;
coinex

مشتعل شدن آیفون 6 سوختگی درجه 3 را برای کاربر خود به همراه داشت

آیفون 6 یک دوچرخه سوار 36 ساله در سیدنی استرالیا آتش گرفت که سوختگی درجه 3 را برای او به همراه داشت.

گرت کلیر، یک مشاور مدیریتی اهل سیدنی است که یک دوچرخه سوار آماتور به شمار می رود. بعد از ظهر یکشنبه ی گذشه این شخص در حال رکاب زدن در منلی دام استرالیا بود. این دوچرخه سوار آماتور، کنترل پدال سمت چپ را از دست می دهد که منجر به افتادن او می شود. افتادن کلیر چندان خطرناک نبود و چند خراش را روی بدن او به وجود آورد. بااینحال، آیفون 6 کلیر که در جیب پستی سمت راست او قرار داشت، با مشکل در باتری خود مواجه شده و کم کم شروع به ذوب شدن کرد و در نهایت لباس او را سوزانده و به پوست او رسید. کلیر در گفتگو با خبرگزاری Sydney Morning Herald از شگفت زدگی خود می گوید: “یک آن متوجه شدم از جیب پشتی شلوارم، دود خارج می شود. کاملا سردرگم شده بودم  که ناگهان درد را احساس کردم .”

آیفون 6 که در حال ذوب شدن بود، از شلوار و کشاله ی ورزشی او رد شده و در نهایت به پاهای کلیر می چسبد. او در تلاش برای جدا کردن دستگاه از پاهای خود، انگشتان خود را نیز سوزاند اما بالاخره موفق شد که دستگاه را از خود جدا کند. او در حال حاضر در بیمارستان بستری شده و در حال مداواست.

افتادن از روی دوچرخه چندان شدید نبوده است، با اینحال این ضربه ی کوچک کافی بود تا باتری لیتیوم یون آیفون 6 مشتعل شود. این اولین بار نیست که خبر انفجار باتری های لیتیوم یون در گوشی ها و تبلت ها را می شنویم. مشخص شد که این نوع از باتری ها که استفاده از آنها در دستگاه های الکترونیکی رایج است، نسبت به ضربه، گرما و اتصال کوتاه الکتریکی حساس هستند.

مطالعات نشان می دهند که از هر 10 باتری لیتیوم یون، یکی از آنها از بین می رود. شاید این میزان چندان زیاد نباشد، اما با در نظر داشتن اینکه بیش از 1.4 میلیارد گوشی هوشمندی که هر ساله به فروش می رسند، این گونه از آسیب ها بالاخره و به نوعی ایجاد می شوند. به گفته ی کلیر، او دستگاه خود را جدیدا و از Apple Store خریداری کرده بود. او در حال حاضر تلاش می کند تا درباره ی از بین رفتن باتری های دستگاه های مدرن، اطلاع رسانی کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.
منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر