;
coinex

عکس های دیدنی از جالب ترین خانه های دنیا

 از خانه ای که یک هواپیما روی سقف آن قرار دارد تا خانه ای که برای جذب گرما ساخته شده و هر چیز جالب و عجیب دیگر را در این گالری از جالب ترین خانه های دنیا مشاهده خواهید کرد.

در ادامه تصاویری از جالب ترین خانه های دنیا را مشاهده خواهید کرد؛ با تکرا همراه شوید.

آدم ها می توانند در هر منطقه ای زندگی کنند، اما بعضی ها شرایط بهتری دارند. این ساختارهای زیبا، منحصر به فرد و جالب، نشانگر خلاقیت و ابتکار بشر هستند. از خانه ای که یک هواپیما روی سقف آن قرار دارد تا خانه ای که برای جذب گرما ساخته شده و هر چیز جالب و عجیب دیگر را در این گالری از جالب ترین خانه های دنیا مشاهده خواهید کرد.

.

70 خانه ی گنبدی شکل برای روستاییانی ساخته شده که خانه های خود را در زلزله ی شهر باستانی Yogyakarta از دست داده اند. این خانه های گنبدی می تواند در برابر زلزله و بادهایی با سرعت 190 مایل بر ساعت (305 کیلومتر بر ساعت) مقاومت کند.

.

این خانه ی کوچک سروی که توسط Tumbleweed ساخته شده، به آسانی قابل انتقال است. مساحت این خانه های کوچک، از 100 فوت مربع به 1000 فوت مربع نیز می رسد.

.

این خانه ها که در راکلند رنچ یوتا واقع شده، در واقع به شکل غارهایی در داخل صخره ها ساخته شده است. این شهر کوچک، 100 نفر جمعیت دارد. این خانه ها از 35 سال قبل و به عنوان یک پناهگاه امن برای مورمون های بنیادگرا به وجود آمد.

.

آرشیتکت گری چنگ، آپارتمان 105 فوت مربعی (32 متر) خود در هنگ کنگ را به یک “مبدل خانگی” تبدیل کرده است. دیوارهایی که در تصویر مشاهده می کنید، حرکت کرده و تای فضاهای ذخیره سازی باز می شود تا 24 اتاق مجزا را ایجاد کند.

.

این زن بلغاری در یک مخزن شراب سازی در مرکز اسپانیا زندگی می کند. تقریبا 70 نفر در این اردوگاه موقت زندگی می کنند که در فصل برداشت 6 هفته ای به این مخزن ها نقل مکان کرده اند.

.

این یک خانه ی خورشیدی زیستی-آب و هوایی در شرق فرانسه واقع شده است. این خانه به عنوان یک سازه ی آفتابی سه بعدی ساخته شده تا در طول تابستان، هوا را خنک نگه داشته و در طول زمستان و پاییز، هوا را گرم نگه دارد.

.

بخش هایی از این خانه که در نیجریه واقع شده، شبیه به هواپیماست. این خانه در شهر Abuja قرار دارد. زوج طراح این خانه، قصد داشتند عشق خود به مسافرت را نشان دهند. آشپرخانه و اتاق کامپیوتر در قسمت سقف هواپیما شکل قرار گرفته است.

.

تصویر بالا، تنها خانه ی هواپیمایی دنیا نیست. این خانه که در شمال لبنان واقع شده، کانسپت محتوایی هواپیما را ارتقا داده است.

.

این خانه نیز در همان روستای Miziara در لبنان واقع شده، مردم این شهر خانه ها را به شکلی می سازند که شبیه به ویرانه های باستانی به نظر برسد.

این خانه نیز در همان روستای Miziara در لبنان واقع شده، مردم این شهر خانه ها را به شکلی می سازند که شبیه به ویرانه های باستانی به نظر برسد.

.

هنرمند برزیلی، تیاگو پریمو (طبقه ی بالایی) و برادرش گابریل در ریو دوژانیرو، یک خانه ی عمودی را روی یک دیوار صخره نوردی ساخته اند. آنها در این خانه از قفسه، پیشخوان و تخت خواب بهره مند بودند اما از سرویس بهداشتی گالری هنری همسایه استفاده می کردند.

هنرمند برزیلی، تیاگو پریمو (طبقه ی بالایی) و برادرش گابریل در ریو دوژانیرو، یک خانه ی عمودی را روی یک دیوار صخره نوردی ساخته اند. آنها در این خانه از قفسه، پیشخوان و تخت خواب بهره مند بودند اما از سرویس بهداشتی گالری هنری همسایه استفاده می کردند.

.

در اینجا ونیتو هرناندز را مشاهده می کنید که خارج از خانه ی خشتی خود ایستاده است. این خانه در ایالت شمالی کواویلا در مکزیک واقع شده است. همانطور که مشاهده می کنید، یک تخته سنگ بزرگ، سقف این خانه را تشکیل داده است.

.

این خانه ها روی سقف کارخانه ای در استان گوانگدونگ در کشور چین واقع شده اند. این خانه در سال 2011 و به شکل غیر قانونی ساخته شده است؛ چرا که بنابر اخبار محلی، خانه ها بسیار بزرگ بودند.

.

این سازنده، یک خانه ی چرخنده را در یکی از روستاهای کوچک شمال پراک در جمهوری چک ساخته است. او از سال 1981، روند ساخت آن را آغاز کرده و در سال 2002، خانه را تکمیل کرد. خانه ی او می چرخد تا او همیشه بتواند از بهترین چشم انداز لذت ببرد. جالب تر اینکه، ارتفاع این خانه نیز تغییر می کند.

.

کرت هوم، باریک ترین خانه ی دنیا است که تنها عرض 5 فوت (1.5 متر) عرض دارد. این خانه توسط ادگار کرت طراحی و در وشور بنا شده است. این خانه بنای یادبویست از خانواده اش که در هولوکاست جان خود را از دست داده اند.

.

این خانه ی سه خوابه، از چهار کانتینر بزرگ ساخته شده و در شهر سیدنی استرالیا قرار دارد. خانه ی کانتینری با قیمت 130000 دلار ارزش گذارش شده و از دو حمام، کفپوش چوبی، آشپرخانه و اتاق رخت شوی خانه برخوردار شده است. جالب تر اینکه، قسمت های مختلف این خانه از هم جدا شده و امکان انتقال آنها به هر جای دیگر وجود دارد.

.

این خانه که در پایتخت ساحل عاج، آبیجان قرار دارد، به شکل یک تمساح طراحی شده است. این خانه به دست یک هنرمند طراحی و ساخته شده است. شاگرد این هنرمند از زمان مرگ او تا به حال، در این خانه زندگی می کند.

.

این خانه ی عجیب و غریب که با گیاهان انبوه پوشیده شده، در بالاترین طبقه ی یک ساختمان 19 طبقه در شهر گوانگژو در چین قرار گرفته است. این خانه در دهه ی 90 ساخته شده و هنوز مشخص نیست که صاحب این خانه چه کسی بوده است.

.

این خانه های درختی در Nine Ladies، در مناطق شمالی انگلستان واقع شده اند. جمعی از معترضانی که برای حفظ این اراضی تلاش می کردند و قصد داشتند از استخراج سنگ های این منطقه جلوگیری کنند، به مدت چهار سال در این خانه های درختی زندگی کردند. آنها در نهایت موفق شدند.

.

این خانه ی سه خوابه ی هشت ضلعی روی یک پلت فرم دوار ساخته شده است. ساخت این خانه، 700.000 دلار هزینه داشته و هر 30 دقیقه، یک بار به طور کامل می چرخد.

.

این خانه روی یک تخته سنگ و در رودخانه ی درینا در سیبری بنا شده است. یک گروه از مردان جوان در سال 1968 به این نتیجه رسیدند که این سنگ، نقطه ی مناسبی برای ساخت یک پناهگاه است. این خانه در طول مدت 50 سال، به خوبی در برابر طوفان و سیل دوام آورده است.

.

لیو لینگچاو یک سرپناه موقت را به یک خانه تبدیل کرده و با پای پیاده به سمت زادگاه خود در چین حرکت می کند. او به مدت 5 سال با سازه ای به وزن 132 پوند (59.8 کیلوگرم) که از پلاستیک، تخت و بامبو ساخته شده بود، به حرکت خود ادامه داد.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مرسی از سایت خوبتون مطالب مفیدی دارین برای کسب اطلاعات گردشگری و تور های مسافرتی هم می تونید به lahzeakhar.com مراجعه کنید

    پاسخ