;
coinex

اولین لپ تاپ شیائومی با نام می نوت بوک ایر معرفی شد

کمپانی شیائومی از اولین لپ تاپ خود یعنی می نوت بوک ایر رونمایی کرد.

کمپانی شیائومی مثل همیشه در یک رویداد رسانه ای از چند محصول خود رونمایی کرد؛ این کمپانی چینی علاوه بر رونمایی از گوشی ردمی پرو، با راه اندازی اولین مدل لپ تاپ های خود، بسیاری  شگفت زده کرد؛ لپ تاپ می نوت بوک ایر از سیستم عامل ویندوز 10 بهره مند شده است.

این لپ تاپ در دو اندازه ی 13.3 و 12.5 اینچ عرضه خواهد شد؛ هر دو مدل از طراحی بسیار باریکی برخوردار بوده و به نمایشگر 1080p با حاشیه ی بسیار باریک در زیر شیشه ی آن، مجهز شده اند؛ طراحان این لپ تاپ با وجود باریک بودن حاشیه ی دستگاه توانستند یک وبکم 1 مگاپیکسلی را نیز در دستگاه تعبیه کنند. لپ تاپ می نوت بوک ایر از صفحه کلید با نور پس زمینه، پورت شارژر یو اس بی نوع سی و طراحی متالیک مینیمالیستی بهره مند شده است. این دستگاه در دو رنگ طلایی و نقره ای طراحی شده و هیچ لوگویی در قسمت بیرونی آن دیده نمی شود. اما بهترین قسمت این لپ تاپ پرچمدار، قیمت شگفت انگیز آن است؛ لپ تاپ می نوت بوک ایر با قیمت  4999 یوان معال 750 دلار به فروش می رسد.

لازم به ذکر است که قیمت مناسب تنها خصوصیتی نیست که باید برای خرید لپ تاپ در نظر گرفت. نسخه ی 13.3 اینچی لپ تاپ می نوت بوک ایر با ضخامت 14.8 میلی متر و وزن 1.28 کیلوگرم طراحی شده است؛ این خصوصیات علاوه بر پردازنده ی اینتل Core0i5-6200U با قدرت پردازشی 2.7 گیگاهرتز و پردازنده ی گرافیکی انویدیا GeForce 940MX همراه با رم 1 گیگابایتی GDDR5 بسیار مناسب است. کمپانی شیائومی خاطر نشان می کند که لپ تاپ می نوت بوک ایر در مقایسه با لپ تاپ مک بوک ایر 13 اینچی، باریک تر و سبک تر است. با در اختیار داشتن این لپ تاپ می توانید از رم 8 گیگابایتی، 256 گیگابایت حافظه ی SSD از طریق PCIe و یک پورت SATA برای حافظه ی بیشتر (خدمات آن تنها از طریق شیائومی انجام می شود) بهره مند شوید. لپ تاپ شیائومی می نوت بوک ایر از باتری 40 وات ساعت بهره مند شده که می تواند به مدت 9.5 ساعت دستگاه را روشن نگه دارد؛ همچنین می توان با استفاده از شارژر یو اس بی نوع سی، از صفر تا 50 درصد این باتری را در عرضه نیم ساعت پر کرد.

نسخه ی 12.5 اینچی لپ تاپ شیائومی می نوت بوک ایر با ضخامت 12.9 میلی متر و وزن 1.07 کیلوگرم، از نسخه ی قبلی نیز باریک تر و سبک تر است؛ اما تنها می توانید از پردازنده ی اینتل Core M3، رم 4 گیگابایتی و حافظه ی 128 گیگاباتی SSD از SATA بهره مند شوید. این نسخه تنها به یک پورت یو اس بی 3.0 و یک پورت HDMI مجهز شده است. دوام باتری این دستگاه در مقایسه با نسخه ی بزرگتر، 2 ساعت بیشتر است و با قیمت 3499 یوان معادل 520 دلار به فروش می رسد.

لپ تاپ می نوت بوک ایر نیز همانند محصولات دیگر این کمپانی از جمله دوچرخه ها، پلوپز ها و پهبادها یک محصول “اکوسیستم می” است. یکی از منابع داخلی شیائومی خاطر نشان کرد که ورود این کمپانی به عرصه ی لپ تاپ به دلیل ارائه ی تعادل مناسبی بین عملکرد بالا و حمل آسان بوده است؛ علاوه بر اینکه بتواند توانایی خرید یک لپ تاپ مناسب را برای افراد جوان نیز فراهم کند. لپ تاپ می نوت بوک ایر با رابط MIUI همراه نیست، بلکه از نرم افزار Mi Sync همراه شده که می تواند کاربرد Mi Cloud را تقویت کند. اگر گجت Mi Band شما در آن نزدیکی باشد، این لپ تاپ حضور آن را تشخیص داده و به صورت خودکار قفل دستگاه را باز می کند.

عرضه ی این دستگاه از 2 آگوست در چین آغاز می شود؛ زمان عرضه ی لپ تاپ می نوت بوک ایر در سایر بازارها هنوز اعلام نشده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: engadget


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر