;
coinex

سامسونگ 6.8 میلیارد دلار برای افزایش تولید نمایشگرهای OLED سرمایه گذاری می کند

سامسونگ 6.8 میلیارد دلار برای افزایش تولید نمایشگرهای OLED سرمایه گذاری می کند

در گذشته گزارشات و شایعات زیادی به گوش می رسید که نشان می داد سامسونگ سفارشات زیادی مبنی بر تولید نمایشگر OLED برای مدل بعدی آیفون که سال آینده منتشر می شود را از اپل دریافت کرده است. حال گزارشی به دست آمده که نشان می دهد سامسونگ قصد دارد تا قبل از عرضه آیفون های جدید در سال آینده، مقدار قابل توجهی از سرمایه خود را صرف افزایش تولید نمایشگرهای OLED کند.

براساس گزارشی که منتشر شده توسط  Nikkei، سامسونگ قصد دارد حدودا 8 هزار میلیارد وون کره جنوبی (یا 6.8 میلیارد دلار) حدود 6.8 میلیارد دلار را صرفِ افزایش 50 درصدی تولید نمایشگرهای OLED خود کند که این افزایش 50 درصدی، مقدار تولیدات پنل های OLED توسط سامسونگ را بیش از 200 میلیون پنل در سال افزایش خواهد داد. لازم به ذکر است که این غول تکنولوژی کره ای هم اکنون می تواند 300 میلیون عدد از این پنل ها را تولید و عرضه کند. گزارش ها بیان می کنند که سامسونگ قصد دارد از ابتدای سال جدید میلادی، 100 میلیون نمایشگر 5.5 اینچی اولد برای اپل تولید نماید.

اما گفته می شود که به جز سامسونگ، LG Display و JDI نیز قرار است بخش کوچکی از سفارشات این نمایشگرها برای ساخت نسخه جدید آیفون را تولید نمایند. این غول تکنولوژی کره ای قصد دارد تجارت خود از محل تولید و عرضه قطعاتش را گسترش دهد؛ بخشی که به جرات می توان گفت درآمدش با درآمد این شرکت از فروش گوشی های هوشمند برابری می کند. گزارشات حاکی از آن است که سامسونگ در سه ماهه نخست سال 2016 میلادی، 95 درصد از مجموع تولیدات پنل های OLED دنیا را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که بیشتر تولید کنندگان موبایل، اعم از شرکت های چینی، به استفاده از نمایشگرهای AMOLED روی آورده اند و شاید انگیزه آن ها نشات گرفته از کیفیت تصویر بهتر این پنل ها و همچنین، کاهش چشمگیر قیمت این پنل ها در طی یک سال گذشته باشد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: sammobile


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر