;
coinex

تحلیل گران نسبت به کارایی اسکنر عنبیه چشم گلکسی نوت 7 خوشبین نیستند

تحلیل گران نسبت به کارایی اسکنر عنبیه چشم گلکسی نوت 7 خوشبین نیستند

با نزدیک شدن به زمان معرفی فبلت گلکسی نوت 7، شاهد انتشار اخبار و شایعات زیادی در مورد این گوشی هستیم. به واسطه انتشار همین شایعات تا کنون اطلاعات زیادی در مورد گوشی جدید سامسونگ فاش شده است. یکی از ویژگی های گلکسی نوت 7، اسکنر عنبیه چشم است که در این باره خبر های مختلفی به گوش رسیده و حتی شاهد اسکرین شاتی از نرم افزار مربوط به آن نیز بودیم.

نوت 7 اولین گوشی هوشمندی نیست که از اسکنر عنبیه چشم استفاده می شود و پیش از این شاهد استفاده این تکنولوژی در گوشی لومیا 950 مایکروسافت بوده ایم که با ویژگی Windows Hello سازگاری داشت. با این وجود، اسکنر عنبیه چشم هنوز به عنوان یک تکنولوژی جدید در صنعت گوشی هوشمند به شمار می رود اما با توجه به محدودیت هایی که برای کابران ایجاد کرده، چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. حالا تحلیگران بر این باورند که احتمالاً ناکامی که برای مایکروسافت در استفاده از اسکنر عنبیه چشم به وجود آمد، برای گلکسی نوت 7 نیز تکرار شود.

نگرانی تحلیل گران به این خاطر است که پیاده سازی ها قبلی این تکنولوژی از سرعت و کارایی خوبی برخوردار نبود و عملکرد آن به عواملی همچون شرایط نوری و فاصله چهره تا سنسور بستگی دارد. در شرایط غیر ایده آل، برای باز کردن قفل صفحه با اسکنر عنبیه چشم، کاربر مجبور است تا چند بار فرآیند اسکن را انجام دهد و زاویه چشم خود را تغییر دهد تا در نهایت نور مناسب به سنسور ها برسد. بدیهی است که تکرار این فرآیند خوشایند نبوده و کاربران ترجیح می دهند تا از روش های دیگری برای باز کردن قفل صفحه استفاده کنند.

به گفته کارشناسان، سامسونگ اگر قصد دارد تا با استفاده از این تکنولوژی در گلکسی نوت 7، کاربران خود را هیجان زده کند باید زمان زیادی را به تست و بهود کارایی این تکنولوژی اختصاص داده باشد. در غیر این صورت می تواند بسیار به ضرر کره ای ها تمام شود.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر