;
coinex

گالری/ برندگان نهمین دوره مسابقه ی عکاسی با آیفون (قسمت اول)

برندگان نهمین دوره ی مسابقه ی عکاسی با آیفون (iPhone Photography Awards) مشخص شدند؛ این تصاویر حقیقتا خیره کننده هستند.

کنان اکتولون، بنیانگذار و سرپرست مسابقه ی عکاسی با آیفون (iPPAwards) به خبر نگار تک اینسایدر گفت که این رقابت به منظور قدردانی از قدرت داشتن احساس جدید به دنیا برگزار می شود که این دوربین های کوچک قدرتمند وجود می آورند. تمام تصاویری که در ادامه مشاهده می کنید با دوربین گوشی های آیفون به ثبت رسیده است؛ دوربین دستگاه های اندرویدی و یا سایر دوربین ها، اجازه ی شرکت در این مسابقه را ندارند. قطعا آیفون ها بهترین دوربین های جهان را در اختیار ندارند (این عنوان در حال حاضر به دوربین گلکسی اس 7 تعلق دارد)؛ با اینحال، دوربین دستگاه های اپل به دلیل استحکام، سادگی و دقت رنگ آنها، بیشتر مورد تایید عکاسان حرفه ای قرار گرفته است.

در ادامه، برندگان نهمین دوره ی مسابقه ی عکاسی با آیفون را مشاهده خواهید کرد؛ با تکرا همراه شوید.

.

تصویر زیر با عنوان مرد و عقاب برنده ی جایزه بزرگ نهمین دوره ی مسابقه عکاسی با آیفون شده است.

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “خالخاس های شجاع و دانا (گروهی از مردم مغولستان) در کوه های جنوب سین کیانگ زندگی می کند و با عقاب ها خو گرفته اند. آنها با عقاب ها به گونه ای رفتار می کنند که گویی فرزندان آنها هستند و سالهاست که عقاب ها را برای شکار آموزش می دهند. این مرد در میان خانواده و فرزندانش جدی و سرسخت است؛ اما زمانیکه با عقاب مورد علاقه اش تنها باشد، گوشه ی لبانش خمیده می شود. زمانیکه عقاب ها به فصل جفت گیری می رسند، این مرد با وجود بی میل بودن، عقاب خود را در طبیعت رها می کند تا بتواند جفت خود را بیابد. یک قلب ملایم و یک عشق نفیس، توسط این صورت شکسته و سرخ شده از سرما، پنهان شده است. او یک مرد سرسخت با قلبی حساس است.”

.

مقام اول؛ کلسیای جامع مدرن

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “بیشتر عکس های من از ورشو (پایتخت لهستان) است و یکی از آنها در استراسبورگ به ثبت رسیده است. ایده ی من این بود که عکس های امپرسیونیستی بگیرم تا بتوانم معماری را به شکل دیگری به نمایش  بگذارم؛ روشی که در آن پیش زمینه ی من با طراحی گرافیکی و نقاشی ترکیب شده است.”

.

مقام دوم؛ او با باد خم می شود

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “من در یک کارگاه آیفون بودم و با یکی از دوستان قدیمی و معلمم در Cape Cod دیدار داشتم. همه ی ما برای عکاسی از غروب بی نقص آن روز بیرون رفتیم. در مسافرت ها معمولا لوازمی را همراه خودم می برم که یکی از آنها، این چتر فوق العاده است. زمانیکه بقیه دوستان از غروب و چشم انداز عکس گرفتند، من ترجیح دادم که در این چشم انداز زیبا، از سوژه های انسانی هم عکس بگیرم.”

.

مقام اول در دسته ی عکس های انتزاعی

.

توضیحات عکاس در باره ی این عکس: “در زمان دیدار از بنیاد بارنز (ساخته شده توسط تاد ویلیامز و بیلی تسین در فیلادلفیا)، وارد لابی اصلی شدم. فضای دو ارتفاعی، این لابی را بسیار باز و روشن کرده بود. من در حال تماشای افق مریی بودم که یک بازتاب نور زیبا را دیدم، این بازتاب از میان هندسه ی سقف عبور کرده و وارد فضا شده بود.”

.

مقام دوم در دسته ی عکس های انتزاعی

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس را در هنگام بازدید از کاسا پریتو لوپز در مکزیک، گرفته شد. این سازه توسط آرشیتکت مکزیکی افسانه ای، لوئیس باراگان طراحی شده است. این دیوارها با ظرافت زیبایی، سایه را حفظ و آسمان ها تکه می کنند؛ و این برای من حیرت انگیز بود. گذر زمان با حرکت سایه و عبور ابرها، کاملا مشهود بود.”

.

مقام سوم در دسته ی عکس های انتزاعی

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “من این عکس را در منطقه ی تبت و در غرب سیچوان به ثبت رساندم. این پرچم های Prayer با رنگ های مخملی در همه جا حاضرند و ویژگی منحصر به فرد این ناحیه به شمار می روند. به لطف یکی از اهالی تبت، یکی از بزرگ ترین این پرچم ها را در Aba County پیدا کرده و به محض وارد شدن، مجذوب رنگ های فوق العاده ی آن شدم.”

.

مقام اول در دسته ی معماری

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس با نام China Red در پارک المپیک پکن و در مقابل این دیوارهای سنتی و قرمز چینی به ثبت رسیده است. من مسحور افکت های بصری فوق العاده ای شدم که با نور و سایه به وجود آمده بود.”

.

مقام دوم در دسته ی معماری

.

این عکاس با عکس کلیسای جامع مدرن، مقام اول را به دست آورده بود.

.

مقام سوم در دسته ی معماری

.

مقام اول در دسته ی حیوانات

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “من از سه سال قبل سفر به ژاپن را آغاز کردم و از تمام 47 استان برای کشف تمام گونه های حیوانی آن مناطق، بازدید کردم؛ مناطقی همچون جزایر گربه، معابد گربه، باغ وحش ها و مزارع. این عکس در  مزرعه روباه Miyagi Zao و زمانیکه در حال غذا دادن به آنها بودم، به ثبت رسیده است. واقعا لحظه ی تاثیر گذاری بود که آنها همگی به یکباره به من خیره شدند، بنابراین فورا آیفون خود را بیرون آورده و از آنها عکس گرفتم.”

.

مقام دوم در دسته ی حیوانات

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “میلی روی چهار پای کوتاه، خوشبخت است و تمام طول روز دم خود را می چرخاند؛ اما با گذر روز او فکر می کند که یک شکارچی وحشی است.”

.

مقام سوم در دسته ی حیوانات

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “Yangjiang در گوانگدونگ به دلیل غازهای زرد موی خود شهرت دارد. این عکس در دهکده ی Lanfeng در شهرستان Pinggang و در بعد از ظهر 29 فوریه 2016 به ثبت رسیده است. هنگام غروب آفتاب این غازهای زرد مو در حال رژه رفتن هستند که در مجموع صحنه ی حیرت انگیزی را به وجود آورده بود، مخصوصا با نور غروب در پس زمینه ی آن.”

.

مقام اول؛ کودکان

.

توضیحات عکاس در باره ی این عکس: “این عکس در شهر هاربین، استان هیلونگجیانگ کشور چین به ثبت رسیده است. دو کودک بر روی یک سورتمه ی دست ساز و روی رودخانه ی یخ زده ی Songhua بازی می کنند.”

.

مقام دوم؛ کودکان

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “اینجا قبیله ی تورهو، یک منطقه ی خودمختار در دور افتاده ترین بخش استان سین کیانگ است. فستیوال Namuda، به ویژه مسابقه ی اسب دوانی آن، واقعا حیرت انگیز است. زمانیکه این کودک برنده ی مسابقه شد، احساس پادشاه بودن را داشت. بزرگ ترها از جمله پدربزرگ این کودک، برای بزرگداشت این لحظه، اسب او را به اطراف گرداند و او را به جمعیت نشان داد.”

.

مقام سوم؛ کودکان

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس در یک منطقه ی روستایی از ریو به نام ورگم گراند به ثبت رسیده است. فلیپ سه ساله و پسر بزرگ من، عاشق کند و کاو در رد لاستیک های موتورکراس است. در این روز، او با دیدن گل و چاله و بارش باران هیجان زده شد و برای پریدن در آن، مقاوت نکرد.”

.

مقام اول؛ گل ها

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس را در یک روز گرم در می 2015 گرفتم. زمانیکه از محل کار به خانه برمیگشتم این شقایق قرمز زیبا را دیدم که از آخرین نور روز لذت می برد. یک پایان عالی برای یک روز خوب.”

.

مقام دم؛ گل ها

.

مقام سوم؛ گل ها

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “یک بعد از ظهر زیبا در ماه مارچ، آبی درخشان آسمان و بوسه ی لطیف نسیم. زمانیکه از دفتر کارم در محله ی ویلمینگتون خارج شدم، چشمانم به این شکوفه های ماگنولیا افتاد. آنها شبیه قلب های کوچک صورتی بودند و به آرامی می تپیدند.”

.

دسته ی اول؛ غذا

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “عکس “ریواس ها” زمانیکه گرفته شد که من با یک آشپز کار می کردم. او برخی از محصولات را در حیاط پشتی خود ذخیره می کرد. ریواس های تازه باید در محیط تاریک نگه داری شوند، وگرنه رنگ صورتی/ قرمز خود را از دست می دهند؛ علاوه بر این، پیدا کردن آنها با برگ هایی که روی سر آنها وجود دارد، تقریبا غیر ممکن است. من آیفون خود را برداشتم و از نور زیبای پس زمینه در آن محیط بهره مند شده و این عکس را گرفتم.”

.

مقام دوم؛ غذا

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس در آگوست 2015 و در جزیره ی Kyushu، شهرستان Saga و در روستای کوچکی به نام Yubuko به ثبت رسیده است. این روستا به خاطر ماهی مرکب خود به شهرت رسیده است. محلی ها این ماهیان مرکب تازه را در نزدیکی دریا آوزیران می کنند تا با وزش باد، آنها را خشک کنند. هنگامیکه در ساحل قدم می زنید، می توانید ماهیان مرکب را در حال پرواز تماشا کنید، چشم انداز جالبی است.”

.

مقام سوم؛ غذا

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این تصویر در مزرعه ی دورافتاده ی قدیمی در Suffolk به ثبت رسیده است. مارچوبه ها این منطقه را به شهرت رسانده اند و فصل رشد آنها تنها چند هفته به طول می انجامد. این کشاورز دسته ای که در تصویر مشاهده می کنید را در عرض نیم ساعت برداشت کرده و بخش اعظم آنها به سرعت به فروش رساند.”

.

مقام اول؛ چشم انداز

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این تصویر در 5 ژانویه 2015، زمانیکه به لندن پرواز می کردم، گرفته شده است. چیزی که در تصویر مشاهده می کنید، پلی است که Ponte 25 de Abril (یک روز مهم برای پرتغال) نامیده می شود. برای گرفتن این عکس شانس زیادی آوردم، چرا که 30 ثانیه بعد، مسیر هواپیما عوض شد و پل را از دید پنهان کرد.”

.

مقام دوم؛ چشم انداز

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این عکس را در اکتبر 2015 و در حالی که از تعطیلات در نروژ لذت می بردم، به ثبت رساندم. دیدن این جاده ی اعجاب انگیز در بین چشم انداز زیبای کوه ها، مانند یک رویا بود.”

.

مقام سوم؛ چشم انداز

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “بعد از یک روز کامل که به عکاسی مشغول بودم، این عکس را در راه بازگشت به هتل گرفتم. خورشید در حال غروب کردن بود و رنگ آسمان به آرامی تیره می شد. چشم انداز واقعا منحصر به فردی بود.”

.

مقام اول؛ طبیعت

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “نزدیک غروب آفتاب در یادبود ملی شن های سفید در نیو مکزیکو بود. مسیر را پیدا نمی کردم و تقریبا گم شده بودم. تنها کاری که می توانسم انجام دهم این بود که رد پاهای دیگران و چرخ ماشین ها را دنبال کنم. این تنها راهنمای من برای خارج شدن از صحرای سفید بود؛ این در مسیر مبارزه با تنهایی و درماندگی به من کمک می کرد.”

.

مقام دوم؛ طبیعت

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “این تصویر در طول سفر به کوه های Yellow، یک مسیر 6 ساعته از شانگهای، به ثبت رسیده است. آن روز کاملا ابری بود و تقریبا مطمئن بودم که نمی توانم از غروب آفتاب عکس بگیرم. با تمام این اوصاف، زیبایی حیرت انگیز طبیعت، به جست و جو دعوتم کرد. همانطور که از آن سنگ های لغزنده بالا می رفتم، به یکباره ابرها کنار رفتند و نور آفتاب، بر صخره ی روبرویم تابید. لحظه واقعا جادویی بود و چشم اندازی شبیه به نقاشی های قدیمی چینی را ایجاد کرده بود.”

.

مقام سوم؛ طبیعت

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “عکس من، داستان یک درخت را تعریف می کند، جایی که ما زندگی می کنیم و احساس وابستگی من به آن محیط. روند شهرسازی پر سرعت، به محیط زندگی ما آسیب رساند؛ درخت زندگی تنزل یافته و یا حتی ممکن است که کاملا از بین برود. این درخت زندگی، بیان کننده ی آخرین نشانه هاست.”

.

مقام اول؛ اخبار/ رویداد ها

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “تصویری که مشاهده می کنید در مارچ 2016 و در بندر پیره آنتن به ثبت رسیده است؛ جایی که پناهندگان سوری و افغانی در یونان و پشت مرزهای بسته ی مقدونیه، محبوس شده و در چادرها زندگی می کردند. این دختر افغان، روبروی چادر خود و در روزی که باد به شدت می وزید، به تنهایی بازی می کرد.”

.

مقام دوم؛ اخبار/ رویداد ها

.

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “شیلی یک کشور فوتبال دوست است اما طی 100 سال گذشته، در هیچ مسابقه ای پیروز نشده بود. در این بعد از ظهر در سانتیگو، تیم ما بازی نهایی کاپ آمریکا 2015 را انجام داد و من بیش از 60 هزار نفر را دیدم که نسبت به این بازی امیدوار بودند. وقتی به آسمان نگاه کردم، صدها پرچم قرمز، سفید و آبی دیدم؛ آیفون خود را برداشته و از آن عکس گرفتم. شیلی در آن روز توانست مسی آرژانتینی را شکست دهد و برای اولین بار، قهرمان کاپ آمریکا شود؛ فراموش نشدنی بود!”

.

مقام سوم؛ اخبار/ رویداد ها

توضیحات عکاس درباره ی این عکس: “در 12 آگوست 2015، یک سری انفجارات در انبار محصولات سمی شرکت Ruihai، واقع در بندر تیانجین اتفاق افتاد. موج این انفجار، همه چیز را در دو، سه کیلومتری به اطراف پراکنده کرده و در مجموع، 165 کشته، 8 گمشده و 798 زخمی بر جای گذاشت. بعد از یک ساعت که هنوز خاکستر ها مانند یک برف سیاه از آسمان فرود می آمدند، من در ناحیه ی صفر قرار داشتم و این عکس را با آیفون 6 به ثبت رساندم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر