;
coinex

دلیل ناسا برای ارسال ترتیب سنج DNA به فضا چه بوده است؟

آژانس فضایی ناسا اخیرا یک ترتیب سنج DNA را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرده که خود را برای اجرای اولین ترتیب سنجی DNA آماده می کند.

موشک SpaceX Dragon، در 18 جولای راه اندازی شده و محموله ای را با خود حمل می کرده است؛ این محموله در 20 جولای به محل مورد نظر رسیده و شرایطی را برای فضانوردان فراهم می کند تا بتوانند در همان ایستگاه فضایی بین المللی به ترتیب سنجی DNA بپردازند. به طور معمول، فضانوردان مستقر در ایستگاه، باید نمونه ها را به زمین ارسال کنند تا ردیف DNA آنها مشخص شود؛ این پروسه بسیار زمان بر بوده است.

اما فضانوردان و خدمه ی ایستگاه فضایی به زودی قادر خواهند بود تا DNA خود را در همان محل، ترتیب سنجی کرده و با ابزارهای کوچکی (the Biomolecule Sequencer) که برای جاذبه ی صفر طراحی شده، سلامت خود و وجود میکروب ها را تحت کنترل و نظارت قرار دهند. به گفته ی ناسا: “این روند می تواند به تشخیص حیات های مختلف در سایر نقاط منظومه شمسی نیز کمک کند.”

این ابزار تنها یکی از چندین آیتمی است که 250 آزمایش علمی در طول سفر های 48 و 48 را آسان تر خواهد کرد. ماموریت سفرهای 48 و 48 از 6 جولای 2016 تا 30 اکتبر 2016 ادامه خواهد داشت. ناسا همچنین مبدل حرارتی تغییر فاز را نیز به فضا ارسال کرده است؛ این تکنولوژی می تواند دمای فضاپیماهای آینده و نوع جدیدی از سلول های خورشیدی سه بعدی را کنترل کند.

ایستگاه فضایی بین المللی ISS همچنین اولین آداپتور متصل بین المللی برای فضاپیماهای تجاری را دریافت کرده است.

مدیر برنامه ی آژانس فضایی ناسا، کرک شیرمن در این باره می گوید: “هر پرواز مجدد تجاری به ایستگاه فضایی یک رویداد مهم است. همه چیز، از علم گرفته تا سخت افزار های یدکی و لوازم مورد نیاز فضانوردان، برای اجرای ماموریت های ما ضروری است. با این تجهیزات است که می توان آزمایش های بزرگ را انجام داد که شاید هرگز امکان انجام آن در فضا وجود نداشته است و آداپتور متصل بین المللی برای آینده ی خدمه ی فضاپیماهای آمریکایی حیاتی است. ما از موفقیت پرواز و فرود موشک دراگون واقعا خوشحالیم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر