;
coinex

شکایت از اپل منجر به احداث مرکز تعمیرات آیفون در روسیه شد

اپل به دنبال طرح دعوی دیگری که علیه این کمپانی انجام شده، یک مرکز تعمیرات آیفون را در روسیه راه اندازی می کند.

اپل به دنبال طرح دعوی دیگری که علیه این کمپانی انجام شده، یک مرکز تعمیرات آیفون را در روسیه راه اندازی می کند.

یکی از کاربران آیفون در روسیه با مشکل مواجه شد؛ دیمیتری پتروف نتواست نمایشگر آسیب دیده ی آیفون خود را تعمیر کند، چرا که هیچ مرکز تعمیرات آیفون در این کشور وجود ندارد. این گوشی هنوز تحت ضمانت قرار دارد و باید توسط کمپانی اپل و یا نمایندگی آن در کشور پذیرنده، با آیفون جدیدی جایگزین شود. او همچنین می توانست با پرداخت 469 دلار به عنوان هزینه ی تعمیر شخص سوم، نمایشگر خود را از نو بسازد.

دیمیتری پتروف به جای انتخاب یکی از این روش ها، تصمیم گرفت که گزینه ی دردسر سازی را انتخاب کند؛ او از کمپانی اپل شکایت کرد. او مدعی شد که کمپانی اپل، با عدم ارائه ی یک نمایشگر ثانویه، قانون حمایت از مشتریان را نقض کرده است. با توجه به نامه هایی که به دادگاه ارسال شده و گزارش هایی که در رسانه ی Vedomosti منتشر شده، زمانیکه یک دستگاه اپل در روسیه آسیب ببیند، یک مرکز خدماتی با جایگزین کردن دستگاه آسیب دیده، به این مشکل رسیدگی می کند؛ اما اگر مشکل مربوط به نمایشگر آسیب دیده باشد، 100 درصد از آسیب های محصول، جایگزین و یا تعمیر نمی شوند.

هیچ شبکه ی خرده فروشی از اپل در روسیه راه اندازی نشده است، به همین دلیل این کمپانی قصد دارد اولین مرکز تعمیرات آیفون را احداث کند که در مجموع، هزینه ای معادل 1 تا 2 میلیون دلار در بر خواهد داشت. تعمیر نمایشگر های آسیب دیده ی آیفون، نیازمند تجهیزات کالیبراسیون است که روند پیچیده و هزینه برداری ست. همچنین، برای تعمیر آنها باید به سیستم عامل iOS دسترسی داشت.

احداث مرکز تعمیرات آیفون می تواند سهم بازار 17 درصدی آیفون اپل در این کشور را افزایش دهد. زمان دقیق احداث و راه اندازی این مرکز هنوز مشخص نیست.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر