;
coinex

روش های درست شارژ کردن باتری گوشی هوشمند

باتری های گوشی های هوشمند ما، عملکرد رضایت بخشی ندارند، زیرا به سختی یک روز دوام می آورند. اما این موضوع تا حدی تقصیر ماست، ما روش های درست شارژ کردن باتری گوشی های هوشمن را نمی دانیم.

سایتی از شرکت باتری سازی Cadex  توضیح داده است که باتر های لیتیوم یونی در گوشی های هوشمند، حساس به استرس هستند. درست همانند انسان ها، گسترش استرس در دراز مدت می تواند  به طول عمر باتری گوشی های هوشمند شما آسیب برساند.

اگر می خواهید باتری خود را در شرایط عالی حفظ کرده و بدون هیچ گونه نگرانی در مورد دوام باتری، روز خود را سپری کنید، باید روش های درست شارژ کردن باتری را به خاطر سپارید.

یکی از روش های درست شارژ کردن باتری این است زمانی که به طور کامل شارژ شد، آن را در حالت اتصال به شارژر قرار ندهید

زمانی که گوشی را در حالت اتصال به شارژر رها می کنید، آن هم در حالتی که صد در صد شارژ شده است، در دراز مدت به باتری گوشی خود آسیب می رسانید. معمولا این حالت شب ها زمانی که خواب هستیم، پیش می آید. در این زمان باتری در حالت استرس و تنش بالا قرار می گیرد و به صورت شیمیایی دچار مشکل خواهد شد.

زمانی که باتری به طور کامل شارژرشد باید آن را بلافاصله از شارژر جدا کرد. این حالت را می توان به ریلکس کردن عضلات پس از ورزش شدید، تشبیه کرد. اگر شما بدون توقف ساعت ها فعالیت بدنی داشته باشید، بدون شک آزرده خواهید شد.

باتری گوشی هوشمند خود را 100 درصد شارژ نکنید

حداقل زمانی که نیاز به شارژ باتری زیادی ندارید، باتری گوشی هوشمند خود را 100 درصد شارژ نکنید. باتری های لیتیوم یونی نیازی به این ندارند که به برای عملکرد مطلوب به طور کامل شارژ شوند. بهتر است که آنها را به طور کامل شارژ نکینم زیرا در این حالت ولتاژ بالایی بر باتری اعمال می شود و یکی از استرس های وارد شده به باتری نیز همین است. شاید به نظر برسد که این کار با تلاش برای نگه داشتن باتری گوشی در تمام طول روز، در تضاد باشد، اما می توانید هر زمان که نیاز داشتید گوشی را به شارژ بزنید و از عملکرد مطلوب آن راضی باشید.

هر زمان که می توانید گوشی را به شارژر متصل کنید

به نظر می رسد که گوشی های هوشمند زمانی که بارها آن ها را در طول روز به شارژر متصل می کنید، نسبت به زمانی که طولانی مدت پلاگین شوند، مطلوب تر عمل می کنند.

شارژ کردن باتری زمانی که ده درصد از شارژ خود را از دست داده است، بهترین حالت محسوب می شود. اینکه چندین بار در روز گوشی خود را به شارژر متصل کرده و آن را جدا کنید، مشکلی برای گوشی بوجود نمی آید.

زمان شارژ، گوشی را خنک نگه دارید

باتری گوشی های هوشمند، به حرارت حساس هستند، به همین خاطر اپل از کاربران خود می خواهد که هنگام اتصال آیفون به شارژر قاب محافظ آن را جدا کنند. در مقابل به یاد داشته باشید که اگر در مقابل تابش شدید خورشید بودید، قاب محافظ آن را به عنوان عایق گرما حفظ کنید.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر