;
coinex

امنیت گوشی های سامسونگ و نکسوس بالاتر از دیگر گوشی های اندرویدی است

امنیت گوشی های سامسونگ و نکسوس بالاتر از دیگر گوشی های اندرویدی استمحققان امنیتی توصیه می کنند که طرفداران گوشی های هوشمند اندرویدی که امنیت گوشی برای آنها حائز اهمیت است، از گوشی های سامسونگ و یا نکسوس گوگل استفاده  کنند. در واقع بسیاری از محققان، در گوشی های اندرویدی که مجهز به تراشه ی اسنپ دراگون هستند، یک سری  آسیب پذیری های امنیتی یافته اند. حمله هایی وجود دارد که می تواند به یک گوشی کاملا رمزگزاری شده نیز، نفوذ کنند. این نوع گوشی ها، احتمالا به روز رسانی های را که شامل پچ های امنیتی در برابر آسیب می شود، دریافت نکرده اند. با توجه به تعدد گوشی های اندرید، ممکن است این به روز رسانی ها برای برخی از آنها دیرتر انجام شود از این رو معمولا 57 درصد از گوشی های اندرویدی در معرض حمله های امنیتی هستند.

با توجه به تحقیقات شرکت تحقیقاتی Duo Labs، حدود 75 درصد از گوشی های سامسونگ گلکسی اس 6، به روز رسانی امنیتی ماه می را دریافت کرده اند در صورتی به روز رسانی ماه ژانویه را دریافت نکرده بود. 2 درصد از گوشی های گلکسی اس 5 نیز در ماه ژاونویه و 45 درصد آنها در ماه می، به روز رسانی امنیتی را دریافت کردند. 75 درصد از گوشی های نکسوس نیز به روز رسانی امنیتی ماه می را دریافت کردند.

Duo به شدت توصیه می کند که کاربران اندرویدی پس از انتشار به روز رسانی های امنیتی، به سرعت آنها را نصب کنند. همه ی تولید کنندگان به سرعت به روز رسانی های امنیتی را برای گوشی های خود مهیا نمی کنند. در این میان این شرکت تحقیقاتی می گوید که گوشی های اندرویدی سامسونگ و نکسوس گوگل، تنها مدل هایی هستند که به سرعت به روز رسانی های امنیتی را دریافت می کنند. همانطور که می دانید گوشی های نکسوس همیشه نسخه ای بدون اشکال از اندروید را ارائه می دهند و معمولا تمام به روز رسانی ها اندروید را ابتدا این گوشی های متعلق به گوگل دریافت می کنند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر