;
coinex

آیا می دانید اولین آیفون متعلق به اپل نبوده است؟

آیا می دانید اولین آیفون متعلق به اپل نبوده است؟

اپل نام هایی مانند آیپاد و آیمک را اختراع کرد، از این رو بدیهی است که اولین کمپانی بود که دستگاه هایی با این نام را به فروش رساند. اما در مورد آیفون که تا کنون موفق ترین محصول اپل بوده است، اوضاع فرق می کند. می بینیم که آیفون مدت ها پیش از این که اپل، آیفون اصلی خود را در سال 2007 عرضه کند، وجود داشته است و مردم از آن برای تماس و دسترسی به اینترنت استفاده می کردند. حتما از خود می پرسید که چطور ممکن است؟ در ادامه با تکرا همراه باشید.

اولین دستگاه جهان که آیفون نام داشت، در سال 1998 توسط یک کمپانی مستقر در کالیفرنیا به نام اینفوگیر، عرضه شد و به عنوان یک تلفن مجهز به صفحه نمایش لمسی مختص اینترنت در بازار بفروش می رسید. بدیهی است که آن زمان گوشی هوشمندی وجود نداشت، حداقل به این شکل شمایلی که اکنون در دسترس است، نبود. آیفون اینفوگیر یک نمایشگر سیاه و سفید لمسی 640 در 480 پیکسل داشت که مجهز به قلم استایلوس بود. همچنین با یک کیبورد QWERTY کشویی همراه بود. دسترسی به وب و ایمیل و 2 مگابایت رم برای 200 آدرس ایمیل از دیگر مشخصات اولین آیفون دنیا بود. این دستگاه کمی پایین تر از 500 دلار به فروش می رسید و برای دسترسی به اینترنت در آن، هزینه ی مجزایی پرداخت می شد که قیمت آن ماهانه از 9.95 دلار شروع می شد، همچنین اگر کاربر مرور نا محدود می خواست باید 19.95 دلار پرداخت می کرد.

آیفون های غیر اپلی، دستگاه های چندوظیفه ای نیز بودند. به نظر می رسد که اینفوگیر در آن زمان جلو تر از دوره ی خود حرکت می کرد. بعد از معرفی مدل باز طراحی شده ی این دستگاه در سال 1999، اینفوگر ساخت آیفون های خود را متوقف کرد. اویال سال 2000، این کمپانی توست سیسکو خریداری شد، همانطور که می دانید سیسکو در حال حاضر بزرگترین شرکت شبکه در جهان است. به این ترتیب صاحب آیفون های اولیه و نام تجاری آن عوض شد. از سال 2006، سیسکو از این نام برای تلفن های VoIP استفاده کرد که لینکسیس آیفون(Linksys iPhone) نام گرفتند.

در اوایل سال 2007، استیو جابز در کنفرانس مکورد برای معرفی اولین آیفون اپل روی صحنه رفت. پس از آن سیسکو فورا از این شرکت کوپرتینیو برای نقض قوانین استفاده از برند، شکایت کرد. با این حال اختلاف آنها قبل از اینکه اولین آیفون در ژوئن 2007 وارد بازار شود، حل و فصل شد. اطلاعات مالی توافقات این دو کمپانی هیچ وقت فاش نشد، فقط می دانیم که به توافق رسیدند. جالب اینجاست که پس از آن هر دو حق استفاده از نام آیفون را داشتند، اما همانطور که می دانید، بعد از آن زمان آیفون سیسکو را ندیدیم.

.

لینکسیس آیفون سیسکو

لینکسیس آیفون سیسکو.

اولین آیفون، متعلق به اینفوگیر

اولین آیفون آیفون اینفوگیر

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر