;
coinex

اپل با یک SDK شخص ثالث، سیری را در دسترس توسعه دهندگان قرار داد

SDK شخص ثالث برای سیری . اپل با یک SDK شخص ثالث، سیری را در دسترس توسعه دهندگان قرار داد

اپل امروز از یک SDK شخص ثالث برای دستیار مجازی اش، سیری، پرده برداری کرد. این SDK گزینه هایی برای کنترل صدا در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

در راستای شایعات ماه مه، سیری در حال حاضر برای یکپارچه سازی برنامه های شخص ثالث در دسترس قرار دارد و همین امر درهای بسیاری را برای کنترل صدای این دستیار مجازی باز می کند. تا به امروز، سیری محدود به چند برنامه اول شخص و قابل اعتماد بود اما به نظر می رسد این معادله از به بعد تغییر خواهد کرد.

Craig Federighi، معاون ارشد بخش مهندسی نرم افزار، که برای بیان این موضوع به روی صحنه آمده بود بیان کرد که یکپارچه سازی سیری به توسعه دهندگان اجازه ساخت دیتا کوئری و پشتیبانی کنترل اپلیکیشن را مستقیما از طریق نرم افزار خواهد داد. به عنوان مثال سیری قادر به تجزیه اطلاعات مربوطه از کوئری خواهد بود. اگر به آن بگویید “یک پیام از طریق ویچت به نانسی بده و بگو من پنج دقیقه دیر خواهم کرد”، این پیام از طریق ویچت ارسال خواهد شد.

Federighi خاطر نشان کرد که پردازش زبان طبیعی سیری قادر خواهد بود پیام ویچت یکسانی را از کوئری های مختلف تشخیص داده و ارسال کند، به طور مثال “به نانسی بگو من 5 دقیقه دیر خواهم کرد”، “ویچت نانسی من 5 دقیقه دیر خواهم کرد” یا “من لازم است که یک پیام از طریق ویچت برای نانسی بفرستم تا بگویم من 5 دقیقه دیر خواهم کرد”؛ تمامی این کوئری را منجر به یک نتیجه خواهند شد و آن، ارسال یک پیام برای نانسی است.

علاوه بر قابلیت ارسال پیام از طریق اسلک (Slack)، واتساپ و ویچت، به روز رسانیِ سیری از جستجوی تصاویر، کنترل تمرین، پرداخت ها، تماس های VoIP (تماس از طریق پروتکل های اینترنتی) و … پشتیبانی می کند.

در نهایت باید گفت که سیری با کارپلی (CarPlay) نیز کار خواهد کرد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: appleinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر