;
coinex

مودم آیفون 7 توسط شرکت های اینتل و کوالکام تولید خواهد شد

مودم آیفون 7 توسط شرکت های اینتل و کوالکام تولید خواهد شد

سال گذشته تولید تراشه A9 که در آیفون 6 اس استفاده شد توسط شرکت های سامسونگ و TSMC صورت گرفت. طبق بررسی های صورت گرفته روی کاغذ آیفون هایی که از چیپ ست ساخت TSMC بهره می بردند عمر باتری بهتری نسبت به آیفون های مجهز به چیپ ست تولید شده سامسونگ، داشتند. همان طور که گفته شد این موضوع تنها روی کاغذ است و ممکن است در دنیای واقعی عملکرد بسیار متفاوتی داشته باشد.

به تازگی گفته می شود که در گوشی آیفون 7 از چیپ متفاوتی استفاده خواهد شد. گفتنی است این تغییر، تنها شامل چیپ مودم آیفون 7 خواهد بود و چیپ پردازشی این گوشی تغییری نخواهد کرد. این شایعه با گزارشی که قبلاً توسط Bloomberg منتشر شده بود مطاقبت دارد. در آن گزارش آمده بود که اینتل وظیفه تولید چیپ های مودم برای گوشی آیفون 7 را عهده دار خواهد بود. البته بخشی از این چیپ ها توسط اینتل تولید خواهد شد و بخش دیگر آن توسط شرکت کوالکام ساخته خواهد شد.

همچنین این گزارش حاکی از آن است که مودم های اینتل در تولید گوشی های آیفون 7 اپراتور AT&T استفاده خواهد شد و مودم های کوالکام در گوشی های آیفون 7 که توسط اپراتور ورایزون و چین عرضه خواهد شد به کار گرفته می شوند. هنوز علت دقیق این موضوع که چیپ ها توسط دو شرکت متفاوت تولید شوند مشخص نیست. اما پیش بینی می شود که اپل قصد دارد در آینده ای نزدیک به طور کامل با شرکت اینتل همکاری کند و با این اقدام قصد دارد تا این شرکت را محکی جدی زده و علاوه بر آن زمینه همکاری گسترده تر را فراهم آورد.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که عملکرد کدام یک از این شرکت ها در مودم آیفون 7 بهتر خواهد بود و کدام یک چیپ سریعتری را تولید خواهند کرد. هر چند باز هم لازم به یادآوری است که این تفاوت ها تنها روی کاغذ صحت دارند چرا که در دنیای واقعی عوامل متعددی بر سرعت ارتباط دستگاه دخیل است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر