;
coinex

18 نوآوری خارق العاده در مرسدس بنز کلاس ای جدید

مرسدس بنز کلاس ای جدید را می توان تقریبا به عنوان یک ماشین تماما خودکار به شمار آورد.

مرسدس بنز کلاس ای جدید را می توان تقریبا به عنوان یک ماشین تماما خودکار به شمار آورد.

مرسدس بنز کلاس ای 2017 که انتظار می رود در تابستان امسال وارد بازارهای آمریکا شود، یک خودروی سواری لوکس محسوب می شود که با قابلیت های پیشرفته ی مربوط به آینده انباشته شده است. کمپانی مرسدس از این ماشین به عنوان “هوشمندترین خودروی سواری لوکس” یاد می کند. به ادعای این کمپانی، مرسدس بنز کلاس ای جدید ، پیشرفته ترین وسیله ی نقلیه ی حال حاضر به شمار می رود.

در ادامه با نوآوری های جالبی که در این ماشین به کار گرفته شده آشنا خواهیم شد؛ با تکرا همراه شوید.

.

1. سواری مرسدس بنز کلاس ای جدید از تکنولوژی های برخوردار است که نه تنها امنیت ماشین را بالا می برد، بلکه با بخشیدن قدرت به آن، شرایطی را فراهم می کند که در شرایط بخصوص خود را براند.

1. سواری مرسدس بنز کلاس ای جدید از تکنولوژی های برخوردار است که نه تنها امنیت ماشین را بالا می برد، بلکه با بخشیدن قدرت به آن، شرایطی را فراهم می کند که در شرایط بخصوص خود را براند..

این ماشین به شبکه ای از دوربین های 360 درجه، رادارها و سنسورهای دیگر مجهز شده که دائما اطراف ماشین را تحت کنترل دارند تا از برخوردهای احتمالی جلوگیری شود.

.

2. سیستم شبه خودران ماشین، Drive Pilot نام دارد که در بزرگراه ها مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین با این قابلیت توانایی رانندگی تا سرعت 130 مایل بر ساعت (209 کیلومتر بر ساعت) را دارد.

2. سیستم شبه خودران ماشین، Drive Pilot نام دارد که در بزرگراه ها مورد استفاده قرار می گیرد. ماشین با این قابلیت توانایی رانندگی تا سرعت 130 مایل بر ساعت (209 کیلومتر بر ساعت) را دارد..

سیستم درایو پایلت از قابلیتی به نام Distant Pilot Distronic برخوردار است؛ این قابلیت درواقع مدل پیشرفته ای از کنترل کروز است که در آن خودرو می تواند ماشین روبرویی را در یک فاصله و سرعت مشخص، دنبال کند.

.

3. ویژگی Steering Pilot (پایلت فرمان) به راننده کمک می کند تا دقیقا در مسیر درست جاده قرار بگیرد، حتی اگر خط ها قابل دیدن نباشند.

3. ویژگی Steering Pilot (پایلت فرمان) به راننده کمک می کند تا دقیقا در مسیر درست جاده قرار بگیرد، حتی اگر خط ها قابل دیدن نباشند..

پایلت فرمان بخشی از سیستم درایو پایلت است که شرایطی را برای ماشین فراهم می کند تا محیط پیرامون را احساس کند و بتواند هدایت بهتری را به اجرا بگذارد. حتی در صورتیکه ماشین نتواند خطوط جاده را تشخیص دهد، باز هم می تواند تا سرعت 81 مایل بر ساعت (130 کیلومتر بر ساعت)، هدایت ماشین را به عهده داشته باشد.

.

4. مرسدس بنز کلاس ای جدید می تواند لاین حرکت خود را به صورت خودکار عوض کند و در صورت خروج راننده از مسیر، به او هشدار می دهد.

4. مرسدس بنز کلاس ای جدید می تواند لاین حرکت خود را به صورت خودکار عوض کند و در صورت خروج راننده از مسیر، به او هشدار می دهد..

قابلیت دستیار فعال تغییر لاین با استفاده از سیستم رادار و دوربین به راننده کمک می کند که در امنیت کامل، لاین خود را تغییر دهد. سنسورها می توانند انحراف به سمت لاین دیگر را تشخیص دهند، بنابراین با اجرای نیروی ترمز یک طرفه، از امنیت ماشین در لاین مورد نظر اطمینان حاصل می کند.

.

5. قابلیت Evasive Steering Assist (دستیار فرمان گریزان)، راننده را از خطرات عملکرد سریع، حفاظت می کند.

5. قابلیت Evasive Steering Assist (دستیار فرمان گریزان)، راننده را از خطرات عملکرد سریع، حفاظت می کند..

اگر راننده به صورت غریزی و یا عمدا و برای جلوگیری از تصادف، به سرعت فرمان را حرکت دهد و از مسیر خارج شود، قابلیت فرمان گریزان شرایطی را فراهم می کند که راننده به حالت امن سابق بازگردد و فرمان را دوباره تنظیم می کند.

.

6. مرسدس بنز کلاس ای جدید از توانایی پارک خودکار برخوردار است و اگر با گوشی هوشمند به ماشین فرمان دهید، از پارک خارج شده و به طرف شما می آید.

6. مرسدس بنز کلاس ای جدید از توانایی پارک خودکار برخوردار است و اگر با گوشی هوشمند به ماشین فرمان دهید، از پارک خارج شده و به طرف شما می آید..

7. این ماشین به کلود متصل بوده و می تواند با اشیاء متصل دیگر ارتباط برقرار کند.

7. این ماشین به کلود متصل بوده و می تواند با اشیاء متصل دیگر ارتباط برقرار کند..

مدل 2017 مرسدس بنز کلاس ای با تکنولوژی هایی عرضه می شود که به شما امکان برقراری ارتباط با ماشین های متصل و زیرساخت های هوشمند دیگر را می دهد، بدین ترین امنیت راننده همیشه برقرار خواهد بود.

مرسدس بنز با قابلیت های اتصال ماشین با ماشین (V2V) و ماشین با زیرساخت هوشمند (V2I) می تواند در روند اشتراک گذاری اطلاعات با جهان متصل اطراف، مفید باشد. با این قابلیت و با اتصال ماشین های دیگر به این سیستم، جاده های امن تری انتخاب خواهند شد.

.

8. به منظور اجتناب از تصادف، سیستم رادار وسیله ی نقلیه، دائما نقاط کور راننده را ردیابی می کند.

8. به منظور اجتناب از تصادف، سیستم رادار وسیله ی نقلیه، دائما نقاط کور راننده را ردیابی می کند..

ویژگی Active Blind Spot Assist (دستیار فعال نقاط کور)، محیط پیرامون را تحت کنترل قرار  می دهد و در صورتیکه اتومبیل دیگری در نقطه ی کور ماشین قرار گرفته باشد، سیگنال هشدار را در آینه ی کناری ماشین به نمایش می گذارد. در این صورت، اگر راننده همچنان بخواهد که لاین خود را تغییر دهد، هشدار به صورت صوتی نیز اعلام خواهد شد.

.

9. قابلیت ترمز خودکار به راننده در جلوگیری از تصادف کمک می کند.

9. قابلیت ترمز خودکار به راننده در جلوگیری از تصادف کمک می کند..

10. اما اگر برخورد صورت بگیرد، قابلیت امنیتی دیگری تعبیه شده که راننده و مسافر را از کناره های ماشین دور نگه می دارد.

10. اما اگر برخورد صورت بگیرد، قابلیت امنیتی دیگری تعبیه شده که راننده و مسافر را از کناره های ماشین دور نگه می دارد..

قابلیت امنیتی دیگری که داخل ماشین قرار گرفته، Pre-Safe Impulse نام دارد؛ این ویژگی فاصله ی راننده و مسافران از دیواره های ماشین را تا جایی که امکان دارد، بیشتر می کند. این کار از طریق باد شدن نواحی کناری صندلی ها انجام می دهد چرا که احتمال برخورد در این نواحی بیشتر است. برای مثال، اگر وسیله ی نقلیه ی دیگری احتمال برخورد با کناره های مرسدس را داشته باشد، نواحی اطراف صندلی راننده باد می شود و راننده را تا حد ممکن از برخورد دور نگه می دارد.

.

11. اگر برخورد سریع تر از عملکرد ها انجام شود، مرسدس “سیگنال تداخل کوتاه” را به اجرا می گذارد، به این ترتیب، گوش شما را برای صدای برخورد آماده می کند. این کمپانی مدعی شده که با این قابلیت، آسیب های شنوایی ناشی از تصادفات کاهش می یابد.

11. اگر برخورد سریع تر از عملکرد ها انجام شود، مرسدس "سیگنال تداخل کوتاه" را به اجرا می گذارد، به این ترتیب، گوش شما را برای صدای برخورد آماده می کند. این کمپانی مدعی شده که با این قابلیت، آسیب های شنوایی ناشی از تصادفات کاهش می یابد..

12. راننده ی مرسدس بنز کلاس ای می تواند از 64 طراحی رنگ متفاوت در نورپردازی داخل ماشین خود بهره مند شود. مدل قبلی کلاس ای تنها از تنظیمات 3 رنگ برخوردار بود.

12. راننده ی مرسدس بنز کلاس ای می تواند از 64 طراحی رنگ متفاوت در نورپردازی داخل ماشین خود بهره مند شود. مدل قبلی کلاس ای تنها از تنظیمات 3 رنگ برخوردار بود..

13. قابلیت شارژ سریع نیز در کنسول جلویی تعبیه شده و سرنشینان می توانند به راحتی گوشی های خود را شارژ کنند.

13. قابلیت شارژ سریع نیز در کنسول جلویی تعبیه شده و سرنشینان می توانند به راحتی گوشی های خود را شارژ کنند..

14. مرسدس بنز کلاس ای جدید حواس پرتی راننده ی خود را احساس می کند و با ارسال آلارم، آنها را هوشیار می کند.

14. مرسدس بنز کلاس ای جدید حواس پرتی راننده ی خود را احساس می کند و با ارسال آلارم، آنها را هوشیار می کند..

قابلیت دستیار توجه یا Attention Assist، در چند ثانیه ی اول رانندگی، یک پروفایل از راننده ی خود ایجاد می کند. استایل راننده دائما با داده های دیگری که سنسور های دیگر جمع آوری می کنند، مقایسه می شود. اگر تحت هر شرایطی، راننده از استایل امن خود خارج شود، ماشین به دنبال نشانه های تغییر رفتاری دیگر می گردد و با استفاده از سنسور های خود، پارامترهای دیگر را برای اطمینان از عدم هوشیاری و خستگی راننده به کار می گیرد. اگر اطلاعات جمع آوری شده نشان دهند که راننده بیش از حد خسته است، ماشین با هشدار های صوتی و تصویری از راننده می خواهد که هر چه سریع تر توقف کند.

.

15. یک صفحه نمایش 12.3 اینچی با کیفیت به راننده اجازه می دهد تا عملکرد های داخل ماشین را کنترل کند؛ تنظیمات با فرمان های لمسی و صوتی انجام می شوند.

15. یک صفحه نمایش 12.3 اینچی با کیفیت به راننده اجازه می دهد تا عملکرد های داخل ماشین را کنترل کند؛ تنظیمات با فرمان های لمسی و صوتی انجام می شوند..

16. پنل ابزار نیز دیجیتالی بوده و قابل تنظیم است.

16. پنل ابزار نیز دیجیتالی بوده و قابل تنظیم است..

17. کنترل هایی که به لمس حساس هستند نیز روی فرمان قرار گرفته اند تا راننده از طریق آنها هم بتواند عملکرد های داخل ماشین را کنترل کند.

17. کنترل هایی که به لمس حساس هستند نیز روی فرمان قرار گرفته اند تا راننده از طریق آنها هم بتواند عملکرد های داخل ماشین را کنترل کند..

18. چراغ های جلوی مرسدس بنز کلاس ای جدید به تکنولوژی LED چند پروتویی مجهز شده است. هر چراغ از 84 LED تشکیل شده و تمام این ال ای دی های کوچک به صورت مجزا کنترل می شوند. این بدان معناست که نور می تواند همیشه در قسمت چپ و در پرتو بالا تنظیم شده باشد. بدین ترتیب، نور چراغ ماشین شما راننده ی روبرویی را آزار نمی دهد.

18. چراغ های جلوی مرسدس بنز کلاس ای جدید به تکنولوژی LED چند پروتویی مجهز شده است. هر چراغ از 84 LED تشکیل شده و تمام این ال ای دی های کوچک به صورت مجزا کنترل می شوند. این بدان معناست که نور می تواند همیشه در قسمت چپ و در پرتو بالا تنظیم شده باشد. بدین ترتیب، نور چراغ ماشین شما راننده ی روبرویی را آزار نمی دهد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر