;
coinex

بررسی اپلیکیشن ریموت اپل تی وی از نگاه MacRumors

بررسی اپلیکیشن ریموت اپل تی وی از نگاه MacRumors

اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود، WWDC 2016، از یک اپلیکیشن ریموت (Remote) تماما جدید برای دستگاه های آی او اسیِ خود رونمایی کرد. این اپلیکیشن با نهایت دقت و ظرافت طراحی شده تا به خوبی بتوانید نسل چهارم اپل تی وی (Apple TV) خود را با گوشی آیفونتان کنترل کنید.

ویدیویی که در پایین شاهد آن خواهید بود توسط وب سایت MacRumors تدارک دیده شده تا کاربران پیش از تهیه این اپلیکیشن بدانند که در انتظار چه چیزی به سر می برند.

اپلیکیشن ریموت اپل تی وی از طریق بلوتوث به یک اپل تی وی متصل می شود و دقیقا از همان قالب ریموت فیزیکی سیری (Siri Remote) تبعیت کرده و تجربه ناوبریِ مشابهی برای کاربر به ارمغان می آورد.

هنگامی که محتوای دیجیتالی مانند فیلم و آهنگ در حال پخش است، اپلیکیشن ریموت نیز شامل یک نمای کامل از در حال پخش (Now Playing) به خود گرفته و کنترل های مربوطه به همراه دکمه منو و دکمه سیری نیز برای کاربر به نمایش در می آید.

درست همانند سیستم ناوبری و نویگیشنِ ریموت کنترلِ فیزیکی اپل تی وی، اپلیکیشن مخصوص به iOS آن نیز به صورت لمسی هدایت می شود.

در هنگام وارد کردن متن مثل نام کاربری و رمز عبور، کار با ریموت اپِ آی او اس به مراتب راحت تر از ریموتِ فیزیکی است، چراکه این اپلیکیشن در هنگام مواجهه با فیلدهای متنی به صورت خودکار یک کیبورد شسته رُفته در اختیار کاربر قرار می دهد.

به دلیل استفاده از ژیروسکوپ و شتاب سنج مشابه با سیری ریموت، در هنگام اجرای بازی در اپل تی وی، آیفون شما نیز می تواند به عنوان یک کنترلر بازی عمل نماید.

.

تاریخ عرضه اپلیکیشن ریموت اپل تی وی

اپلیکیشن ریموت اپل تی وی (Apple TV Remote app) در حال حاضر برای توسعه دهندگان در دسترس بوده و از طریق وب سایت توسعه دهندگان اپل برای دانلود در دسترس قرار گرفته است.

تاریخ عرضه اپلیکیشن ریموت اپل تی وی هنوز به طور قطعی مشخص نشده است اما به نظر می رسد که ریموت اَپ پاییز امسال به همراهِ tvOS 10 و iOS 10 منتشر شود.

نسخه بتای توسعه دهندگان این اپلیکیشن به iOS 9.3.2 و tvOS 9.2.1 نیاز دارد، بنابراین این احتمال نیز وجود دارد که Remote app پیش از انتشار سیستم عامل های جدید عرضه شود.

حال باید منتظر ماند و دید که اپل چه زمانی را برای عرضه اپلیکیشن ریموت جدید خود انتخاب می کند. نظرات خود درباره این اپلیکیشن را با ما به اشتراک بگذارید.

.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: macrumors


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر