;
coinex

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 به گزینه ی فیلتر رنگ آبی مجهز شده است

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 از گزینه ی فیلتر رنگ آبی برخوردار شده که شباهت زیادی به قابلیت نایت شیفت گوشی های آیفون دارد.

کمپانی ساموسنگ طی رویداد راه اندازی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 از این قابلیت حرفی به میان نیاورد، با اینحال مشخص شد که ششمین گوشی از سری دستگاه های نوت سامسونگ از گزینه ی فیلتر رنگ آبی نمایشگر برخوردار شده است.

گلکسی نوت 7 در حال حاضر یکی از داغ ترین گوشی های هوشمند حال حاضر در دنیاست؛ از زمانیکه روند انتشار اطلاعات این دستگاه در فضای اینترنت آغاز شد، به نظر می رسید که از قابلیت های بیشمار و در عین حال مفیدی برخوردارد خواهد شد. قابلیت جالب دیگری که در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 گنجانده شده، حالت ذخیره ی نیروی بیشتر است که در آن رزولوشن نمایشگر از فول اچ دی به اچ دی کاهش می یابد. در حال حاضر نیز قصد داریم شما را از قابلیت جالب دیگری که در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 تعبیه شده، مطلع کنیم؛ این گوشی از فیلتر رنگ آبی برخوردار شده که با یک تنظیمات ساده روی گوشی اعمال می شود.

در منوی تنظیمات گلکسی نوت 7 و در قسمت سطح روشنایی نمایشگر، یک گزینه ی دیگر قرار گرفته که فیلتر رنگ آبی نمایشگر را فعال و یا غیر فعال می کند. این عملکرد همچنین در دسترسی سریع به تنظیمات نمایشگر  نیز قرار گرفته است؛ استنباط بر این است که کمپانی ساسونگ قصد دارد که کاربران را به استفاده از این قابیت تشویق کند.

لازم به ذکر است که گزینه ی فیلتر رنگ آبی در گوشی سامسونگ گلکسی نوت 7 از تنظیمات پیشرفته ی اپلیکشن های شخص سوم که بدین منظور طراحی شده اند، برخوردار نیست؛ این بدان معناست که نمی توانید ساعت های تاریک و روشن شدن هوا را روی دستگاه مشخص کنید تا نور نمایشگر به صورت اتوماتیک تنظیم شود.

اگر از هواداران پروپا قرص اندروید باشید، حتما می دانید که اندروید 7.0 نوقا که در ماه آینده راه اندازی می شود از گزینه ی فیلتر رنگ آبی برخوردار خواهد بود. با اینکه کمپانی های گوگل و سامسونگ هر دو در تلاشند تا فیلتر های رنگ آبی را در دستگاه های جدید خود بگنجانند، با اینحال از کمپانی اپل عقب مانده اند. کمپانی اپل بعد از ممنوع کردن اپلیکیشن های فیلتر رنگ آبی در اپ استور، گوشی های آیفون مدرن خود را به این گزینه مجهز کرد؛ این قابلیت با نام نایت مود شناخته می شود.

اگر از ماجرای اپلیکیشن های فیلتر رنگ آبی و قابلیت های آن باخبر نیستید، باید بگوییم که نگاه کردن به نور آبی که نمایشگر گوشی های هوشمند از خود ساطع می کنند، برای چشم ها زیان بار است. علاوه بر این، نور آبی در زمان غروب آفتاب و تاریک شدن هوا می تواند الگوهای خواب را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل کمپانی اپل نام این قابلیت را “Night Mode” قرار داده است.

اما درباره ی ساموسنگ باید گفت که این قابلیت در نهایت برای سایر پرچمداران این کمپانی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت؛ این مساله نشان می دهد که فیلتر رنگ آبی در این دستگاه یک قابلیت نرم افزاری است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: phonearena


عصر تکنولوژی، تکرا

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر