;
coinex

سرعت متوسط اتصالات جهانی ۱۲ درصد افزایش یافته است

سرعت متوسط اتصالات جهانی ۱۲ درصد افزایش یافته است

Akamai امروز یک گزارش فصلی از “جایگاه اینترنت” مربوط به فصل اول سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد. این گزارش سرعت های اینترنت جهانی را بررسی می کند که قرار است برای هواداران المپیک تابستانی ریو متناسب تر هم بشود.

سرعت متوسط اتصالات جهانی نسبت به فصل چهارم سال ۲۰۱۵، ۱۲ درصد افزایش یافته و نسبت به همین بازه ی زمانی در سال گذشته افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

کره جنوبی به عنوان پیشتاز جهانی در زمینه ی بالاترین سرعت متوسط اتصالات (۲۹ مگابیت در ثانیه)، نسبت به فصل چهارم سال ۲۰۱۵، ۸.۶ درصد افزایش داشته است. جایگاه دوم و سوم به ترتیب مربوط به دو کشور اسکاندیناوی، به ترتیب نروژ و سوئد است. سنگاپور به عنوان کشوری با بالاترین سرعت متوسط پیک (۱۴۶.۹ مگابیت در ثانیه)، افزایش فصلی ۸.۳ درصدی داشته است.

این گزارش ۶۴ صفحه ای شامل اطلاعاتی راجع به اتصال به شبکه، معیارهای اتخاذ پهنای باند در سراسر شبکه های ثابت و همراه، تکامل نسخه ی ۶ از پروتکل اینترنت (IPv6) نسبت به  نسخه چهارم (IPv4) و موارد دیگر می شود.

ایالات متحده از نظر سرعت متوسط اتصالات جزء ۱۰ کشور برتر نیست ولی از نظر درصد ترافیک IPv6، با پیشی گرفتن از فرانسه و ژاپن جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. تعداد آدرس های منحصر IPv6 که در این پژوهش نقش داشتند، به  ۸۰۸ میلیون کاهش یافته است که حدود ۱.۸ میلیون کمتر از سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۵ است و از نظر درصدی حدود ۰.۲ درصد کاهش داشته است.

از نظر اتخاذ IPv6، بلژیک با ۳۶ درصد همچنان در جایگاه نخست قرار دارد و نسبت به فصل گذشته ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

کره ی جنوبی با پهنای باند ۴ مگابیت در ثانیه نسبت به فصل چهارم  سال گذشته افزایش ۵.۴ درصدی داشته و این کشور با ۹۷ درصد بالاترین سطح نفوذ را دارد.

بنا به گزارشات Akamai از نظر اتصالات مربوط به موبایل،  محدوده ی سرعت متوسط اتصالات اینترنت موبایل از ۲۷.۹ مگابیت در ثانیه در انگلستان تا ۲.۲ مگابیت در ثانیه در الجزایر است، این در حالی ست که سرعت متوسط پیک اتصالات موبایل هم از رنج ۱۷۱.۶ مگابیت در ثانیه در آلمان تا ۱۱.۷ مگابیت در ثانیه در غنا است.

همچنین گزارش دیگری از Akamai مبنی بر این است که دو مرورگر اصلی اندروید –اندروید وب کیت (Android WebKit) و کروم موبایل (Chrome Mobile)- پنجاه و هشت درصد از ترافیک مربوط به دستگاه های تلفن همراه را به خود اختصاص داده اند در همین حال مرورگر سافاری اپل هم ۳۳ درصد از این ترافیک را به خود اختصاص داده است.

سرعت متوسط اتصالات جهانی ۱۲ درصد افزایش یافته است

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techcrunch


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر