;
coinex

استفاده از نور برای از بین بردن سلول های سرطانی

استفاده از نور برای از بین بردن سلول های سرطانی

دانشمندان برای مبارزه علیه سرطان به دنبال راه حلی هستند که هم موثرتر باشد و هم نسبت به درمان های رایج مانند شیمی درمانی اثرات تخریبی کمتری داشته باشد. اپتوژنتیک مفهومی تجربی ست که از نور برای کاهش یا حذف سلول های سرطانی استفاده می کند. محققان دانشگاه سن آنتونیو برای حمله غیر قابل جراحی به روشی دست یافته اند که می تواند به بیمارانی که وضعیت وخیم و حادی دارند کمک شایانی نماید.

این تکنیک به این صورت است که ترکیب شیمیایی nitrobenzaldehyde را به تومور تزریق می کنند و منتظر می مانند تا این ماده منتشر شود. پس از آن باریکه ای از نور ماوراء بنفش به این تومور که با ماده شیمیایی پر شده تابیده می شود که شدیدا اسیدی می شود و اساسا به این شکل است که خود را نابود می کند. بنا به گفته ی محققان با آزمایشی که بر روی موش ها صورت گرفته است به مدت ۲ ساعت، ۹۵ درصد این سلول های سرطانی که مورد هدف واقع شده اند، از بین می روند.

این روش درمان برخلاف شیمی درمانی که کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، درمان را به یک ناحیه ی خاص از بدن محدود می کند. از آنجایی که این روش درمان تنها به تزریق نیاز دارد و از نوع غیر تهاجمی ست برای نواحی حساسی مانند مغز و ستون فقرات می تواند روشی فوق العاده باشد. محققان دیگری هم از این روش اپتوژنتیک بهره می برند و در حال کار بر روی روش های درمان موثر هستند. هرچند که این روش ها هنوز برای آزمایشات انسانی آماده نیستند، اما گزینه هایی امیدوارکننده و نوید بخش برای درمان این بیماری در آینده هستند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر