;
coinex

حساب توییتر جک دورسی ، بنیانگذار توییتر هک شد

حساب توییتر جک دورسی ، یکی از بنیانگذاران شبکه ی اجتماعی توییتر توسط گروه هکرهای OurMine هک شد.

حساب توییتر جک دورسی ، یکی از بنیانگذاران شبکه ی اجتماعی توییتر توسط گروه هکرهای OurMine هک شد.

این گروه اخیرا توانست کنترل حساب ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل و مارک زاکربرگ را نیز در اختیار بگیرد.

شاید غیر ممکن به نظر برسد، اما هک حساب توییتر یکی از افراد سرشناس این شبکه ی اجتماعی واقعا اتفاق افتاد و آتش گروه هکرهای OurMine این بار دامن جک دورسی را گرفت. این هکرها بعد از پست چند ویدیو عادی، با انتشار توییت زیر در ساعت 2:50 صبح، هویت خود را اعلام کردند: “سلام، OurMine هستم، ما فقط قصد داریم امنیت شما را بسنجیم.”

این توییت به سرعت پاک شده اما به یک کلیپ کوتاه دیگر از سایت Vine لینک داده شد، سپس آنها توییت های مشابهی را همچنان منتشر کردند. هکرهای OurMine تا به حال حساب های مدیر عامل شبکه های اجتماعی دیگر را نیز هک کرده اند که از جمله ی آنها می توان به حساب Quora ساندار پیچای و حساب فیس بوک مارک زاکربرگ اشاره کرد؛ اما هک حساب این مدیر عامل، آن هم در پلت فرم شبکه ی اجتماعی خودش چیز جدیدی به نظر می رسد.

تمام پیام هایی که توسط گروه هکرها از حساب توییتر جک دورسی منتشر شد، از طریق وبسایت Vine صورت گرفت. این احتمال وجود دارد که دورسی یک رمز عبور قدیمی یا مشابه در حساب واین خود داشته باشد و یا اینکه به نوعی با خدمات دیگری متصل باشد، که راه دسترسی هکرها بوده است؛ این روش با اطلاعاتی که از هک های قبلی منتشر شده، مطابقت دارد. حال، جدای از نحوه ی عملکرد آنها و چگونگی هک این حساب ها، به نظر می رسد که این روند در حال رشد است. هک حساب های شبکه های اجتماعی در همه جا رواج دارد اما در این بین، تعداد هک حساب های توییتر بیشتز از سایر حساب ها بوده است. در ادامه، راهکارهایی فراهم شده که از طریق آنها می توانید امنیت حساب خود را افزایش دهید:

  • برای هر کدام از حساب های کاربریتان یک رمز عبور مجزا انتخاب کنید، اگر فکر می کنید که توانایی به خاطر سپردن همه ی آنها را ندارید، از برنامه های مدیریت پسورد مثل 1Password یا LastPass استفاده کنید.
  • از صحت اطلاعات ریکاوری و مخاطبانتان اطمینان حاصل کنید.
  • تشخیص هویت دو مرحله ای را در برنامه هایی که آن را ارائه می دهند، فعال کنید.
  • اگر از خدماتی استفاده می کنید که تشخیص هویت دو مرحله ای را از طریق پیام کوتاه انجام می دهند، با شرکت خدمات سرویس خط خود تماس بگیرید تا یک رمز عبور و یا پین را روی حساب شما قرار دهند.
  • لیست اپلیکیشن هایی که در حسابتان دارید را بررسی کنید. اگر خدماتی را مشاهده می کنید که قدیمی بوده، از آن استفاده نمی کنید و یا آن را نمی شناسید، پس حتما ارتباط را قطع کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر