;
coinex

ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان برای کشف موجودات بیگانه

کشور چین، ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان که برای کشف حیات موجودات بیگانه طراحی شده را به پایان رساند.

کشور چین، ساخت بزرگترین تلسکوپ جهان که برای کشف حیات موجودات بیگانه طراحی شده را به پایان رساند.

اگر حیات موجودات بیگانه حقیقتا وجود داشته باشد، پس این تلسکوپ رادیویی عظیم الجثه قطعا آن را پیدا می کند. سازندگان این تلسکوپ بعد از سالها تلاش، آخرین قطعه ی این تلسکوپ کروی و منفذ دار 500 متری را سر جای خود قرار دادند. به زودی مراحل آزمایشی تلسکوپ FAST آغاز خواهد شد و بعد از حصول اطمینان از اجرای دقیق، بزرگ ترین تلسکوپ جهان یعنی FAST کار خود را از ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد.

در ساخت این تلسکوپ از 4500 پنل استفاده شده که اندازه ی هر کدام از آنها، 11 متر است، در نهایت مجموعه ی این پنل ها یک بشقاب عظیم را به وجود می آورد. این طراحی شرایطی را برای دانشمندان فراهم می کند تا بتوانند تنظیمات دقیقه ای را در شمایل این بشقاب ایجاد کنند؛ بدین ترتیب بشقاب قادر خواهد بود سیگنال های رادیویی بسیار دور را بازتاب داده و آنها را روی یک نقطه متمرکز کند تا امکان بررسی های جزئی فراهم شود.

بزرگ بودن این تلسکوپ برای ستاره شناسان از اهمیت زیادی برخوردار است. تلسکوپ رادیویی عظیم الجثه ی چین، بهترین شانس کشف حیات موجودات بیگانه را در بخش های بسیار دور کیهان فراهم می کند؛ البته اگر وجود داشته باشد.

رئیس رصدخانه ی ملی ستاره شناسی، لی دی سال گذشته به روزنامه ی China Daily گفت: “در صورت وجود منطقه ی دریافت سیگنال بزرگ تر، تلسکوپ FAST می تواند با سرعتی دو برابر بیشتر و حساسیت 3 تا 5 برابر بیشتر از تلسکوپ Arecibo (بزرگترین تلسکوپ جهان در حال حاضر) به بررسی آسمان بپردازد.”

علاوه بر دریافت سیگنال هایی با فاصله ی میلیارد ها سال نوری، تلسکوپ FAST می تواند کهکشان های جدید، سیاره های فراخورشیدی، ستاره های نوترونی با میدان مغناطیسی پر قدرت و یا تپ اخترها را مکان یابی کند. امیدواریم اطلاعاتی که به کمک بزرگترین تلسکوپ جهان جمع آوری خواهد شد، در درک تحول کیهان به دانشمندان کمک کند.

تلسکوپ FAST در قسمت جنوب غربی گوئیژو، در نزدیکی 1610 کیلومتری جنوب غربی پکن قرار گرفته است. مراحل ساخت این تلسکوپ که در مجموع، 185 میلیون دلار هزینه در بر داشته، بخشی از تلاش های چین در ایجاد برنامه های فضایی پر محتوا و یک جاه طلبی کلیدی از رهبر فعلی یعنی شی جین پینگ به شمار می رود. ساخت و انجام برنامه های دیگر از جمله فرستادن فضانورد به ماه و ساخت ایستگاه فضایی در گردش، از سال 2018 آغاز خواهد شد.

ساخت این تلسکوپ در این منطقه باعث شد که 2000 خانوار (نزدیک به 9000 نفر) از این منطقه نقل مکان کرده و حداقل در فاصله ی 3 مایلی این سایت ساکن شوند. مقامات دولتی چین بر لزوم خالی از سکنه کردن این منطقه اصرار دارند تا بتوانند “یک محیط موج صوتی الکترومغناطیسی” را برای تلسکوپ ایجاد کنند. این مقامات زمین های اطراف را با قیمت 12000 یوان معادل 1800 دلار از صاحبان آنها خریداری کرده اند. (معادل نیمی از میانگین درامد یک کارگر)

لازم به ذکر است که سایر تلسکوپ های رادیویی موفق به کشف حیات موجودات بیگانه نشده اند، با اینحال امیدواریم تلسکوپ FAST نشانه هایی از تنها نبودن ما در هستی را پیدا کند.

.

.

منبع: digitaltrends


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر