;
coinex

آموزش کدنویسی به کودکان با اپلیکیشن Swift Playgrounds

آموزش کدنویسی به کودکان با اپلیکیشن Swift Playgrounds

اپل دو سال پیش یک زبان کدنویسی جدیدی به نام سوئیفت (Swift) را معرفی کرد که انتظار می رفت نسل جدید توسعه دهندگان به سمت آن بروند. امروز اپل در کنفرانس سالانه ی توسعه دهندگان بر این واقعیت تاکید کرد که به واسطه ی این چالش هم اکنون تعداد زیادی از کدنویسان جوانتر از آنی هستند که انتظار می رود. حتی در بین آنها کدنویس ۹ ساله هم وجود دارد. اپل برای کمک به ادامه ی این راه و پرورش کدنویسان جوان از اپلیکیشن جدیدی به نام Swift Playgrounds رونمایی کرد و اظهار کرد که به این وسیله به کودکان مهارت های کدنویسی بیسیک را آموزش می دهد.

اپلیکیشن Playgrounds مفاهیم ابتدایی برنامه نویسی مانند حلقه و شرطی را آموزش می دهد. این اپلیکیشن به منظور لذت کودک از یادگیری کدنویسی، از شخصیت های انیمیشنی برای انجام چالش های ساده در این  محیط دیجیتالی بهره می برد. این اپلیکیشن رایگان است و تیم کوک آن را به عنوان روشی جدید و قدرتمند برای یادگیری کدنویسی در کودکان و به عنوان بستری برای علاقمند شدن و سوادی ابتدایی از آن می خواند.

در حال حاضر استارتاپ های زیادی وجود دارند که این نوع از آموزش مبتدی را ارائه می دهند.Hopscotch هم یکی از این استارتاپ هاست که اخیرا یک اپلیکیشن موبایلی منتشر کرده که از رویکردی مشابه استفاده می کند.

اهمیت سوئیفت پلی گراندز در این است که زبان بسیار خاصی را به کودکان می آموزد به گونه ای که کودک بتواند به بهترین نحو با اکوسیستم نرم افزاری اپل کار کند.

آموزش کدنویسی به کودکان با اپلیکیشن Swift Playgrounds

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر