;
coinex

محبوبیت اپل واچ در بازار رقابت ساعت های هوشمند

اپل واچ سه برابر از ساعت های هوشمند سامسونگ محبوب تر است.

اپل واچ سه برابر از ساعت های هوشمند سامسونگ محبوب تر است.

داده های اخیری که از شرکت تحقیقات بازار IDC منتشر شده از فروش 1.6 میلیون اپل واچ در سه ماهه ی دوم خبر می دهد؛ این میزان فروش، سهم بازار 47 درصدی را به همراه داشته است. این در حالیست که ساعت های هوشمند سامسونگ در سه ماهه ی گذشته، 600000 واحد فروش داشته و سهم بازار 16 درصدی را از آن خود کرده اند.

این آمار و ارقام نشان می دهد که میزان محبوبیت ساعت های هوشمند اپل واچ، سه برابر بیشتر از ساعت های هوشمند سامسونگ گییر است. لازم به ذکر است که از زمان راه اندازی اپل واچ در آمریکا و هشت کشور دیگر، نزدیک به 15 ماه گذشته است. با تمام این اوصاف، سامسونگ توانست با در اختیار داشتن رشد 51 درصدی در درآمد سالانه و افزایش 9 امتیازی در سهم بازار، این فاصله را پر کند.

این درحالیست که کمپانی اپل با کاهش 55 درصدی در درآمد سالانه مواجه بوده است. سهم بازار اپل واچ به شکل قابل ملاحظه ای با کاهش روبرو بوده است؛ این مقدار از سهم بازار 75 تا 72 درصدی از اولین ماه عرضه، به مقدار کنونی رسیده است.

“علیرغم کاهش های به وجود آمده، اپل با اختلاف زیاد به عنوان فروشنده ی پیشرو در عرصه ی ساعت های هوشمند باقی مانده است. اپل نیز با چالش های تولید کننده های اورجینال روبرو است، اما ارائه ی خالص دستگاه و برند از طریق بازاریابی تاکتیکی، شانس این شرکت را در بازار رقابت افزایش داده است. اپل واچ 2 همراه با آپدیت های سیستم عامل WatchOS می تواند جان تازه ای به کاربران فعلی ببخشد و از آن مهم تر، موج جدیدی از کاربران جدید را به همراه داشته باشد.”

بازار کلی ساعت های هوشمند در مجموع، با اولین کاهش خود روبرو بوده؛ چرا که فروش این محصولات  در سه ماهه ی دوم، 32 درصد کاهش داشته است. ساعت های هوشمند در مجموع، 3.5 میلیون فروش داشته اند، این در حالیست که در سه ماهه ی مشابه سال قبل، این تعداد به 5.1 میلیون واحد رسیده بود. این دو شرکت علاوه بر لنوو، ال جی و گارمین، 5 فروشنده ی برتر ساعت های هوشمند هستند که فروش آنها به ترتیب، 300000، 300000 و 100000 بوده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: macrumors


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر