;
coinex

اخبار جذاب تکنولوژی با لحنی متفاوت؛ تک فان – قسمت هشتم

اخبار جذاب تکنولوژی با لحنی متفاوت؛ تک فان – قسمت هشتم

سلام تکرایی های عزیز. یک چهارشنبه دیگه و یک تک فان دیگه، در تک فان این هفته تقریبا همه چیز به طور مساوی بین سوژه های انتخابی تقسیم شده اما مثل هفته گذشته، هنوز هم پوکمون گو کمی پر رنگ تر از سایر سوژه ها خودنمایی می کنه. بریم ببینیم در تک فان این هفته چی می گذره؟!

.

تک فان این هفته رو هم با بازی پوکمون گو شروع می کنیم. این بازی که شاید فقط عمه خانم بنده اون رو بازی نکرده باشه، به جایی رسیده که روزانه 10 میلیون دلار درامد داره!!! به جون خودم راست می گم، یک 10 با 6 تا صفر درآمد هر روز این بازیه! می دونم رقمش یذره درد داره ولی خب قطعا نیانتیک (کمپانی سازنده پوکمون گو) شدیدا داره لذت می بره!

امیدوارم روزی بازی های ایرانی هم به چنین ارقامی دست پیدا کنن. البته فعلا رکورد درآمد بازی های ایرانی روزی 13 هزار 700 تومان به ثبت رسیده که نشون میده فاصله ما با استانداردهای جهانی بسیار کم شده و حتی چیزی نمونده از غربی های مورد لعن و نفرین خداوند جلو بزنیم!!! باور کن!

امیدوارم روزی بازی های ایرانی هم به چنین ارقامی دست پیدا کنن. البته فعلا رکورد درآمد بازی های ایرانی روزی 13 هزار 700 تومان به ثبت رسیده که نشون میده فاصله ما با استانداردهای جهانی بسیار کم شده و حتی چیزی نمونده از غربی های مورد لعن و نفرین خداوند جلو بزنیم!!!

.

میخوام خیلی یوهویی(!) شما رو از این رقم فضایی به فضا ببرم! میگن ناسا به تازگی یه ماهواره به فضا ارسال کرده که سیاره های هم اندازه زمین رو پیدا کنه. طرز کارش هم بدین صورته که هر سیاره ای که میبینه، روش فرود میاد و کلش رو وجب می کنه، بعدش می فهمه که “ای دلِ غافل، این سیاره پنجاه و سه هزار و هشتصد و سی و هفت وجب از زمین کمتره”، بنابراین بلند میشه میره روی سیاره بعدی!!!

ناسا جان بیکاری برادر من؟ خب واقعا به چه درد میخوره که یک سیاره، هم اندازه زمین باشه، هان؟!! این همه گزینه بهتر، بگرد دنبال یه سیاره که آب داشته باشه، نون داشته باشه، بابا اصلا مرگ داشته باشه، هرچی باشه از این بهتره هااا. یعنی اگه این همه پولی که ناسا داره دست من می بود، آخ آخ آخ آخ!

میخوام خیلی یوهویی(!) شما رو از این رقم فضایی به فضا ببرم! میگن ناسا به تازگی یه ماهواره به فضا ارسال کرده که سیاره های هم اندازه زمین رو پیدا کنه. طرز کارش هم بدین صورته که هر سیاره ای که میبینه، روش فرود میاد و کلش رو وجب می کنه، بعدش می فهمه که "ای دلِ غافل، این سیاره پنجاه و سه هزار و هشتصد و سی و هفت وجب از زمین کمتره"، بنابراین بلند میشه میره روی سیاره بعدی!!! ناسا جان بیکاری برادر من؟ خب واقعا به چه درد میخوره که یک سیاره، هم اندازه زمین باشه، هان؟!! این همه گزینه بهتر، بگرد دنبال یه سیاره که آب داشته باشه، نون داشته باشه، بابا اصلا مرگ داشته باشه، هرچی باشه از این بهتره هااا. یعنی اگه این همه پولی که ناسا داره دست من می بود، آخ آخ آخ آخ!

.

در این عکس هم برادر نادلا، مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت رو مشاهده می کنین. ایشون گفتن که تا 1 سال آینده 2850 نفر رو اخراج می کنن. یعنی واقعا باید به مایکروسافت عزیز تبریک گفت، به تنهایی تونسته نرخ بیکاری آمریکا رو از 1 درصد به هشتصد درصد برسونه!! در چند وقت اخیر هم که رِ به رِ (!) داره اخراج می کنه. می گن تو دو سال گذشته 12100 نفر رو اخراج کرده مایکروسافت عزیز!!!

نکته جالبش میدونین کجاست؟ گفته میشه این تعداد یعنی 10 درصد از کارمندان مایکروسافت!! یعنی نشستم یه حساب سرانگشتی کردم دیدم تقریبا به اندازه نصف جمعیت ایران فقط دارن برای مایکروسافت کار می کنن!!! حالا یا جدا اینا اینقدر خفن تشریف دارن یا اینکه … (یا اینکه من ریاضیم ضعیفه؟)

در این عکس هم برادر نادلا، مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت رو مشاهده می کنین. ایشون گفتن که تا 1 سال آینده 2850 نفر رو اخراج می کنن. یعنی واقعا باید به مایکروسافت عزیز تبریک گفت، به تنهایی تونسته نرخ بیکاری آمریکا رو از 1 درصد به هشتصد درصد برسونه!! در چند وقت اخیر هم که رِ به رِ (!) داره اخراج می کنه. می گن تو دو سال گذشته 12100 نفر رو اخراج کرده مایکروسافت عزیز!!!  نکته جالبش میدونین کجاست؟ گفته میشه این تعداد یعنی 10 درصد از کارمندان مایکروسافت!! یعنی نشستم یه حساب سرانگشتی کردم دیدم تقریبا به اندازه نصف جمعیت ایران فقط دارن برای مایکروسافت کار می کنن!!! حالا یا جدا اینا اینقدر خفن تشریف دارن یا اینکه ... (یا اینکه من ریاضیم ضعیفه؟)

.

دوباره خیلی سریع یه سر به بازی پوکمون گو میزنیم. دانشمندان گفتن پوکمون گو مغز رو میترکونه، بازی نکنین! همین!

(دیگه انصافا راجع به این بازی انقدر حرف زدم خسته شدم، اصلا دیگه حرفی برام باقی نمونده، بازی نکنین دیگه، مرسی اَه…)

دوباره خیلی سریع یه سر به بازی پوکمون گو میزنیم. دانشمندان گفتن پوکمون گو مغز رو میترکونه، بازی نکنین! همین! (دیگه انصافا راجع به این بازی انقدر حرف زدم خسته شدم، اصلا دیگه حرفی برام باقی نمونده، بازی نکنین دیگه، مرسی اَه...)

.

آقا این عکس هم برای برنامه ویرایش عکس آلتر هستش. پریزما نه هااا، آلتر! یکی دیگه است! یعنی خوشم میاد طوری شده که هر کی در هر جایی و در هر وقتی، هر کاری که بکنه، همه هم همون کار رو می کنن! (یعنی واج آرایی با ” ه ” گلوی خودم رو پاره کرد هااا).

از فردا هم می بینین برنامه های ایرانی شده این اپلیکیشن میاد بیرون: پریزما فارسی، ترفندهای پریزما، پارسیما، پریزمای نارنجی و خلاصه هزار و یک برنامه این مدلی. یعنی ببین کِی گفتم بهت، بعد برو بگو تک فان بده!

آقا این عکس هم برای برنامه ویرایش عکس آلتر هستش. پریزما نه هااا، آلتر! یکی دیگه است! یعنی خوشم میاد طوری شده که هر کی در هر جایی و در هر وقتی، هر کاری که بکنه، همه هم همون کار رو می کنن! (یعنی واج آرایی با " ه " گلوی خودم رو پاره کرد هااا). از فردا هم می بینین برنامه های ایرانی شده این اپلیکیشن میاد بیرون: پریزما فارسی، ترفندهای پریزما، پارسیما، پریزمای نارنجی و خلاصه هزار و یک برنامه این مدلی. یعنی ببین کِی گفتم بهت، بعد برو بگو تک فان بده!

.

بچه ها من فکر می کردم فقط ما ایرانی ها دنبالِ ترفند و پیچوندن و کِرَک و این داستان ها هستیم و تا جایی که راه داره پول به برنامه و آهنگ و فیلم ندیم. اما باید بگم که خودم کور خوندم!! یکی از وب سایت های غول اخبار تکنولوژی (The Verge) یک مطلبی منتشر کرده که مضمونش اینه: “درسته که مهلت آپدیت رایگان مایکروسافت به ویندوز 10 تموم شده، اما ما باز هم پول نمیدیم و به جاش یه ترفند یادتون میدیم!!!!”

بچه ها من فکر می کردم فقط ما ایرانی ها دنبالِ ترفند و پیچوندن و کِرَک و این داستان ها هستیم و تا جایی که راه داره پول به برنامه و آهنگ و فیلم ندیم. اما باید بگم که خودم کور خوندم!! یکی از وب سایت های غول اخبار تکنولوژی (The Verge) یک مطلبی منتشر کرده که مضمونش اینه: "درسته که مهلت آپدیت رایگان مایکروسافت به ویندوز 10 تموم شده، اما ما باز هم پول نمیدیم و به جاش یه ترفند یادتون میدیم!!!!"

.

آخرین مطلب هم مربوط به تِکِرا هستش!

– تکرا؟؟

+ آره تکرا. یعنی خودمون!

یعنی خوشم میاد بعضی وقت ها تکرا یه خبرهایی کار می کنه که هیچ جای دنیا نیستش هااا. یعنی روی این لینک کلیک کنین، مثل غذای روح میمونه لامصب! توی هر خطش یه خبر نهفته است! یعنی اونقدری که من با این یک مطلب به علم و اطلاعات عمومیم اضافه شد در طول 18 سال تحصیل صادقانه ام بهم اضافه نشده بود خدایی!!

باشد که رستگاه شوید!

آخرین مطلب هم مربوط به تِکِرا هستش! – تکرا؟؟ + آره تکرا. یعنی خودمون! یعنی خوشم میاد بعضی وقت ها تکرا یه خبرهایی کار می کنه که هیچ جای دنیا نیستش هااا. یعنی روی این لینک کلیک کنین، مثل غذای روح میمونه لامصب! توی هر خطش یه خبر نهفته است! یعنی اونقدری که من با این یک مطلب به علم و اطلاعات عمومیم اضافه شد در طول 18 سال تحصیل صادقانه ام بهم اضافه نشده بود خدایی!! باشد که رستگاه شوید!

آخر هفته خوبی داشته باشین.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر