;
coinex

آنچه که انتظار داریم در کنفرانس WWDC 2016 اپل معرفی شود

کنفرانس WWDC 2016 اپل 13 ژوئن (فردا) در حالی آغاز می شود که هزاران توسعه دهنده، خبرنگار، افراد مشهور و سایر اعضای صنعت تکنولوژی در آن حضور خواهند داشت.

کنفرانس WWDC 2016 اپل 13 ژوئن (فردا) در حالی آغاز می شود که هزاران توسعه دهنده، خبرنگار، افراد مشهور و سایر اعضای صنعت تکنولوژی در آن حضور خواهند داشت.

رویداد WWDC معطوف به معرفی دستگاه های جدید نیست، بلکه نرم افزارها و خدمات جدیدی که در آینده به گجت های اپل اضافه می شوند، معرفی خواهند شد.

بخش زیادی از شایعاتی که امسال بر سر زبان ها افتاده، مربوط به آپگرید هایی است که دستیار دیجیتال سیری دریافت خواهد کرد. دستیاران دیجیتال رقیب سیری مثل آمازون، گوگل و مایکروسافت اخیرا با انتشار آپدیت هایی، برتری خود را نسبت به سیری نشان داده اند.

اما چه آپگرید های دیگری معرفی خواهند شد؟ در ادامه لیستی از آنها را شاهد خواهیم بود؛ با تکرا همراه شوید.

.

سیری

از سال 2011 که سیری برای اولین بار کار خود را آغاز کرد، هر روز ترفندهای جدیدتری را آموخته است. سیری می تواند نتایح بازی های ورزشی را چک کند، علاوه بر این در پیدا کردن عکس ها در گالری گوشی به شما کمک می کند؛ سیری حتی می تواند در پیدا کردن مسیر روی نقشه ی اپل مفید باشد.

اما تمام این ویژگی ها به این بستگی دارد که اپل آنها را در سیری بگنجاند. در حال حاضر به نظر می سد که اپل قصد دارد که سیری را در دسترس توسعه دهندگان شخص سوم قرار دهد. به گفته ی امیر افراطی از The Information، اپل به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اپلیکیشن های خود را با سیری ادغام کنند. این بدان معناست که شما می توانید با صدا و فرمان های صوتی، عملکرد های اپلیکیشن مورد نظر خود را کنترل کنید. برای مثال تنها کافیست بگویید: سیری یک اوبر برایم سفارش بده و یا اینکه، سیری مانده حساب من چقدر است؟

این روش شباهت زیادی به نحوه ی عملکرد دستیار دیجیتال آمازون یعنی الکسا دارد. در حال حاضر، الکسا بیش از 1000 مهارت را از طریق توسعه دهندگان شخص سوم در اختیار گرفته و این مقدار به مروز زمان بیشتر می شود. این احتمال وجود دارد که الکسا در آینده روی دستگاه های دیگر نیز گنجانده شود، اما در حال حاضر فقط از طریق اسپیکر اکو می توان از خدمات آن بهره مند شد. به طور قطع توسعه دهندگان وارد جریان ادغام سیری می شوند چرا که میلیون ها کاربر در حال حاضر از دستگاه های آیفون و آیپد استفاده می کنند.

.

iOS

این احتمال وجود دارد که دهمین نسخه ی iOS در کنفرانس WWDC 2016 اپل معرفی شود. تا به حال، اخبار زیادی پیرامون تغییرات احتمالی iOS به گوش نرسیده است؛ بدین ترتیب نمی توان بیش از چند تفاوت ظاهری و نحوه ی اجرای تقویت شده، انتظار دیگری داشت..

این احتمال وجود دارد که دهمین نسخه ی iOS در کنفرانس WWDC 2016 اپل معرفی شود. تا به حال، اخبار زیادی پیرامون تغییرات احتمالی iOS به گوش نرسیده است؛ بدین ترتیب نمی توان بیش از چند تفاوت ظاهری و نحوه ی اجرای تقویت شده، انتظار دیگری داشت.

.

آی مسیج iMessage

شایعه ی عجیبی که این هفته منتشر شد، از نسخه ی اندروید آی مسیج خبر می داد. البته هنوز شگفت زده نشوید. آی مسیج یکی از بزرگ ترین دلایلی است که کاربران را به دستگاه های آیفون و iOS وابسته کرده است. راه اندازی نسخه ی اندرویدی آی مسیج مانند این است که اپل شرایطی را فراهم کند تا مردم فقط از گوشی اندرویدی استفاده کنند.

سیستم های پرداخت

از طرف دیگر، به گوش می رسد که اپل قصد دارد سرویس پرداختی شبیه به ونمو (Venmo) را به آی مسیج اضافه می کند. اضافه کردن یک مولفه ی اندرویدی به چنین سرویس پرداختی، منطقی به نظر می رسد.

از طرف دیگر، به گوش می رسد که اپل قصد دارد سرویس پرداختی شبیه به ونمو (Venmo) را به آی مسیج اضافه می کند. اضافه کردن یک مولفه ی اندرویدی به چنین سرویس پرداختی، منطقی به نظر می رسد؛ بدین ترتیب می توانید با کاربران اندرویدی نیز تعامل پرداخت داشته باشید. به بیان دیگر، محدود به کاربران آیفون نخواهید بود.

.

اپل موزیک و آی تونز

به گزارش بلومبرگ، اپل نسخه ی بازنگری شده از اپلیکیشن اپل موزیک را معرفی می کند که در آن بسیاری از مشکلات برطرف شده است..

اپل موزیک آغاز پر شکوهی نداشت. میلیون ها کاربر برای در اختیار داشتن خدمات این اپلیکیشن هزینه می کنند، با اینحال، این برنامه با مشکلاتی از جمله طراحی و همگام سازی با آی کلود روبرو بوده است. به گزارش بلومبرگ، اپل نسخه ی بازنگری شده از اپلیکیشن اپل موزیک را معرفی می کند که در آن بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

به گزارش مارک گورمان، نسخه ی دسکتاپ آی تونز نیز از طراحی جدید برخوردار خواهد شد. این خبر برای کسانی که سال هاست منتظر تغییرات چشمگیر در این برنامه هستند، خوشایند خواهد بود. اگر چه، بنا بر گفته ی گورمان، این تغییرات تنها معطوف به طراحی های ظاهری هستند و تفاوت چندانی نخواهد داشت.

.

MacOS

انتظار می رود که دو تغییر عمده در سیستم عامل مک ایجاد شود. اولین تفاوت، تغییر نام از او اس ایکس OS X به MacOS خواهد بود. (این تغییر نام بارها در وبسایت اپل منتشر شده است) سیستم عامل مک OS X، پانزده ساله شده است. این سیستم عامل در طول این سال ها با آپگرید هایی روبرو بوده؛ با اینحال، تغییر نام آن بعد از این همه سال، منطقی به نظر می رسد.

علاوه بر این، آمدن سیری به MacOS یکی از مهمترین تفاوت هایی است که در این سیستم عامل به وجود خواهد آمد. این بدان معناست که سیری بلاخره در تمام دستگاه های اپل در دسترس قرار دارد.

.

tvOS (سیستم عامل اپل تی وی)

تی وی او اس (نرم افزار پشتیبان اپل تی وی) نیز آپدیت دریافت می کند. انتظار نمی رود که هیچ تفاوت چشمگیری در این برنامه ایجاد شود. با اینحال، تقویت سیستم کنترل سیری که در حال حاضر با محدودیت هایی مواجه است،  بسیار خوشایند خواهد بود.

.

واچ او اس (سیستم عامل اپل واچ)

شایعات محدودی پیرامون تغییرات احتمالی واچ او اس به گوش رسیده است؛ بنابراین انتظار داریم تنها چند آپدیت کوچک را شاهد باشیم. بزرگترین مشکل توسعه دهندگان با اپل واچ این است که اپلیکیشن ها به کندی اجرا می شوند. باید دید که آیا اپل این مشکل را برطرف کرده و توسعه دهندگان را به طراحی اپلیکیشن ترغیب خواهد کرد یا خیر.

.

اخبار را دنبال کنید!

تمامی اخبار کنفرانس WWDC 2016 اپل از وبسایت تکرا منتشر خواهد شد. ما را از طریق توییتر، فیس بوک و گوگل پلاس دنبال کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر