;
coinex

93 درصد ترافیک اندروید متعلق به سه ورژن آخر این سیستم عامل است

93 درصد ترافیک اندروید متعلق به سه ورژن آخر این سیستم عامل است

اکثریت کاربران اندروید به دنبال آخرین نسخه سیستم عامل اندروید هستند. آخرین نسخه اندروید N است اما بیشتر کاربران اندرویدی در حال حاضر از ورژن های قدیمی این سیستم عامل استفاده می کنند. گوگل و دیگر شرکت های تولیدکننده گوشی اندرویدی به دلیل سرعت کم ارائه بروزرسانی های اندرویدی در چند سال گذشته با انتقاداتی مواجه بوده اند. گوگل طوری برنامه ریزی کرده است تا هر ساله یک بروزرسانی بزرگ برای سیستم عامل خود ارائه دهد. حالا طبق یک گزارش جدید به نظر می رسد که قصد دارد این روند را تغییر دهد.

طبق گزارش جدید منتشر شده توسط Apteligent، نشان می دهد اندروید در حال حاضر خیلی هم پراکنده نیست و 93 درصد از کل ترافیک اندروید را 3 نسخه اخیر این سیستم عامل تشکیل می دهد. این سه نسخه در حال حاضر شامل اندروید 4.4 کیت کت، اندروید 5 لالی پاپ و اندروید 6 مارشمالو می شود. در بین این سه ورژن اندروید 4.4 کیت کت قدیمی تر از همه به حساب می آید و در سال 2013 عرضه شد؛ در سال 2014 اندروید 5 آبنبات چوبی و متعاقب آن اندروید 6 مارشمالو در سال 2015 منتشر شد. نتایج کم شدن تعداد انتشار بروزرسانی های گوگل ظاهراً با نتایجی که در مورد ترافیک رسمی اینترنت به دست آمده متفاوت است. در واقع معیار های متفاوت باعث بروز نتایج مختلف در مورد ترافیک اندروید می شود. در حالیکه گوگل نسخه اندروید دستگاه هایی که از گوگل پلی استفاده می کنند را ثبت می کند، گزارش Apteligent نسخه اندروید کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند را لحاظ کرده است. این موضوع باعث می شود تا تصور بهتری نسبت به ورژن های اندروید مورد استفاده کاربران داشته باشیم و این خبر خوبی است که نسخه های جدیدتر، بخش عظیمی از ترافیک اندروید را شامل می شوند.

اما در سیستم عامل iOS تنها دو ورژن 97 درصد از کل ترافیک این سیستم عامل را در اختیار دارند که این دو نسخه iOS 8 و iOS 9 هستند. اپل وقتی نسخه جدیدی از سیستم عامل خود را معرفی می کند به یک باره آن را برای تمامی کاربران آیفون ارسال می کند. اما در مورد اندروید این طور نیست و پس از معرفی نسخه جدید، هر تولیدکننده این سیستم عامل را باید تغییر دهد و متناسب با محصول خود آن را عرضه کند که همین موضوع دلیل اصلی کندی سرعت ارائه سیستم عامل اندروید شده است. با این وجود در گزارش Apteligent ذکر شده است که اچ تی سی، ال جی، سامسونگ و سونی شرکت هایی هستند که در انتشار بروزرسانی جدید سرعت عمل به خرج داده و آن را در کم ترین زمان ممکن برای محصولات خود عرضه می کنند. اما شرکت هایی مانند آمازون، موتورولا  و ZTE کند ترین سرعت را در انتشار آپدیت سیستم عامل اندروید دارند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر