;
coinex

ایراتک/ حجمی شدن اینترنت نامحدود، توسعه فناوری خودروهای هیبریدی و … (24 تیر 95)

ایراتک/ حجمی شدن اینترنت نامحدود، توسعه فناوری خودروهای هیبریدی و ... (24 تیر 95)

مهم ترین اخبار تکنولوژی ایران را در ایراتک بخوانید. در ایراتک امروز خواهید خواند:

• حداقل قیمت یک خط ADSL به ۷۵۰۰ تومان رسید/حجمی شدن اینترنت نامحدود

• نقشه راه توسعه فناوری خودروهای هیبریدی عملیاتی می‌شود

• طرح‌های با قابلیت سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری شناسایی می‌شوند

• واگذاری چهار پروژه بزرگ در حوزه اقتصاد مقاومتی به وزارت علوم

• ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی حوزه فیزیک و شیمی دریا

.

حداقل قیمت یک خط ADSL به ۷۵۰۰ تومان رسید/حجمی شدن اینترنت نامحدود

با تصمیم‌گیری‌های اخیر وزارت ارتباطات درباره کاهش تعرفه‌های دیتا، حداقل نرخ ماهیانه برای یک خط اینترنت ۱۲۸Kbps با ترافیک دو گیگا بایت به ۷۵۰۰ تومان رسید.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خرداد ماه سال جاری طی مصوبه‌ای درباره خدمات اینترنت ثابت از طریق فناوری ADSL، با کاهش تعرفه این بخش موافقت کرد.

طبق اظهارات قبلی رئیس رگولاتوری در راستای این مصوبه با مصرف بیش از 2 گیگا بایت به صورت ماهانه، حداقل 16 درصد تعرفه کاهش می‌یابد که در بعضی موارد به 30 درصد هم می‌رسد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادویی را درباره تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL و اینترنت مبتنی بر فناوری WiFi به صورت برون ساختمانی را که براساس قیمت عادله روز تهیه و تدوین شده، بررسی و به شرح زیر تصویب و جایگزین مصوبه شماره 1 جلسه شماره 152 مورخ 91/8/14، بندهای 9، 12 و 13 مصوبه جلسه شماره 181 مورخ 92/11/13، مصوبه شماره 2 جلسه شماره 223 مورخ 94/7/16 و مصوبه شماره 2 جلسه شماره 215 مورخ 94/3/3 و بند 1 مصوبه شماره 3 جلسه شماره 191 مورخ 93/3/29 کمیسیون کرد:

1. تعرفه خدمات دسترسی به اینترنت (WiFi و ADSL) به صورت غیر حجمی به شرح زیر تعیین می‌شود:

تعرفه خدمات دسترسی به اینترنت (WiFi و ADSL) به صورت غیر حجمی به شرح زیر تعیین می‌شود:

تبصره1: در صورت نیاز مشترک به استفاده بیشتر از سقف حجم ماهانه ترافیک بین‌الملل، بسته حجم مورد نظر بر مبنای تعرفه سطح چهارم از جدول بند 3 محاسبه خواهد شد.

تبصره2: در صورت اتمام یکی از حجم‌های ترافیک بین‌الملل یا ترافیک داخلی خریداری شده توسط مشترک، ارائه کننده خدمت موظف به ادامه ارائه خدمت برای حجم ترافیک باقیمانده تا پایان دوره، به مشترک است.

تبصره3: در صورتیکه ارائه کننده خدمت امکان تفکیک ترافیک داخلی از ترافیک بین‌الملل را نداشته باشد حداکثر تا تاریخ 1395/11/1 موظف است این امکان را در راستای الزامات حاکم بر شبکه ملی اطلاعات فراهم کند و تا آن زمان موظف است برای رعایت حقوق مشترکان به میزان حداقل یک سوم سقف حجم ترافیک داخلی جدول فوق به سقف حجم ترافیک بین‌الملل اضافه کند.

2. در صورت ارائه خدمات به صورت حجمی، ارائه کننده خدمت می‌تواند به صورت ثابت ماهانه حداکثر مبالغی به عنوان هزینه برقراری و نگهداری ماهانه مطابق با جدول زیر را از مشترکان خود دریافت کند، در این صورت علاوه بر این مبلغ، هزینه 2 گیگابایت اینترنت به عنوان حداقل مصرف، مطابق سطح 1 از جدول بند 3 از مشترک دریافت می‌شود.در صورت ارائه خدمات به صورت حجمی، ارائه کننده خدمت می‌تواند به صورت ثابت ماهانه حداکثر مبالغی به عنوان هزینه برقراری و نگهداری ماهانه مطابق با جدول زیر را از مشترکان خود دریافت کند، در این صورت علاوه بر این مبلغ، هزینه 2 گیگابایت اینترنت به عنوان حداقل مصرف، مطابق سطح 1 از جدول بند 3 از مشترک دریافت می‌شود.

3. سقف تعرفه حجم ترافیک مازاد بر حداقل مصرف بند 2 به صورت پلکانی و مطابق با جدول زیر است:

سقف تعرفه حجم ترافیک مازاد بر حداقل مصرف بند 2 به صورت پلکانی و مطابق با جدول زیر است:

تبصره1: برای کسری از گیگابایت، تعرفه به صورت خطی محاسبه می‌شود.

4. تعرفه‌های تعیین شده برای حجم ترافیک دریافتی است و با توجه به ماهیت نامتقارن خدمات ADSL، ارائه کننده خدمات موظف است در محاسبه ترافیک مشترکان برای مجموع دریافت و ارسال، به میزان 25 درصد حجم ترافیک اضافی برای مشترکان لحاظ کند.

5. ارائه کننده خدمات موظف به انجام تعهدات تا پایان قرارداد، براساس قراردادهای موجود خود با مشترکان است. تغییر قراردادهای موجود مشترکان براساس تعرفه‌های جدید اجباری نبوده و تنها در صورت تمایل مشترکان، ارائه کننده خدمات می‌تواند قراردادهای موجود را بروزرسانی کند. در صورت اتمام حجم خریداری شده و عدم اقدام مشترک برای خرید حجم اضافی، ارائه کننده خدمت باید اتصال مشترک را تا پایان زمان قرارداد  حفظ کند، مگر اینکه در قرارداد به نحو دیگری با مشترک به توافق رسیده باشد.

6. هزینه مودم به عهده مشترک است و ارائه کننده خدمت مجاز به فروش اجباری مودم به مشترکان نیست و در صورت استفاده مشترک از مودم‌های استاندارد، ارائه کننده خدمت ملزم به ارائه خدمات به مشترکان است.

7. ارائه کننده خدمات باید در بسته‌های تعرفه‌ای خود نرخ بیت (سرعت) و مدت زمان ارائه خدمات را به صورت شفاف به متقاضیان ارائه و در قرارداد مشترکان لحاظ کند.

8. در صورت درخواست مشترک برای راه‌اندازی تجهیزات انتهایی (مودم) از سوی ارائه کننده خدمت، هزینه آن به مشترک است که در این صورت سقف تعرفه راه‌اندازی خدمت، 150,000 ریال بوده و در صورت درخواست مشترک، ارائه کننده خدمات موظف به نصب و راه‌اندازی تجهیزات انتهایی مشترکان خواهد بود.

9. ارائه کننده خدمت موظف است تعرفه خدمات را به نحو مناسب و به طور شفاف و رایگان به مشترکان اطلاع‌رسانی کند.

10. ارائه کننده خدمت می‌تواند با رعایت چارچوب‌های تعیین شده در موافقتنامه پروانه، مقررات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و سایر مقررات مربوطه، خدمات را در قالب طرح‌های تشویقی به مشترکان ارائه کند.

11. تعرفه دایر کردن (رانژه) خطوط مشترکان حداکثر مبلغ 70,000 ریال و تعرفه تخلیه خطوط حداکثر مبلغ 50,000 ریال است. شرکت مخابرات ایران موظف است براساس مقررات ارائه امکانات پایه‌ای نسبت به دایر کردن یا تخلیه خطوط مشترکان اقدام کند.

تبصره: در صورتیکه ارائه کننده خدمات، مبالغ دایری و تخلیه خطوط را به شرکت مخابرات ایران پرداخت کند، می‌تواند حداکثر مبلغ 120,000 ریال برای هزینه‌های دایری و تخلیه فقط یک بار در هنگام راه‌اندازی اتصال از مشترکان خود دریافت کند.

12. ارائه کننده خدمات مجاز به دریافت هیچ مبلغ دیگری از مشترکان، به غیر از مبالغ مندرج در این مصوبه و مبالغی که حسب قوانین کشور لازم‌التادیه است، نیست.

13. ارائه کنندگان خدمات موظف به راه‌اندازی سامانه اندازه‌گیری سرعت و کیفیت خط در شبکه خود و نیز شبکه اینترنت با امکان رهگیری سوابق اندازه‌گیری مشتریان در بازه‌های زمانی سه ماهه و ایجاد دسترسی برخط برای سازمان هستند.

14. در صورت درخواست مشترکان، ارائه کننده خدمات موظف به ارائه همه گزینه‌ها و سطوح تعرفه‌ای این مصوبه است.

15. به منظور حفظ شرایط رقابتی، کف همه مبالغ تعرفه‌های این مصوبه به میزان 60 درصد سقف تعیین می‌شود.

16. کلیه ارائه کنندگان خدمات اینترنت با هماهنگی سازمان مجاز به ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری WiFi به صورت برون ساختمانی هستند.

تبصره: در صورت ارائه خدمات اینترنت مبتنی بر فناوری وای‌فای به صورت برون ساختمانی، هزینه تجهیزات لازم از جمله آنتن و مودم بر عهده مشترک و مستقل از هزینه خدمت است.

17. این مصوبه از اول مرداد (95/5/1) لازم‌الاجرا خواهد بود.

.

نقشه راه توسعه فناوری خودروهای هیبریدی عملیاتی می‌شود

نقشه راه توسعه فناوری خودروهای هیبریدی با همکاری ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا یک سال آینده عملیاتی می‌شود.

معین معینی، مدیر این طرح پژوهشی با بیان اینکه با تدوین و ارائه یک نقشه راه جامع و کارا برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی انتظار می‌رود چالش‌ها و انتظارات از صنعت خودرو تا حد زیادی رفع شود، گفت: لزوم تحول در بخش حمل و نقل با توجه به افزایش نگرانی‌های مرتبط با امنیت انرژی و آلودگی هوا از سویی و تکامل فناوری‌های وسایل نقلیه‌ای که آلودگی کمتری را به محیط زیست تحمیل می‌کنند از سوی دیگر، موجب شده است که تمرکز بر گسترش خودروهای الکتریکی، در دستور کار بیشتر کشورهای جهان قرار گیرد.

معینی افزود: بدین ترتیب، خودروهای تمام الکتریک (EV) و خودروهای الکتریکی هیبرید قابل اتصال به شبکه (PHEV) به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های حمل و نقل مد نظر قرار گرفته‌اند.

مدیر این طرح پژوهشی با اشاره به اینکه حرکت به سمت استفاده فراگیر از خودروهای الکتریکی در بازار آینده خودرو چالش‌ها و فرصت‌های گوناگونی را برای قانون‌گذاران و دولت‌ها، سرمایه‌گذاران، صنایع خودرو و برق و صاحبان خودرو به وجود می‌آورد، عنوان کرد:  دستیابی به چشم‌اندازهای موردنظر در صنعت حمل‌ونقل الکتریکی، رفع چالش‌های مرتبط با آن در بخش‌های مختلف و بهره‌گیری مناسب از فرصت‌هایی که فراهم می‌آورد، همگی نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق، جامع و بلندمدت است.

معینی گفت: نقشه راه با تبیین ابعاد مختلف چشم‌انداز مورد نظر، تعیین چالش‌های پیش رو، شناسایی استعدادهای بالقوه و پیشنهاد راه‌حل‌های گوناگون، یک چارچوب جامع و اولویت‌بندی زمانی برای پیشبرد و نظارت بر تکامل چشم اندازهای فنی، اقتصادی و اجتماعی خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه تدوین نقشه راه جامع خودروهای الکتریکی به منظور تعیین مسیر حرکت استراتژیک و اطمینان از توسعه، رشد و بکارگیری خودروهای الکتریکی در کشور یک امر ضروری است، گفت:  نبود یک استراتژی مدون و جامع برای صنعت خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ایران سبب شده  است که روند توسعه این نوع فناوری‌های بخش حمل‌ونقل از آینده روشن و هدفمندی برخوردار نباشد. از این رو  انجام یک مطالعات جامع برای تعیین نقشه راه توسعه این فناوری در ایران ضرورتی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

معینی در ادامه افزود: این پروژه قصد دارد با بکارگیری توانایی تمامی ذی‌نفعان در موضوع خودروهای الکتریکی و هیبریدی به این سوال اساسی پاسخ دهد که چگونه باید به سمت ساخت، توسعه، تجاری سازی و استفاده گسترده از این فناوری گام برداشت.

مدیر این طرح پژوهشی تصریح کرد: با ارائه یک نقشه راه جامع و کارا برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی انتظار می‌رود که سه دسته چالش از جمله چالش‌ها و انتظارات از صنعت خودرو، چالش‌های پیش ‎روی قانون‎گذاران و دولت در زمینه توسعه فناوری‎های خودروی الکتریکی و هیبریدی و چالش‌های پیش روی صنعت برق برای تامین انرژی مورد نیاز خودروی الکتریکی و هیبریدی به خوبی پاسخ دهد.

وی ادامه داد: در ایران این پروژه با این ابعاد برای اولین بار است که در حال انجام است و تا بحال مطالعات و تحقیقاتی که در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف کشور در زمینه خودروهای الکتریکی و هیبریدی انجام شده است، جمع‌آوری شده و مورد تحلیل قرار گرفته است.

مدیر این طرح پژوهشی گفت: تنها با همکاری ستاد امکان هماهنگی برای دریافت اطلاعات و گزارش‌های مختلفی که در نهادهای گوناگون انجام شده است، ممکن شد.

معینی در پایان با اشاره به نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نهاد علمی مرجع در کشور اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند اعتبار کافی برای انجام این مطالعات را ایجاد کند و نتایج بدست آمده از این مطالعات را برای کشور عملی و سودمند کند.

.

طرح‌های با قابلیت سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری شناسایی می‌شوند

مرکز فن‌بازار ملی ایران به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد طرح‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری در کشور را شناسایی کرده و ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی ایـن حوزه، برای بازاریابی، جذب سرمایه و تجاری‌سازی آن‌ها اقدام کند.

شناسایی طرح‌های سرمایه‌گذاری نوآورانه و فناورانه کشور و ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه، طبقه‌بندی‌شده و نظام‌مند از جمله اهداف اجرا شدن این طرح است.

از اهداف دیگری که برای شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی حوزه نوآوری و فناوری در کشور که توسط مرکز فن‌بازار ملی ایران به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی خواهد شد، می‌توان به ایجاد بستری مناسب برای توسعه ارتباط میان سرمایه‌گذاران و صنعتگران کشور با صاحبان طرح‌های سرمایه‌گذاری، ارائه (بازاریابی) طرح‌های برتر به سرمایه‌گذاران، صنعتگران و دیگر فعالان عرصه سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

در این مسیر طرح‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و طرح‌های واجد شرایط سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شوند. بانک اطلاعات طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری حوزه فناوری با قابلیت دسترسی عمومی از طریق وب ایجاد خواهد شد. همچنین به تهیه طرح امکان‌سنجی قابل‌ارائه به سرمایه‌گذاران برای طرح‌هایی که حائز شرایط باشند، کمک می‌شود.

از جمله دیگر اقدامات برای رسیدن به اهداف مورد نظر متناظریابی (Making Match) اطلاعات طرح‌ها با حوزه علایق سرمایه‌گذاران و صنعتگران، ارائه خلاصه طرح‌ها به سرمایه‌گذاران بالقوه با توجه به تناظریابی انجام‌شده، ایجاد بسترهای برگزاری جلسات چندجانبه بین سرمایه‌گذاران و سرمایه پذیران، ارائه خدمات مشاوره و حقوقی به طرفین به‌ منظور انعقاد قرارداد و انجام سرمایه‌گذاری است.

در این فاز که به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود، صرفاً طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که در حوزه‌های زیر فعالیت می‌کنند، پذیرش می‌شوند.

دسته‌بندی کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان به مواردی چون سخت‌افزارهای رایانه‌ای، برق قدرت، الکترونیک، کنترل و مخابرات، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، داروهای پیشرفته تقسیم شده است.

طرح‌هایی می‌توانند در این فراخوان حضور یابند که یا طرح اصلی شرکت (طرحـی کـه شـرکت بر اساس آن تأسیس‌شده است) باشد و یا جزء طرح‌هایی باشند که شرکت در سامانه دانش‌بنیان به‌عنوان محصول/ فناوری خود ثبـت کرده است.

متقاضیان باید آمادگی ارائه طـرح خـود در قالـب مشـارکت حقـوقی (سـهامداری/ همکـاری مشـترک)، واگذاری لیسانس، واگذاری قطعی و غیره را داشته باشند و این آمادگی با تکمیل فرم مربوطه، احرازشده تلقی می‌شود.

جذب سرمایه برای طرح‌ها توسط کارگزاران مورد تأیید مرکز فـن بـازار ملـی ایـران صـورت خواهـد گرفـت. بدیهی است صاحبان طرح‌ها ملزم به پرداخت هزینه جذب سرمایه‌گذار/مشـتری طـرح بـر طبـق اعـلام بعـدی ایـن مرکـز خواهند بود.

طرح‌ها باید دارای توجیه فنی و اقتصادی برای سرمایه‌گذاری بـوده و صـاحب طرح متعهـد خواهـد بـود همکاری لازم را با این مرکز به عمل‌آورده و در هر مرحله اطلاعات درست و دقیق را ارائه کند.

طرح‌هایی به مرحله تهیه طرح امکان‌سنجی وارد می‌شوند که حائز شرایط بوده و بر اساس اولویت‌ها انتخاب می‌شوند.

طرح‌هایی که حائز شرایط شده و به مرحله تهیه طرح امکان‌سنجی وارد می‌شوند، باید در آن مرحلـه بـه ازای هر طرح مبلغ ۳ میلیون ریال (معادل ۳۰۰ هزار تومان) را به‌حساب پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واریز کنند.

بر اساس این گزارش، این مبلغ صرفاً جهت پوشش بخشی از هزینه‌های مربوط به ارزیابی صلاحیت طرح‌ها در احـراز شرایط برای ورود به بخش تهیه طرح کسب‌وکار بوده و هزینه تهیه و تدوین طرح کسب‌وکار با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌صورت تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته‌شده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان نوپای دارای طرح‌های سرمایه‌گذاری بـا شـرایط فـوق می‌توانند اطلاعـات طـرح خـود را حداکثر تا تـاریخ پنجم مرداد ۹۵ در پورتـال فن بازار ملـی ایـران ارسال کنند.

.

واگذاری چهار پروژه بزرگ در حوزه اقتصاد مقاومتی به وزارت علوم

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از واگذاری چهار پروژه بزرگ در حوزه اقتصاد مقاومتی به وزارت علوم خبر داد و گفت: در این راستا معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها باید بر صرف 15 درصد از اعتبارات در حوزه پژوهشی پافشاری کنند.

دکتر وحید احمدی در نشست سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهش و فناوری منطقه 6 دانشگاه‌های کشور در دانشگاه شهرکرد با اشاره به این مطلب افزود: «تدوین ساختار دانشگاه‌های کارآفرین»، «تدوین شاخص‌های ارزیابی علم و فناوری کشور»، «ارتقای دانشگاه کشور به جایگاه ممتاز بین‌المللی» و «تدوین نقشه‌ راه  نقش‌آفرین دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی» چهار پروژه‌ بزرگ در حوزه اقتصاد مقاومتی است که به وزارت علوم واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ،معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها باید برنامه پنج ساله آینده دانشگاه‌ها را تدوین کنند و زمان مشخصی را برای دست‌یابی به شاخص‌های علم و فناوری تعیین کنند، ادامه داد: آیین‌نامه تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی در هفته گذشته ابلاغ شد و با ابلاغ آن، نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها در تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و میزان حضور اعضای هیات علمی در این شرکت‌ها مشخص شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر با تاکید بر نقش مهم معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: عناصر دخیل در پژوهش و فناوری افزایش یافته و بر خلاف گذشته، صرف افزایش مقالات علمی مطرح نیست؛ بلکه باید مقالات کیفی افزایش یابد و جایگاه همه گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها، رشته‌ها و اعضای هیات علمی در آمارها روشن شود.

وی اضافه کرد: در این راستا معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها باید بر هزینه شدن 15 درصد اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش پافشاری کنند که در همین راستا علاوه بر تأکید هیات امنای وزارت علوم، در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای تدوین سازوکارهای بودجه‌ای هستیم تا اعتبارات پژوهش فقط در این حوزه مصرف شود.

احمدی ضمن ابراز امیدواری به اجرایی شدن شبکه علمی کشور توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ یادآور شد: در صورت استفاده دانشگاه‌ها از پهنای باند اینترنت شرکت ارتباطات زیرساخت، دانشگاه‌ها از 50 درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

دبیر کل شورای عالی عتف ضمن تأکید بر افزایش دیپلماسی علم و فناوری اظهار کرد: در اجلاس اخیر سازمان همکاری‌های علمی گروه‌های اسلامی (کامستک) پیشنهاد ایجاد شبکه آزمایشگاهی مشترک، صندوق حمایت از پژوهش و فناوری و فن‌بازار  مشترک از سوی ایران مطرح شد که مورد استقبال قرار گرفت و در بیانه پایانی اجلاس گنجانده شد و  بانک توسعه اسلامی هم از این طرح‌ها اعلام حمایت کرد و از ایران خواسته شد برنامه اجرایی خود را به این سازمان ارائه کند.

.

ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی حوزه فیزیک و شیمی دریا

سمینار اقیانوس‌شناسی در دریای خزر با هدف تقویت همکاری‌های فناورانه بین ایران و روسیه در حوزه دریا برگزار شد.

این سمینار به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‎بنیان دریایی معاونت علمی ‎و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در سالن اجتماعات پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی برگزار شد.

این سمینار با سخنرانی پروفسور روبرت نیگماتولین، رییس انستیتو اقیانوس‌شناسی روسیه و دکتر مرکلین دانشیار این انستیتو درباره فناوری‌های جدید مورد استفاده در دریای خزر  برای اکتشافات نفتی و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه فیزیک و شیمی دریا برگزار شد.

پروفسور نیگماتولین با اشاره به این که انستیتو اقیانوس‌شناسی روسیه با بیش از 500 محقق در حوزه ‌های متنوع دریایی به عنوان بزرگترین مرکز اقیانوس‌شناسی درکشور  روسیه مشغول به فعالیت است، افزود: ما خواستار افزایش تعاملات علمی و انتقال تجربیات بین دو کشور در حوزه دریای خزر هستیم.

بر اساس این گزارش، در انتهای این سمینار کارشناسان سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی و همچنین دانشجویان حاضر در سمینار،  سوالات علمی خود را مطرح و پاسخ‌های کردند و سخنران پاسخگویی سوالات حاضرین بودند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: tasnimnews ، isna


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خیلی خوب بود مخصوصا خودروی هیبریدی که خیلی خیلی جالب بود .حالا معلوم نمیشه این خودروی هیبریدی کی وارد بازار بشه؟

    پاسخ

    سلام دوست عزیز، اینکه دقیقا چه زمانی در بازار عرضه خواهد شد هنوز معلوم نیست اما گفته میشود که تا سال آن آینده نقشه راه توسعه تکنولوژی خودروهای هیبریدی تا سال آینده عملیاتی میشه و مسلما این نقشه راه میتونه در طراحی و عرضه این ماشین ها کمک بسزایی بکنه.

    پاسخ