;
coinex

ایراتک/ طرح های همراه اول و ایرانسل ، آغاز مسابقات روبوکاپ 2016 و … (9 تیر 95)

ایراتک/ طرح های همراه اول و ایرانسل، آغاز مسابقات روبوکاپ 2016 و ... (9 تیر 95)

با ایراتک همواره از آخرین و مهم ترین اخبار تکنولوژی ایران مطلع باشید. در ایراتک امروز خواهید خواند:

• طرح های همراه اول و ایرانسل برای همراهی مشترکان و پرداخت قبوض

• آغاز رقابت مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 از فردا

• درمان مؤثر زخم معده با بهره‌گیری از نانو حامل‌های هوشمند

• سه شرکت ارتباطات ثابت موفق به دریافت فرکانس ۲۳۰۰ شدند

.

طرح های همراه اول و ایرانسل برای همراهی مشترکان و پرداخت قبوض

اپراتورهای اول و دوم ارتباطی در این روزها اقدام به معرفی طرح‌هایی کرده‌اند که آگاهی مشترکان نسبت به آنها، می‌تواند کار راه‌انداز و جذاب باشد.

اپراتور اول تلفن همراه در قالب طرح جایزه بزرگ همراهی و با شعار “این همراهی میلیاردها می ارزه!” هر ماه 5 جایزه 200 میلیون تومانی و در مجموع یک میلیارد تومان به قید قرعه به 5 نفر از مشترکان خود اهدا می‌کند.

.

ماهانه یک میلیارد به همراهان اول

مشترکان آن برای شرکت در این طرح نیاز به ثبت‌نام و فعالسازی ندارند و طبق اعلام، قرعه‌کشی فقط بر روی سیم‌کارت‌های فعال این اپراتور اجرا می‌شود.

در این طرح، کارکرد مشترکان دائمی یا اعمال شارژ مشترکان اعتباری، امتیاز خواهد داشت.

همچنین مشترکان به ازای هر سال همراهی با همراه اول امتیاز خواهند گرفت. علاوه بر این در طرح جایزه بزرگ همراهی، امتیاز قابل ملاحظه‌ای نیز برای پیوستن به خانواده بزرگ این اپراتور در نظر گرفته شده است.

.

شارژ و پرداخت قبض موبایل به اختیار بانک

اپراتور دوم ارتباطی نیز با توسعه سرویس شارژ خودکار، امکانی را فراهم آورده است که مشترکان این اپراتور می‌توانند با داشتن حساب در بانک‌های ملت، ملی و سامان این سرویس را بر روی خط خود فعال کنند.

این اپراتور طی همکاری با سیستم بانکی، شارژ خودکار سیم‌کارت را امکان‌پذیر کرده است.

مشترکان اعتباری ایرانسل که سرویس شارژ خودکار را فعال می‌کنند، بدون نیاز به خرید مکرر شارژ، به بانک این اجازه را می‌دهند تا به صورت خودکار مبلغ شارژ را از حسابشان کسر کند.

همچنین با استفاده از این سرویس، مبلغ قبض مشترکان دائمی در زمان سررسید به صورت خودکار از حساب بانکی مشترک کسر و پرداخت می‌شود.

با استفاده از این سرویس، هر بار که مقدار شارژ مشترک به آستانه 500 تومان برسد، به صورت خودکار، حساب ایرانسل او به مبلغی که از پیش تعیین کرده است شارژ شده و وی از طریق پیامک از شارژ حسابش مطلع می‌شود. به این ترتیب، نگرانی مشترک بابت نداشتن شارژ در زمان ضرورت از بین می‌رود.

.

آغاز رقابت مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 از فردا

مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 با حضور 200 تیم از روز پنج شنبه 10 تیرماه در شهر لایپزیگ آلمان آغاز می‌شود.

سروش صادق نژاد، سرپرست تیم‌های ربوکاپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گزارشی از محل برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 در شهر لایپزیگ آلمان، افزود: بیستمین دوره مسابقات جهانی ربوکاپ به میزبانی کشور آلمان و با همکاری فدراسیون جهانی ربوکاپ از روز پنج‌شنبه 10 تیرماه آغاز می‌شود و به مدت 5 روز در شهر لایپزیگ آلمان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که این دوره از مسابقات جهانی ربوکاپ با حضور بیش از 200 تیم از دانشگاه‌ها و مدارس و آموزشگاه‌های مختلف از 45 کشور دنیا از فردا آغاز به کار می‌کند، ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سه تیم در لیگ ربات‌های شبیه ساز امداد و نجات، ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک و ربات‌های انسان نما شرکت کرده است.

رئیس لیگ ربات‌های انسان نمای مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 یادآور شد: در دو روز ابتدایی این مسابقات تیم‌ها مشغول آماده سازی و انجام امور اولیه برای حضور در رقابت‌های اصلی مسابقات هستند.

صادق نژاد اضافه کرد: دو روز اول مسابقات شامل رقابت‌های مقدماتی و دو روز دیگر به رقابت‌های نیمه نهایی و نهایی اختصاص خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ربوکاپ در لیگ ربات‌های انسان نما خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات تیم‌هایی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین،  دبیرستان فرزانگان تهران، دبیرستان سلام، تیم کاوش و تیم «باسط پژوه» علی‌رغم عدم صدور روادید کشور آلمان برای بسیاری از تیم‌های ایرانی شرکت کرده و در روزهای مسابقات با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.

.

درمان مؤثر زخم معده با بهره‌گیری از نانو حامل‌های هوشمند

محققان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز موفق به سنتز آزمایشگاهی نانوحاملی شدند که می‌تواند در مدت یک ساعت با رهایش دارو، بیماری زخم معده را به ‌صورت مؤثرتری درمان کند.

بیماری زخم معده به معنی نوعی آسیب خوش خیم در معده است که نام دیگر آن «پپتیک اولسر» است. درگذشته‌ تصور می‌شد علاقه‌ زیاد به غذاهای پر ادویه یا شغل‌های استرس‌زا عامل بروز این بیماری است. اما امروزه پزشکان دریافته‌اند که علت اصلی زخم معده نوعی باکتری است.

زخم معده یکی از رایج‌ترین بیماری‌های گوارشی به شمار می‌آید که در صورت بی‌توجهی به آن می‌تواند به بیماری‌های خطرناک‌تری از جمله سرطان معده منتهی شود. از این رو معالجه‌ مؤثر این بیماری یکی از حوزه‌های پژوهشی در علم پزشکی و داروسازی محسوب می‌شود که در این راستا پروژه تحقیقاتی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی اجرایی شده است.

دکتر همایون احمد پناهی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و از محققان این طرح، داروی فاموتیدین را یکی از داروهای درمان بیماری زخم معده معرفی کرد و گفت: هدف از انجام این طرح سنتز و معرفی یک نانوحامل جدید به‌ منظور دارورسانی مؤثر و هدفمند جهت درمان بیماری زخم معده بوده است.

وی کاهش هزینه‌ درمان، افزایش سرعت اثربخشی دارو و کاهش عوارض جانبی مصرف دارو از مزایای استفاده از این نانوحامل به‌عنوان دارورسان ذکر کرد و ادامه داد: نانوحامل سنتز شده در این طرح از یک جزء پلیمری و یک جزء اکسیدی تشکیل شده که نانوذرات مغناطیسی آهن موجود در این نانو حامل به ‌وسیله پلیمرهای هوشمند اصلاح شده است. این امر موجب می‌شود علاوه بر اینکه فرایند تحویل دارو به ‌صورت موضعی و کنترل شده انجام پذیرد، با استفاده از نانوجاذب‌های حساس به دما، عوارض جانبی دارو به حداقل برسد.

احمد پناهی، اضافه کرد: در این پژوهش نانوذرات مغناطیسی اکسید آهن به روش هم رسوبی و با بهره‌گیری از کمپلکس‌های آهن سنتز شده و سطح آنها با استفاده از ترکیبات آلی و پلیمرهای هوشمند اصلاح شده است. سپس از این نانوحامل به‌ منظور دارورسانی هدفمند داروی فاموتیدین استفاده شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز خاطرنشان کرد: نتایج به دست آمده نشان داد که حدود 73 درصد از داروی بارگذاری شده درون نانوحامل، در مدت زمان یک ساعت درون مایع شبیه‌ سازی ‌شده‌ محیط معده آزاد شده است.

این تحقیقات حاصل تلاش‌های دکتر همایون احمدپناهی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و سارا نصرالهی دانش‌ آموخته‌ مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه است و نتایج این تحقیقات در مجله‌ International Journal of Pharmaceutics منتشر شد.

.

سه شرکت ارتباطات ثابت موفق به دریافت فرکانس ۲۳۰۰ شدند

سه شرکت دارنده پروانه شبکه ارتباطات ثابت با شرکت در مزایده باندهای فرکانسی TD-LTE موفق به دریافت تکه باند ۲۳۰۰ مگاهرتز شدند.

آبان ماه سال گذشته و در جریان اعطای پروانه‌های شبکه ارتباطات ثابت به هفت شرکت اینترنتی سابق، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نوید برگزاری مزایده سه باند فرکانسی مختص TD-LTE را به فعالان این حوزه داد.

علی اصغر عمیدیان اشاره‌ای به اصول حاکم بر عمده‌فروشی فرکانس TD-LTE داشت و گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار است سه باند فرکانسی 2300، 2600 و 3500 مگاهرتز به مزایده گذاشته شود که باند 2300 مگاهرتز برای FCPها امتیازات خاصی را دارد و از وابستگی آنها به سیم مسی می‌کاهد.

محمدرضا کریمی بدرآبادی اواخر خرداد ماه سال جاری در نشست خبری تمدید انحصار اپراتور فیبرنوری، با بیان اینکه توسعه فیبرنوری و تلفن ثابت جهت رقابتی‌تر شدن فعالیت‌های این حوزه در پروانه‌های FCP (ارتباطات ثابت) لحاظ شده است، اظهار کرد: در این راستا فرکانس‌های مربوط به TD-LTE تعیین تکلیف شد.

مسئول کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با بیان اینکه در پایان مزایده مذکور، متقاضی برای باند فرکانسی 3500 مگاهرتز وجود نداشت، اذعان کرد: این فرکانس با با قیمت پایه 70 میلیارد تومان جذابیت لازم را برای متقاضیان نداشت.

با این حال خرداد ماه گذشته پاکات مزایده واگذاری پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی (فرکانس 2300 مگاهرتز) در رگولاتوری بازگشایی شد و بهره‌برداری از فرکانس 2300 به کنسرسیوم شرکت‌های حلماگستر، صبانت و داده‌پردازی فن‌آوا واگذار شد.

سید میثم سید صالحی مدیر یکی از این شرکت‌ها، مزایای این پروانه را امکان دستیابی FCPها به شبکه بی‌سیم جهت کاهش وابستگی به سیم مسی دانست و اظهار کرد: این واگذاری به دلیل محدودیت در باندهای فرکانسی از طریق مزایده انجام شد. از این رو برای بهره‌برداری بهینه از فرکانس، شبکه‌ای ایجاد خواهد شد که همه بصورت مشترک از آن بهره‌برداری کنند.

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مزایده، 30 مگاهرتز در باند فرکانسی 2300 مگاهرتز با قیمت پایه 190 میلیارد تومان، 20 مگاهرتز در باند فرکانسی 2600 مگاهرتز با قیمت 90 میلیارد تومان، و 20 مگاهرتز در باند فرکانسی 3500 مگاهرتز با قیمت 50 میلیارد تومان عرضه شد.

دارنده این پروانه با ایجاد شبکه بی‌سیم بر مبنای TD-LTE در هر یک از باندهای فرکانسی 2300، 2600 و 3500 مگاهرتز باید تمامی ظرفیت شبکه خود را به صورت عمده‌فروشی و براساس شرایط رقابتی عادلانه در اختیار سایر بازیگران اعم ازFCP، MVNO، Servco، اپراتورهای تلفن همراه و وایمکس قرار دهد و خود حق ارائه سرویس به مشترک نهائی را ندارد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: tasnimnews ، isna


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر