;
coinex

خرید لینکداین توسط مایکروسافت

خرید لینکداین توسط مایکروسافت

مایکروسافت اعلام کرد که سرویس شبکه اجتماعی  لینکداین را در یک معامله به ارزش 26 میلیارد دلار خریداری کرده است. اکنون بیش از 433 میلیون نفر از اعضای این شبکه های اجتماعی تحت لوای این شرکت مستقر در ردموند، قرار گرفتند.

لینکداین بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای در جهان محسوب می شود و مایکروسافت برای به دست آوردن این شرکت تجاری به ازای هر سهم 196 دلار پرداخت کرده است. مایکروسافت قول داده که اجازه می دهد تا تمام  فرهنگ و استقلال مربوط به حفظ نام تجاری این شبکه اجتماعی، پس از تکمیل معامله، حفظ شود.

جف وینر قرار است به عنوان مدیر اجرایی باقی بماند و به طور مستقیم به مدیر عامل شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا گزارش دهد. مسائل مربوط به کسب سود در اختیار وینر و رید هافمن، رئیس هیئت مدیره، یکی از بنیانگذاران و کنترل کننده سهامداران لینکداین قرار می گیرد. لینکداین و مایکروسافت هر دو این معامله را پذیرفته اند.

وینر بیان کرد: “همانطور که فرصت ارتباط را در این فضا تغییر دادیم، در حال حاضر نیز رابطه با مایکروسافت و ترکیبی از فضای ابری آنها و شبکه اجتماعی لینکداین، می تواند فرصت های ارتباطی جدیدی رقم بزند. در طول 13 سال گذشته، ما ارتباط حرفه ای را به صورت منحصر به فرد ایجاد کردیم تا آن را سازنده تر و موفق تر گردانیم و اکنون به دنبال هدایت تیم به سوی مسیر جدیدی هستیم”

مایکروسافت اعلام کرده است که لینکداین نرخ رشد عضویت سالانه ی خود را به 19 درصد رسانده است، در حالی که هم اکنون بازدید کنندگان منحصر به فرد ماهانه، در مجموع 105 میلیون هستند. همچنین این سایت دارای 45 میلیارد بازدید فصلی است و بیش از 7 میلیون لیست فعال شغلی دارد.

نادلا بیان کرد: «تیم لینکداین یک کسب و کار فوق العاده را با تمرکز ارتباط افراد حرفه ای در جهان رشد داده است. ما با هم می توانیم رشد لینکداین و همچنین مایکروسافت آفیس 365 را تسریع کنیم.”

از نظر هزینه، مایکروسافت 26 میلیارد دلار برای خرید لینکداین صرف کرده است، همچنین این شرکت 8.5 میلیارد دلار نیز برای سرویس اسکایپ در سال 2011 هزینه کرده بود. در سال 2013 نیز  کسب و کار تلفن همراه نوکیا را  حدود 7.2 میلیارد دلار خرید.

مایکروسافت قصد دارد از طریق خرید سود سهام شبکه های اجتماعی، وارد این بخش شود، بخشی که رقیب آن، اپل به خودی خود برای آن تلاش کرده است. معمولا اپل از سرمایه گذاری های این چنینی خودداری می کند، این شرکت بیشتر ترجیح می دهد که به جای خرید سهام، خودش این سرویس ها را ایجاد کند.

انتظار می رود که اپل به زودی تغییرات Apple Music  را در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی خود که امشب برگزار می شود، به عنوان بخشی از iOS 10، نشان دهد.

.

.

منبع: appleinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    البته لینکدین

    پاسخ