;
coinex

چرا اپل iMessage را برای پلت فرم اندروید منتشر نمی کند؟

اپل iMessage را برای پلت فرم اندروید منتشر نمی کند

روزهای پایانی کنفرانس توسعه دهندگان اپل، پر از شایعاتی بود که انتظار داشتیم اپل در سال جاری آن را به ثمر برساند، برخی از آنها به سادگی انجام شد، مثلا اینکه اپل نام سیستم عامل Mac OS X را به Mac OS تغییر داد. برخی از آنها نیز وعده های بزرگی بودند که محقق نشدند، به طور مثال قرار بود سروس iMessage اپل برای پلت فرم های غیر ios به خصوص اندروید، گسترش یابد. با این حال می بینیم که اپل به دو دلیل تصمیم ندارد این سرویس پیام رسان خود را برای اندروید عرضه کند.

دلیل اول این است که iMessage یک پلت فرم پیام رسان جالب است(در ios 10 ویژگی هایی به آن اضافه می شود که آن را بسیار کاربر پسندتر می کند) و نگه داشتن دسترسی انحصاری آن برای اپل، ترافیک مشتری بیشتری برای خرید دستگاه های این کمپانی ایجاد می کند.

دلیل دوم عدم انتشار iMessage برای اندروید از سوی اپل اینگونه بیان شده که این شرکت معتقد است که کاربران iMessage با وجود یک میلیارد کاربر دستگاه های ios ، به اندازه ای گسترده است که دیتای مورد نیاز اپل برای پروژه های هوش مصنوعی را تامین کند و اضافه کردن کاربران اندرویدی هیچ دیتای مفید دیگری برای اپل ایجاد نمی کند.

شاید دو دلیلی که اپل به آن اشاره کرده است در دراز مدت و با توجه به تجربه ی انحصار طلبی که پیش از این تولید کنندگان دیگر پیش گرفته بودند و به شکست منجر شد، جالب نباشد، اما اگر این کمپانی معتقد است که عرضه ی iMessage برای پلت فرم های دیگر مزیتی برای او ندارد، پس دلیلی وجود نخواهد داشت که خود را به درد سر بیندازد.

بنابراین در ios 10 شاهد ویژگی های جدیدی در iMessage خواهیم بود ولی قابلیت پشتیبانی از اندروید دیده نمی شود. یکی از مزیت های اصلی این سرویس پیام رسان این است که مانند SMS از سیگنال خط کاربر استفاده می کند، به همین جهت در مکان هایی که تحت پوشش شبکه وای فای نیست نیز قابل استفاده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر