;
coinex

جاسوسی با موتور ویبره تلفن همراه

محققان دریافته اند که می توان از موتور ویبره تلفن همراه به عنوان یک میگروفون برای جاسوسی و استراق سمع استفاده کرد.

محققان دریافته اند که می توان از موتور ویبره تلفن همراه به عنوان یک میگروفون برای جاسوسی و استراق سمع استفاده کرد.

 آیا تا به حال در مورد موتور ارتعاشی(ویبره) گوشی خود فکر کرده اید؟ شاید از این به بعد به آن فکر کنید. در دانشکده ی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه ایلینوی، یک دانشیار و یک دانشجوی دکترا، کشف کرده اند که می توان از موتور ویبره تلفن همراه برای جاسوسی استفاده کرد. موتور ویبره تلفن همراه مانند اسپیکر است و هر اسپیکر می تواند مثل یک میکروفون استفاده شود.

این دو محقق  مقاله ای در مورد این موضوع نوشته اند و در آن بیان کرده اند که تنظیم دوباره ی ولتاژ اعمال شده از موتور می تواند یک اسپیکر را به یک میکروفون تبدیل کند. البته لازم نیست نگران استراق سمع از گوشی خود، توسط جاسوسان باشید، خوشبختانه امکان تبدیل شدن به میکروفون، از راه دور مممکن نیست. بازگشت ولتاژ اعمال شده نیاز به شخصی دارد که به صورت فیزیکی با موتور ویبره تلفن همراه در تعامل باشد، جالب است بدانید که این کار تنها در مدت زمان یک دقیقه با چهار اتصال لحیم کاری انجام می شود.

ارتعاشات ثبت شده دقیقا قابل تشخیص و به صورت کلمات قابل فهم نیستند. اما با نرم افزار تشخیص صدا و الگوریتم هایی که جایگزین فرکانس های از دست رفته می شوند، می توان نویز ها را تا 80 درصد به کلمات قابل فهم تبدیل کرد.

با کیلک بر روی این لینک یک مکالمه ی واقعی پیش پردازش شده را که توسط موتور ویبره ضبط شده است، گوش کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر