;
coinex

دستکاری نتایج جستجوی گوگل درباره هیلاری کلینتون ؛ این ادعای گروه هکری Anonymous است!

دستکاری نتایج جستجوی گوگل درباره هیلاری کلینتون ؛ این ادعای گروه هکری Anonymous است!

چندی پیش شایعاتی به گوش رسید که گوگل نتایج جستجوها را به نفع هیلاری کلینتون دستکاری می کند. این شایعات از کانال یوتیوب فردی ناشناس منتشر شد و خبرگزاری های مختلف، تیترهایی جنجالی برای این موضوع نوشتند. شایعات تا جایی پیش رفت که گوگل را مجبور به تکذیب آن ها کرد.

حال گروه هکری Anonymous (یا همان گروه هکری ناشناس) که به جرات می توان گفت این روزها به چهره ای شناخته شده ای در فضای اینترنت تبدیل شده اند، ویدیویی در کانال یوتیوب خود منتشر کرده اند که شایعات اولیه مبنی بر دستکاری نتایج جستجوها درباره هیلاری کلینتون توسط گوگل را تایید می کند. آن ها ادعا می کنند که این شرکت، نتایج جستجوها را به نفع نامزد اصلی حزب دموکرات آمریکا، هیلاری کلینتون، دستکاری می کند.

این ویدیو در 18 ژوئن 2016 (29 خرداد) در کانال یوتیوب گروه هکری Anonymous منشتر شد و تا این لحظه که حدودا دو روز از زمان انتشار آن می گذرد، بیش از 430 هزار بار دیده شده است. ویدیوی کامل این بیانیه بیش از 12 دقیقه است که ما تنها 4.5 دقیقه از آن را برای شما به نمایش گذاشتیم. در طول این مدت، انانیموس این بیانیه را بیان می کند و در ادامه، تصاویری از سخنرانی های هیلاری کیلینتون و حواشی مربوط به آن پخش می شود. در ادامه با تکرا همراه باشید تا متن کامل بیانیه و ویدیوی مربوطه را با هم ببینیم و بخوانیم.

.

متن کامل بیانیه ویدویی گروه هکری انانیموس بدین شرح است:

“سلام دنیا، ما انانیموس هستیم.

در هر روز میلیون ها نفر از گوگل استفاده می کنند تا درباره هرچیزی در آن به جستجو بپردازند؛ از مقالات خبری گرفته تا تی شرت و یا حتی دانلود غیرقانونی برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شان. گوگل بزرگ ترین موتور جستجو در ایالات متحده و اروپا به شمار می آید و بر جستجوهایی که در سرتاسر جهان صورت می گیرد تسلط دارد. موتورهای جستجو و اکثر سایت ها و محتویات موجود بر روی اینترنت، بر پایه اصول و قوانینی بنا شده اند که بیشتر مردم به آن اهمیت می دهند، درباره آن به جستجو می پردازند و یا از مواردی که در نتایج جستجو به جایگاه های بالایی دست پیدا کرده و توسط افراد بیشتری دیده شده اند، بازدید می کنند. موتورهای جستجوی معروف از یک تابع تکمیل خودکار (Auto Complete) استفاده می کنند، بنابراین همزمان که شما شروع به تایپ می کنید، آن ها تلاش می کنند تا جواب سوالتان را حتی قبل از اتمام آن بدهند. ما نیز فرض می کنیم که این پیشنهادات ارائه شده توسط عملکرد تکمیل خودکار، همان چیزهایی است که مردم قصد جستجوی آن را دارند.

هنگامی که شما 79 تقسیم بر 5 را در گوگل وارد می کنید، جواب همیشه 15.8 است، هنگامی که شما درخواست می کنید که چگونه خمیر پیتزا تهیه کنید، شما دسته ای از دستورالعمل های طرز تهیه خمیر پیتزا دریافت خواهید کرد. به دلیل این اصول، هنگامی که به دنبال چیزی در گوگل هستید، یک اعتماد درونی به آن وجود دارد که می دانید یک پاسخ واقعی و حقیقی برای جستار (کوئری) خود، و یا حداقل نتایجی مبتنی بر آنچه که دیگران درباره این موضوع جستجو کرده اند را دریافت می کنید.

در مورد هیلاری کلینتون که نامزد اصلی حزب دموکرات است، ما می دانیم که این موارد رعایت نمی شود. گوگل فعالانه و به طور کاملا پویا، پیشنهادات جستجو برای هیلاری کلینتون را دستکاری می کند. هنگامی که در گوگل عبارت “Hillary Clinton cri” را تایپ می کنیم، تابع تکمیل خودکار سایت، سه جستجوی بالقوه را نشان می دهد: “Hillary Clinton crime reform” (اصلاحات جرم هیلاری کلینتون)، “Hillary Clinton crisis” (بحران هیلاری کلینتون) و “Hillary Clinton crime bill 1994” (لایحه جرم 1994 هیلاری کلینتون).

اما هنگامی که شما همان عبارت “Hillary Clinton cri” را در رقبای گوگل، یعنی بینگ و یاهو تایپ می کنید، نتاجی بسیار مختلف دریافت می کنید که تمرکز آن ها بر روی این است که آیا تا به حال هیلاری کلینتون مرتکب جنایتی شده است یا خیر. واضح است که چیزی در نتایج گوگل اشتباه است، درست است؟ بنابراین اینجا چه خبر است؟ شاید مردم چیزهای مختلفی در گوگل نسبت به بینگ و یاهو جستجو می کنند… اشتباه است. هنگامی که ما عبارت “Hillary Clinton crime reform” یعنی بالاترین پیشنهاد گوگل را بررسی کردیم (در گوگل ترند)، اطلاعات مربوط به این عبارت حتی به اندازه ای نبود تا سایت نمودار مربوط به آن را نشان دهد و این سوال را مطرح می کند که چرا این عبارت به عنوان اولین پیشنهاد گوگل به کاربران نمایش داده می شود؟ برای مقایسه، ما عبارت دوم را نیز وارد کردیم، “Hillary Clinton crimes” (جنایات هیلاری کلینتون)، نگاه کنید که گوگل چه چیزی به ما نشان داد. به نظر می رسد که افراد بسیار بیشتری عبارتِ “Hillary Clinton crimes” را نسبت به “Hillary Clinton crime reform” جستجو می کنند. گوگل نمی خواهد که شما درباره موتور جستجویش بدانید یا درباره آن سوال کنید.

اما شاید ما هنوز هم در اشتباه هستیم، ما یک بار دیگر تلاش کردیم، این بار می خواهیم بحث جنجالی ترِ کیفرخواست FBI علیه هیلاری کلینتون را جستجو کنیم. هنگامی که شما “Hillary Clinton ind” را در بینگ و یاهو تایپ می کنید، نتایج بسیاری مبنی بر کیفرخواست (indictment) مشاهده می کنید. هنگامی که شما این عبارت را در گوگل تایپ می کنید، دو نتیجه پیشنهادی نخست، عباراتِ “Hillary Clinton Indiana” و “Hillary Clinton india” هستند. آیا واقعا مردم عبارت “Hillary Clinton india” را بیشتر از “Hillary Clinton indictment” (کیفرخواست هیلاری کلینتون) جستجو می کنند؟

هنگامی که ما نمودارهای هر دو عبارت “Hillary Clinton india” و “Hillary Clinton indictment” (در گوگل ترند) را بررسی کردیم، ما دریافتیم که مردم عبارت “Hillary Clinton indictment” را 8 درصد بیشتر از “Hillary Clinton india” مورد جستجو قرار می دهند. قصد انجام این کارها مشخص است، گوگل جستجوهای بالقوه برای عباراتی که در انتخابات ریاست جمهوری می تواند به هیلاری کلینتون آسیب بزند را با دستکاری نتایج جستجو، دفن می کند. علاوه بر آن، ما عباراتی منفی مرتبط با برنی سندرز و دونالد ترامپ را نیز در هر سه وب سایت مورد جستجو قرار دادیم. گوگل با هر دو سایت بینگ و یاهو برای عبارت “Donald Trump rac” یکسان بود و دو پیشنهاد نخست آن ها نیز، “Donald Trump racist speeches” و “Donald Trump racist news” بود. بدون هیچگونه دستکاری قابل مشاهده ای.

تعصب و تمایلات سیاسی گوگل در اینجا غیرقابل انکار است اما چگونه این اتفاق افتاد، چرا؟ چه کسی مسئول است. تعداد خیره کننده ای از لینک ها و ارتباطات بین گوگل و هیلاری کلینتون وجود دارد که ریشه تمامی آن ها نیز به یک نفر می رسد، اریک اشمیت، رئیس اجرایی شرکتِ بالادستیِ گوگل، آلفابت و مدیر ارشد اجرایی سابق گوگل. او یکی از بزرگ ترین حامیان مالیِ “The Ground Work” است که با توجه به منابع، این سرمایه  گذاری توسط اشمیت صورت گرفته تا اطمینان حاصل شود که هیلاری کلینتون جمعیت تکنولوژیک و مهندسین را برای پیروزی در انتخابات در اختیار خواهد داشت. تخصص The Ground Work، تجزیه و تحلیل داده و اطلاع رسانی هدفمند است.

این چیزی است که تا این لحظه در اختیار داریم، همه برای جستجو دست به کار شوند، بیایید با واقعیات روبه رو شوید.

ما انانیموس هستیم.

ما لژیون هستیم.

ما نمی بخشیم.

ما فراموش نمی کنیم.

از ما انتظار دارند.”

.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: Youtube – Anonymous Official


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر