;
coinex

حقایقی درباره ی کره ی مریخ که از آنها بی خبریم

حقایقی درباره ی کره ی مریخ که از آنها بی خبریم

تا به حال تصاویر زیبایی از کره ی مریخ را مشاهده کرده ایم؛ شاید هم فیلم فوق العاده ی “مریخی” با بازی مت دیمون را دیده باشید و از برنامه ی سفر به مریخ ایلان ماسک خبر داشته باشید. اما حقیقتا اطلاعات ما از همسایه ی قرمز رنگ سیاره ی زمین چقدر است؟

بشر تاکنون توانسته به اطلاعات مهمی درباره ی کره ی مریخ دست یابد اما هنوز هم تا کشف رازهای بزرگ آن، راه زیادی باقی مانده است.

در ادامه با یازده حقیقت درباره کره ی مریخ آشنا خواهیم شد؛ با تکرا همراه شوید.

.

کوه های یخ در قطب های کره ی مریخ هم وجود دارند. عمق یخ های قطب شمالی مریخ،  2 مایل (3 کیلومتر) بوده و وسعت آن با تگزاس برابری می کند.

کوه های یخ در قطب های کره ی مریخ هم وجود دارند. عمق یخ های قطب شمالی مریخ، 2 مایل بوده و وسعت آن با تگزاس برابری می کند..

محفظه ی آتشفشانی المپوس مونز، تقریبا دو برابر ارتفاع کوه مانوآ لوآ در هاوایی است.

 محفظه ی آتشفشانی المپوس مونز، تقریبا دو برابر ارتفاع کوه مانوآ لوآ در هاوایی است..

عمق والس مارینریس، 4 برابر و طول آن 6 برابر بزرگتر از گرند کنیون محاسبه شده است.

 عمق والس مارینریس، 4 برابر و طول آن 6 برابر بزرگتر از گرند کانیون محاسبه شده است..

گرند کنیون در ایالت آریزونای آمریکا واقع شده؛ درازای این دره، 446 کیلومتر، پهنای آن 29 کیلومتر و عمق آن، 1800 متر اندازه گیری شده است.

.

سطح سیاره ی مریخ تقریبا با خشکی های زمین برابر است؛ البته به خاطر داشته باشد که 71 درصد از سیاره ی زمین را آب تشکیل می دهد و منظور تنها خشکی های سیاره ی زمین هستند.

 سطح سیاره ی مریخ تقریبا با خشکی های زمین برابر است؛ البته به خاطر داشته باشد که 71 درصد از سیاره ی زمین را آب تشکیل می دهد و منظور تنها خشکی های سیاره ی زمین هستند..

کره ی مریخ قبلا اقیانوس داشت. اما کل حجم آن در مجموع، به اندازه ی 1.5 درصد تمام آبهای زمین بوده است.

کره ی مریخ قبلا اقیانوس داشت. اما کل حجم آن در مجموع، به اندازه ی 1.5 درصد تمام آبهای زمین بوده است..

تسونامی در اقیانوس های مریخ هم رخ می داد. بلندترین آنها با ارتفاع 400 پا، تقریبا به بلندی چرخ و فلک چشم لندن بود.

 تسونامی در اقیانوس های مریخ هم رخ می داد. بلندترین آنها با ارتفاع 400 پا، تقریبا به بلندی چرخ و فلک چشم لندن بود..

میانگین دمای هوای روزانه در کره ی مریخ ، منفی 81 درجه فارنهایت یعنی 138 درجه خنک تر از میانگین دمای زمین است.

 میانگین دمای هوای روزانه در کره ی مریخ ، منفی 81 درجه فارنهایت یعنی 138 درجه خنک تر از میانگین دمای زمین است..

اتمسفر مریخ، 61 برابر رقیق تر از اتمسفر زمین بوده و تقریبا تمام حجم آن را گاز دی اکسید کربن تشکیل داده است. این گاز، تنها 0.04 درصد از اتمسفر زمین را تشکیل می دهد.

اتمسفر مریخ، 61 برابر رقیق تر از اتمسفر زمین بوده و تقریبا تمام حجم آن را گاز دی اکسید کربن تشکیل داده است. این گاز، تنها 0.04 درصد از اتمسفر زمین را تشکیل می دهد..

سفر به مریخ کار مشکلی است. تقریبا یک سوم ماموریت های فرود به مریخ موفقیت آمیز نبوده اند. 24 ماموریت با شکست مواجه شدند؛ این در حالیست که 17 ماموریت با موفقیت سپری شده است. 2 ماموریت مختلط نیز انجام شده که در آن مدارگرد ها با موفقیت و بخش فرود آن با شکست مواجه شده است.

سفر به مریخ کار مشکلی است. تقریبا یک سوم ماموریت های فرود به مریخ موفقیت آمیز نبوده اند. 24 ماموریت با شکست مواجه شدند؛ این در حالیست که 17 ماموریت با موفقیت سپری شده است. 2 ماموریت مختلط نیز انجام شده که در آن مدارگرد ها با موفقیت و بخش فرود آن با شکست مواجه شده است. .

ماموریت به کره ی مریخ در دهه های اخیر کمتر انجام می شود. در دهه های 1960 و 1970، 23 فرود انجام شده؛ این در حالیست که در هزاره ی جدید، تنها 10 پرتاب به سمت سیاره ی مریخ صورت گرفته است.

 ماموریت به کره ی مریخ در دهه های اخیر کمتر انجام می شود. در دهه های 1960 و 1970، 23 فرود انجام شده؛ این در حالیست که در هزاره ی جدید، تنها 10 پرتاب به سمت سیاره ی مریخ صورت گرفته است..

تقویم ها را علامت گذاری کنید؛ سال نوی مریخی، 5 ماه می 2017 خواهد بود.

تقویم ها را علامت گذاری کنید؛ سال نوی مریخی، 5 ماه می 2017 خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر