;
coinex

بزرگ ترین رونمایی های اپل در کنفرانس WWDC 2016

بزرگ ترین رونمایی های اپل در کنفرانس WWDC 2016

کنفرانس امسال اپل، WWDC 2016، پر بود از به روز رسانی های مختلف برای پلتفرم های چهارگانه اپل برای مک، آیفون، ساعت هوشمند و تلویزیون. این کمپانی همچنین درب سرویس های مختلفش از جمله سیری و آیمسج (iMessage) را برای توسعه دهندگان گشود. تغییرات بسیار زیادی در راستای حرکت راحت تر کاربران بین دستگاه های مختلفی اپلی صورت گرفت؛ به عنوان مثال در حال حاضر سیری برای دسکتاپ نیز آماده به خدمت رسانی است و اپل پی بر روی سافاری نیز کار می کند. در این کنفرانس خبر بازطراحی های بسیاری نیز به گوش رسید: نوتیفیکیشن های جدید و تعاملات لاک اسکرین برای iOS، یک مرکز کنترلی جدید و البته سریع تر برای اپل واچ و همچنین تغییراتی در اپل نیوز، اپل میوزیک، اپل مپس و سرویس های دیگر این کمپانی.

.

نام جدید برای مک او اس، حرکت راحت تر بین دستگاه های مختلف و در نهایت، سیری

نام جدید برای مک او اس، حرکت راحت تر بین دستگاه های مختلف و در نهایت، سیری

سیستم عامل او اس ایکس (OS X) نام خود را به مک او اس (macOS) تغییر داد و نسخه جدید این سیستم عامل نیز سیِرا (Sierra) نام گرفت. نسخه بتای عمومی این سیستم عامل در ماه جولای عرضه خواهد شد و نسخه نهایی آن نیز در این پاییز، پای خود را به مک های کاربران باز می کند. یکی از مواردی که سعی شده در این سیستم عامل جدید توجه ویژه ای به آن شود، قابلیت جابه جایی راحت بین دستگاه های مختلف است. Craig Federighi در کنفرانس روز گذشته اپل، ویژگی ای را نشان داد که آن را یونیورسال کلیپ بورد نامیده اند؛ این ویژگی به کاربر اجازه می دهد که بتواند بین دستگاه های مختلف اپلی، مطالب و موارد دلخواه خود را کپی و پِیست کند. شما همچنین می توانید از دسکتاپ مک خود عکس بگیرید و آن را روی کلود قرار دهید و از طریق درایو آیکلود از کامپیوترهای مختلف به آن دسترسی داشته باشید. همچنین به روز رسانی های کوچک دیگری از جمله سنجش صرفه جویی در ذخیره سازی که فایل های قدیمی را به فضای ذخیره سازی ابری انتقال می دهد و یا باز کردن قفل مک توسط اپل واچ، توسط مردان کوپرتینو صورت گرفته است.

Sierra سیری را به دستکتاپ نیز آورده است. سیری هم از طریق داک (Dock، نوار آیکون هایی که در پایین و یا کنار صفحه نمایش مک شما قرار دارد) و هم از گوشه بالا سمت راست، نزدیک اسپاتلایت، در دسترس است. شما می توانید از دستورات صوتی برای پیدا کردن فایل ها، جستجو در وب، فرستادن پیام و همچنین سایر عملکردهای استاندارد سیری، از آن استفاده کنید.

.

اپل پی پای خود را به وب باز می کند

اپل پی پای خود را به وب باز می کند

شما می توانید از اپل پی (Apple Pay) استفاده کرده تا مستقیما از مرورگر سافاری خود، پرداخت های آنلاین انجام دهید. احراز هویت از طریق تاچ آی دی (Touch ID)، چه توسط آیفون و چه توسط اپل واچتان، صورت می گیرد و شما را از تایپ جزئیات کارت اعتباری خود بی نیاز می کند. اپل پی در حال حاضر در آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و سنگاپور در دسترس بوده و قرار است به سوئیس، فرانسه و هونگ کونگ نیز راه یابد.

.

اپل واچی سریع تر، با ویژگی هایی بیشتر

اپل واچی سریع تر، با ویژگی هایی بیشتر

واچ او اس 3 (WatchOS 3) به روز رسانی های زیادی را با خود همراه کرده اما شاید مهم ترین آن ها این باشد که بارگزاری اپلیکیشن ها، 7 برابر نسبت به سیستم عامل های قبلی واچ او اس سریع تر شده است؛ این افزایش سرعت در بارگزاری به لطفِ تغییرات پس زمینه و همچنین نگه داری اپلیکیشن ها در حافظه اصلی است. ناوبری و حرکت بین قسمت های مختلف ساعت نیز در این سیستم عامل جدید، آسان تر شده است. دکمه کناری ساعت می تواند برای دسترسی به یک داک مورد استفاده قرار گیرد که به کاربر این امکان را می دهد تا بین اپلیکیشن های مختلف حرکت کند، همچنین این ویژگی باعث شده تا ساعت رفتاری شبیه به آیفون با یک کنترل سنتر جدید داشته باشد. با سوایپ به سمت بالا (بالا کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش)، ساعت به کاربر اجازه می دهد که به سرعت به حالت پرواز یا لطفا مزاحم نشوید تغییر حالت دهد، درست همانند آیفون.

از جمله ویژگی های دیگری که می توان به آن اشاره کرد، وجود یک کیبورد با نام “Scribble” است که به کاربر اجازه می دهد که برای پاسخگویی به یک پیام از آن استفاده کند. کاربر می تواند که به جای تایپ کردن، با انگشت خود هر حرف را بر روی صفحه نمایش ترسیم کند. این ویژگی در حال حاضر برای زبان های انگلیسی و چینی در دسترس است. همچنین اپل واچ ها با یک ویژگی جدید امدادرسانی (SOS) همراه خواهند بود، این ویژگی زمانی فعال می شود که دکمه کناری پایین نگه داشته شود و باعث خواهد شد تا با 911 (شماره تلفن اضطراری در آمریکا) تماس برقرار شده و اطلاعات موقعیت فعلی کاربر برای مراکز امداد رسانی فرستاده شود. اپل واچ آی دی پزشکی کاربر را نیز به اشتراک می گذارد که از طریق آن می توان به اطلاعاتی نظیر آلرژی فرد به چیزی، سن و وضعیت فعلی پزشکی فرد دست یافت. این ویژگی به صورت بین المللی جوابگو خواهد بود و تا هنگامی که به گوشی و یا وای فای متصل شده باشد، می تواند با شماره تلفن های اضطراری هر کشور تماس بگیرد.

Craig Federighi تغییرات iOS را برای حضار بدین گونه بیان کرد که بزرگ ترین به روز رسانی iOS تا به امروز برای کاربرانمان صورت پذیرفته است. از جمله این بروز رسانی ها می توان به بازطراحی کامل سرویس های اپل مپس و اپل میوزیک، نوتیفیکیشن های جدید و گسترش نقش ها و توانمندی های لمس سه بعدی اشاره کرد. یک ویژگی جدید به نام "raise and wake" باعث خواهد شد تا هنگامی که آیفون خود را بر می دارید، صفحه قفل گوشی برای شما نمایان شود و با توجه به نوتیفیکیشن های بهبود یافته، می توانید در همین حال و توسط لمس سه بعدی با آیفون خود تعامل داشته باشید.

اپل با معرفی واچ فیس های جدید مختص به فعالیت فرد، یک اپلیکیشن مدیتیشن به نام Breathe و همچنین اشتراک فعالیت ها برای مشاهده سطح تناسب اندام دوستانتان، تاکید خاصی به سلامتی و تناسب اندام داشته است.

.

خیلِ عظیمی از بروز رسانی ها در iOS

خیلِ عظیمی از بروز رسانی ها در iOS

Craig Federighi تغییرات iOS را برای حضار بدین گونه بیان کرد که بزرگ ترین به روز رسانی iOS تا به امروز برای کاربرانمان صورت پذیرفته است. از جمله این بروز رسانی ها می توان به بازطراحی کامل سرویس های اپل مپس و اپل میوزیک، نوتیفیکیشن های جدید و گسترش نقش ها و توانمندی های لمس سه بعدی اشاره کرد. یک ویژگی جدید به نام “raise and wake” باعث خواهد شد تا هنگامی که آیفون خود را بر می دارید، صفحه قفل گوشی برای شما نمایان شود و با توجه به نوتیفیکیشن های بهبود یافته، می توانید در همین حال و توسط لمس سه بعدی با آیفون خود تعامل داشته باشید.

.

بازطراحی اپل نیوز و پشتیبانی از مشترکین

اپل نیوز با رشد روز افزون خود، حال به 2000 نشریه فعال و بیش از 60 میلیون خواننده ماهانه دست یافته است. حال اپل در کنفرانس توسعه دهندگان امسال، طراحی کاملا جدیدی از این سرویس خبری خود معرفی کرد. این طراحی تمامی بخش ها را به طور مشخص و کاربر پسند از یکدیگر متمایز می کند؛ بخش هایی از جمله مهم ترین اخبار، پرطرفدار (ترند) و ورزشی. این اپلیکیشن بخش های جدیدی را بسته به عادت مطالعاتی شما گرد هم می آورد و همچنین شامل یک بخش مطالب برجسته است که مطالب آن توسط سردبیر انتخاب می شود. اپل نیوز از ویژگی اشتراکی نیز بهره مند شده است و بدین معنی است که کاربر می تواند با پرداخت هزینه ای، به اشتراک اپل نیوز در آمده و مجلات و روزنامه ها را به طور کامل از طریق برنامه مطالعه کند. همچنین این اپلیکیشن برای خبرهای فوری، نوتیفیکیشنی برایتان ارسال کرده و شما را از آن ها مطلع می کند.

.

بازطراحی کامل اپل میوزیک و اضافه شدن بخش پیدا کردن آهنگ

بازطراحی کامل اپل میوزیک و اضافه شدن بخش پیدا کردن آهنگ

بعد گذشت تنها یک سال از پیدایش اپل میوزیک، این سرویس اپل با یک بازطراحی کامل مواجه شده است. بخش بندی های جدید، ناوبری و حرکت را آسان تر کرده و از جمله آن ها می توان به بخشی برای آهنگ های دانلود شده و بخشی دیگر برای آهنگ ها و آلبوم ها جدیدا اضافه شده، اشاره کرد. به نظر می رسد اپل با اضافه کردن بخشی با نام “discovery mix” قصد دارد مستقیما وارد جنگ با اسپاتیفای شود؛ این ویژگی لیست آهنگی کاملا باب میل کاربر برای او فراهم می کند. همچنین لیست آهنگ های انتخابی روزانه به همراه بخش جدیدی که به کاربر در پیدا کردن آهنگ های جدید کمک می کند، به وجود آمده است. علاوه بر این موارد، کاربر در اپل میوزیک جدید می تواند متن آهنگ ها را نیز مشاهده کند.

.

بازطراحی کامل اپل مپس با در نظر داشتن جهت یابی

بازطراحی کامل اپل مپس با در نظر داشتن جهت یابی

اپل مپس حال و هوای جدیدی به خود گرفته است. با باز طراحی جدید این سرویس، کاربر اطلاعات بیشتری نسبت به گذشته از نقشه دریافت می کند. حال کاربران می توانند رستوران ها را سرچ کنند، یک میز رزرو کنند، یک ماشین درخواست کنند و هزینه اش را پرداخت نمایند و به لطف افزونه ها، تمامی این موارد از داخل اپل مپس انجام خواهد شد، بدون اینکه نیاز به باز کردن اپلیکیشن دیگری باشد. علاوه بر این موارد اپل مپس با CarPlay نیز کار می کند که باعث می شود ترافیک جاده ای به کاربر نشان داده شود، مسیرهای جایگزین پیشنهاد شود و همچنین یک مسیریابی دقیق از صفحه نمایش ماشین به نمایش در بیاید.

.

پیام ها جذاب تر شده اند

پیام ها جذاب تر شده اند

اپل سرویس iMessage را یک خانه تکانی اساسی کرده است. این سرویس هم اکنون از ویژگی های جالب توجهی از جمله اموجی های بزرگ تر و همچنین پیشنهاداتی برای تغییر برخی کلمات کلیدی به اموجی برخوردار شده است.  مردم می توانند آهنگ هایشان را مستقیما از طریق اپل میوزیک به اشتراک بگذارند و با دست خط خودشان، مطالبی را برای یکدیگر ارسال کنند. افکت های انیمیشنی نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است (مثل فلش، بالن و شیرینی پولکی)، همچنین جوهرهای نامرئی! وجود دارند که باعث خواهد شد پیام ها تا زمانی که دست خود را روی آن ها نکشید، مخفی باشند. توسعه دهندگان همچنین به پیام ها دسترسی خواهند داشت و علاوه بر آن می توانند اپلیکیشن هایی مانند استیکر توسعه دهند. شاید به گونه ای بتوان گفت که iMessage به ترکیبی از اسنپ چت، واتساپ و فیسبوک مسنجر تبدیل شده است.

.

پیشی گرفتن فوتوز از گوگل فوتوز

اپلیکیشن تصاویر یا همان فوتوز (Photos) با دریافت ویژگی های جدیدی برای کمک به سازماندهی و مدیریت کلکسیون عکس هایتان، به روز رسانی شده است. شما می توانید عکس هایتان را به صورت خودکار برای هر شخص به کمک تکنولوژی تشخیص چهره دسته بندی کنید. همچنین این اپلیکیشن ویژگی خاطرات را نیز اضافه کرده و بدین صورت است که تصاویر را بسته به رویدادها و مکان های مختلف دسته بندی می کند. شما همچنین می توانید این خاطرات را به صورت خودکار با آهنگ های دلخواهتان مونتاژ و ترکیب کنید. این امکانات بسیار بیشتر از چیز کارهایی است که می توانید با گوگل فوتوز انجام دهید.

.

رونوشت پست های صوتی در iOS 10

iOS 10 هم اکنون از ویژگی تهیه رونوشت برای پست های صوتی شما نیز بهره مند شده است؛ این ویژگی به صورت خودکار پست های صوتی شما را رونویسی کرده و آن ها را به مانند پیام های متنی عادی، در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر این، iOS می تواند تماس های هرز و اسپم را تشخیص دهد؛ آی او اس از API هایی پشتیبانی می کند که می تواند در هنگام تماس های اسپم به شما هشدار داده و شما را قبل از جواب دادن به آن تماس، از خطر احتمالی آگاه نماید. همچنین با VoIP (انتقال صدا توسط پروتکل های اینترنتی)، شما قادر خواهید بود که شماره یا آی دی تماس گیرنده را بر روی لاک اسکرین گوشی خود مشاهده کنید.

.

رشد همه جانبه tvOS

رشد همه جانبه tvOS

تی وی او اس (tvOS) سن و سال کمی دارد و در کمتر از یک سالی که از پیدایش آن می گذرد، از 1300 کانال ویدیویی و بیش از 6000 هزار اپلیکیشن میزبانی می کند. این کتابخانه تصویری نیز با گسترش اندکی مواجه شده است: اسلینگ تی وی نیز به tvOS راه یافته، Fox Sports Go نیز اواخر تابستان راه خود را به تی وی او اس باز می کند و Molotov (یک سرویس تلویزیونی فرانسوی) نیز از ماه آینده به تی وی او اس ورود خواهد کرد. اپل یک اپلیکیشن ریموت جدید برای اپل تی وی نیز معرفی کرد که تمامی عملکردهای از راه دور اپل تی وی را دارا خواهد بود؛ شما می توانید از لمس کردن برای ناوبری و حرکت بین برنامه ها استفاده کنید، سیری برای دستورات صوتی خدمت رسانی می کند و سنسورهای توکار گوشی نیز برای کنترل گیمینگ مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر این موارد، کیبورد قابل اعتمادی نیز در اختیارتان قرار دارد. حال سیری قادر است که از بین 650 هزار فیلم و برنامه تلویزیونی موجود، محتوای مورد نظرتان را جستجو کند، همچنین می تواند از کانال های زنده نیز توسط نام یا دسته بندیشان، این جستجو را به انجام برساند؛ به عنوان مثال: لطفا کمدی آلمانی high school از سال 1962 را به من نشان بده. شما همچنین می توانید از سیری برای جستجو در یوتیوب نیز استفاده کنید.

اپل همچنین یک سیستم ورود یگانه معرفی کرده است که به شما اجازه می دهد تا به یک باره به تمامی اپلیکیشن های شبکه های مجازی وارد شوید. شما یک صفحه منحصر به فرد خواهید داشت که به شما تمامی کانال هایی که به آن دسترسی دارید را نشان می دهد. در تلفن همراه خود یک اپلیکیشن را دانلود کنید و خواهید دید که آن اپلیکیشن به صورت خودکار در tvOS شما به نمایش در می آید. بنابراین بیراه نگفته ایم اگر بگوییم که به نظر می رسد همه چیز به صورت یکپارچه در آمده است!

اپل به همراه این موارد دو کیت برای توسعه دهندگان نیز معرفی کرد: ReplayKit که به کاربر اجازه می دهد بازی مورد نظر خود را به صورت زنده پخش کند (برودکست کند) و یا آن را ذخیره نماید. کیت دیگر، HomeKit است که به شما اجازه کنترل تمامی دستگاه های منزلتان از جمله tvOS را می دهد. تی وی او اس در قالب یک ارتقای رایگان از پاییز امسال در دسترس قرار خواهد گرفت.

.

درب سیری برای توسعه دهندگان باز شد

سیری (Siri) که در حال حاضر رویانه به بیش از 2 میلیارد درخواست، سرویس دهی می کند، برای توسعه دهندگان باز شد. این بدین معنی است که شما قارد خواهید بود که از سیری بخواهید یک پیام از طریق ویچت ارسال کند، از او بخواهید برای گرفتن تاکسی به اوبر تماس بگیرد، یک عکس را در پینترست جستجو کند و اپلیکیشن تمرین شما را شروع و یا متوقف کند، آن هم تنها با دستورات صوتی!

.

پیش بینی تایپ کردن شما در سیری

QuickType باعث شده تا هوش سیری به کیبورد نیز راه پیدا کند و با استفاده از یادگیری عمیق نیز، هوش بیشتری برای پیش بینی متن تایپی شما در متون بلندتر، به صفحه کلیدتان راه خواهد یافت. این بدین معنی است که پیام ها می تواند به شما در هنگام پاسخگویی از طریق متن کمک کند و به عنوان مثال هنگامی که فردی از شما پرسید که کجا هستید، مکان فعلی شما را برای اضافه کردن به متن، به شما پیشنهاد دهد. QuickType همچنین از تایپ چند زبانه پشتیبانی می کند. اپل همچنین به این نکته اشاره کرد که برخلاف گوگل، تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی آن بر روی دستگاه شما باقی خواهد ماند و متون نوشته شده شما هیچ گاه به فضای ذخیره سازی ابری منتقل نمی شود.

.

گام بعدی چیست؟

WWDC امسال پر بود از به روز رسانی هایی که شاید اکثر آن ها در نوع خودشان، به روز رسانی های کوچکی به شمار می رفتند. اما اگر بخواهیم تمامی آن ها را کنار هم قرار دهیم متوجه می شویم که تمامی آن ها به راحتیِ کاربر در حین جابه جایی بین دستگاه های مختلف اکوسیستم اپل کمک قابل توجهی خواهند کرد. با اپل واچ و تغییر اساسی در سرعت آن و کنترل سنتر آن، همچنان می توان گفت که راه زیادی برای تبدیل آن به یک دستگاه وسوسه انگیز باقیست. کیت HomeKit جدید اپل که می تواند لوازم خانگی متصل به هم را جذاب تر از قبل کند. هنوز باید دید که این سرویس ها در خارج از اکوسیستم اپل به چه صورت عمل خواهند کرد. و البته باید گفت که ما همچنان منتظر اپل کار (Apple Car) هستیم.

نظر شما در رابطه با کنفرانس WWDC امسال اپل چیست؟ آیا از نظر شما عملکرد اپل در کنفرانس امسالش که به گفته خودشان – بزرگ ترین به روز رسانی iOS تا به امروز بوده – رضایت بخش بوده است؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: theverge


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر