;
coinex

فروش تبلت همچنان رو به کاهش است

فروش تبلت همچنان رو به کاهش است

فروش تبلت همچنان رو به کاهش است ولی دستگاه های هیبریدی می توانند جایگزین خوبی باشند.

بازار تبلت به حدی سقوط کرده است که به هیچ عنوان نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد. گوشی های هوشمند با اندازه ی بزرگتر تحت عنوان فبلت بازار را فراگرفته اند و از سوی دیگر دستگاه های بزرگتر از فبلت با لپ تاپ ها ادغام شده اند در این میان، حضور تبلت ها در بازار کمرنگ و کمرنگ تر شده و می توان گفت که دیگر در بازار جایگاهی ندارند. با توجه به گزارش IDC به نظر می رسد که مصرف کنندگان دلیلی برای خرید یک تبلت ندارند چراکه  می توانند به جای آن یک دستگاه هیبریدی خریداری کنند.

گزارش سه ماهه ی اخیر از IDC نشان می دهد که ۴۶.۷ میلیون تبلت در فصل اول سال ۲۰۱۶ به فروش رسیده است که نسبت به فصل اول سال گذشته ۱۰ درصد و نسبت به فروش فصل چهارم سال ۲۰۱۵، ۳۳ درصد کاهش یافته است. نکته ی جالب توجه این است که با وجود کاهش در تعداد فروش این دستگاه ها، متوسط قیمت فروش هر دستگاه در ۲۴۱ دلار ثابت نگه داشته شده است که همین موضوع حاکی از آن است که این تبلت ها با قیمت بالاتر به فروش رسیده اند. البته در عمل تعدادی از لپ تاپ های هیبریدی هم در این اعداد و ارقام گنجانده شده است که این می تواند دلیل واقعی این تثبیت قیمت فروش در هر واحد باشد. اگرچه ممکن است که بسیاری از لپ تاپ های هیبریدی هرگز به عنوان تبلت مورد استفاده قرار نگیرند.

نکته ای که لازم است در اینجا ذکر شود این موضوع است که میزان فروش و میزان ارزش دو مقوله ی متفاوت از یکدیگر هستند. به طور مثال می توان گفت با توجه به اینکه تنها ۱۴ درصد از دستگاه های ویندوزی به بازار عرضه شدند اما آنها ۲۰ درصد سود برای این شرکت داشتند چراکه بسیاری از لپ تاپ های هیبریدی را شامل می شدند . همچنین اپل با وجود اینکه ۲۲ درصد فروش داشته است ۳۲ درصد سود برای این کمپانی به ارمغان آورد این موضوع به این دلیل است که قیمت های این دستگاه ها بالاتر بوده است. از طرفی دیگر دستگاه های اندرویدی ۶۴ درصد عرضه داشته و ۴۱ درصد سودآوری داشته اند که این هم به دلیل تبلت های فوق العاده ارزان و محبوب اندرویدی در میان کاربران می باشد.

فروش تبلت همچنان رو به کاهش است ولی دستگاه های هیبریدی می توانند جایگزین خوبی باشند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر