;
coinex

بازکردن قابلیت های پنهان آیفون توسط این کدهای مخفی

بازکردن قابلیت های پنهان آیفون توسط این کدهای مخفی

از همان روزهای ابتدایی توسعه ی تکنولوژی تلفن همراه، کدهای مخفی در نرم افزار دستگاه های موبایل ما تعبیه شده اند که هنوز هم وجود دارند. از جمله ی این کدهای مخفی که در آیفون وجود دارد شامل مد تشخیص ویژه است که می توانید برای حل یک سری از مشکلات گوشیتان استفاده کنید، سنجش دقیقتری از دریافت سیگنال داشته باشید و …

این مد تشخیص Field Test نامیده می شود و شما می توانید با باز کردن اپلیکیشن Phone آیفون و شماره گیری *#12345#3001* وارد این حالت شوید. در این حالت شما با لیستی از منوهای فنی و سنجش هایی روبرو می شوید که تنها در صورتی جالب خواهند بود که شما به صورت حرفه ای در حال تست سخت افزار و یا زیرساخت های شبکه ای گوشی باشید.

بازکردن قابلیت های پنهان آیفون توسط این کدهای مخفی

قسمت جالب برای کاربران گزینه ای ست که به صورت خیلی دقیق قدرت سیگنال را می خواند و نشان می دهد؛ در حالت Field Test، دکمه ی پاور گوشی را فشرده و تا زمانی که اسلایدر بالا را می بینید، آن را نگه دارید، سپس دکمه ی هوم را فشرده و تا زمانی که یادداشتی در صفحه نمایشتان ظاهر می شود، آن را نگه دارید در این حالت به جای دات دارای عددخوان هستید.

هر عددی بین ۴۰- تا ۸۰- خوب است (هرچه به صفر نزدیکتر باشد بهتر است). اگر اعداد زیر ۱۱۰- باشند، به این معنی ست که شبکه ی موجود خیلی ضعیف است. برای بازگشت به دات های نرمال، به حالت Field Test بازگردید و با فشردن دکمه ی هوم از آن خارج شوید.

اگر می خواهید سیگنال موبایل را در خانه و یا بیرون تست کنید و ببینید که تماس بعدی را می توانید بدون قطع و وصلی برقرار کنید، این قابلیتی که ذکر شد قابلیت مفیدی ست که در اختیار دارید. با اینکه این یک ترفند قدیمی ست اما از آنجایی که این گزینه ها مخفی باقی مانده اند خیلی از افراد از وجود آنها بی اطلاعند.

بازکردن قابلیت های پنهان آیفون توسط این کدهای مخفی

کدهای مخفی دیگری هم وجود دارند اما خیلی مفید نیستند و بسته به اپراتور شما و منطقه ای که در آن هستید متفاوت هستند بنابراین خیلی قابل استفاده و کاربردی نیستند. به طور مثال #06#* شماره ی منحصربفرد IMEI (ایستگاه بین المللی هویت تجهیزات موبایل) آیفون تان را نشان می دهد، #33#* این موضوع را چک می کند که آیا صدا، پیام کوتاه و دیتا فعال هستند یا خیر!

از این نمونه کدها برای دستگاه های اندرویدی هم زیاد وجود دارد اما آنها بسته به تولید کننده با یکدیگر فرق دارند. می توانید کد *#*#4636#*#* را برای داشتن چندین اسکرین از اطلاعات گوشی مانند مصرف باتری و پیکربندی وای فای امتحان کنید یا *#*#1472365#*#* را برای مشاهده ی اطلاعاتی درباره ی  تقویم گوگل خود وارد کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید

.

منبع: gizmodo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر