;
coinex

بررسی بیشتر آسمان برای کشف ستاره های ناپدید شونده

دانشمندان قصد دارند با بررسی داده های گذشته و اطلاعات امروزی به کشف ستاره های ناپدید شونده و دلیل رفتار آنها بپردازند.

دانشمندان قصد دارند با بررسی داده های گذشته و اطلاعات امروزی به کشف ستاره های ناپدید شونده و دلیل رفتار آنها بپردازند.

ستاره شناسان در مکان یابی ستاره ها، حتی ستاره های قدیمی، بسیار ماهر هستند. اما آیا این مهارت درباره ی ستاره های ناپدید شونده نیز صدق می کند؟ تعدادی از دانشمندان به سرپرستی بئاتریس ویلاروئل از دانشگاه اوپسالا، برای کشف این سوال روی کار آمده اند.

دانشمندان به مقایسه ی اطلاعاتی که بررسی های انجام شده از آسمان فراهم کرده پرداختند؛ آنها می خواهند بدانند که آیا هیچ منبع نوری (معمولا ستاره ها) در بین این بررسی ها ناپدید شده یا خیر. آنها با بررسی 300 هزار منبع مختلف، موفق به کشف تنها یک نمونه شدند، به نظر می رسد که این منبع نور بدون جا گذاشتن هیچ رد پایی، ناپدید شده است.

سوال اینجاست که در صورت دقیق بودن داده های قبلی، چه چیز می تواند دلیل ناپدید شدن یک ستاره باشد؟ ویلاروئل فرض را بر این قرار داده که ستاره های غیب شونده ، به دلیل رفتارهای جوامع پیشرفته ای از موجودات بیگانه به وجود می آید. اما این فرض نیز همانند فرضیه های دیگر چندان معتبر نیست؛ برای مثال یکی از این فرضیه ها به کم نور شدن ستاره هایی اشاره دارد که توسط ابر سازه های موجودات بیگانه به وجود می آید. هیچ مدرک پر قدرتی برای تایید این فرضیه وجود ندارد. بدین ترتیب، دانشمندان برای مفید قرار دادن این داده ها به حیات موجودات هوشمند نیاز ندارند.

این احتمال وجود دارد که این ستاره های ناپدید شونده در واقع اختروش، ستاره های سبک و گریزان و یا هر پدیده ی کیهانی دیگری باشند که بدون هیچ ردپایی خاموش می شوند. اگر دانشمندان بتوانند داده های خود را گسترش داده و آنها را دوباره بازسازی کنند، بدین ترتیب تعدد موارد ناپدید شونده و دلایل آنها قابل تشخیص خواهد بود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر