;
coinex

سیری از قابلیت مود تاریک در iOS 10 خبر می دهد

این احتمال وجود دارد که iOS 10 ، قابلیت پشتیبانی از مود تاریک (dark mode) را داشته باشد.

این احتمال وجود دارد که iOS 10 ، قابلیت پشتیبانی از مود تاریک (dark mode) را داشته باشد.

برخی از کاربران وبسایت خبری AppleInsider گزارش کرده اند که فرمان فعال کردن مود تاریک به سیری در دستگاه های iOS، پاسخ جالبی را از طرف او به دنبال خواهد داشت؛ سیری در جواب به شما می گوید: “متاسفم، قادر به تغییر این تنظیمات نیستم.” دلیل عجیب بودن این پاسخ این است که سیستم عامل iOS، قابلیت پشتیبانی از مود تاریک را ندارد.

به طور معمول، سیری در پاسخ به اینگونه سوال ها و فرمان هایی که توانایی پشتیبانی از آنها را نداشته باشد، می گوید: “متوجه نمی شوم.” این درحالیست که اگر قابلیتی در سیستم عامل دستگاه وجود داشته باشد (برای مثال، خاموش کردن گوشی آیفون)، اما سیری قدرت تغییر دادن آنها را نداشته باشد، عذرخواهی کرده و می گوید که توانایی انجام درخواست را ندارد.

سیستم عامل iOS اپل در حال حاضر از مود تاریکی پشتیبانی نمی کند. شبیه ترین قابلیت به مود تاریکی، ویژگی نایت شیفت در iOS 9 است. کاربران مک نیز می توانند به سیستم تنظیمات ویژه ای دسترسی داشته باشند که می تواند نور نوار منو و اپلیکیشن را از خاکستری تیره به سیاه تغییر دهد. گزینه ی گرافیک “تاریک” از سال 2014 و با سیستم عامل OS X 10.10 yosemite آغاز به کار کرد.

اپل در گذشته، گاه گداری گزینه هایی مانند نمایش نور کم، که از قابلیت مود زمان شب برای نقشه ها برخوردار بود را ارائه می کرد؛ اما در حال حاضر به نظر می رسد که این روند را متوقف  کرده است.

صحت این خبر در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل WWDC 2016 مشخص خواهد شد. در این کنفرانس، هسته ی نرم افزاری پلت فرم های iOS، OS X، واچ او اس و سیستم عامل اپل تی وی در آینده، به نمایش گذاشته می شوند. این احتمال وجود دارد که قابلیت پشتیبانی از سیری در مک گنجانده شود؛ سیری در شنبه ی گذشته، به نوعی این خبر را تایید کرد.

کنفرانس WWDC 2016، به زودی در سان فرانسیسکو برگزار می شود.

.

.

منبع: appleinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر