;
coinex

سرقت 30 ماشین جیپ و دوج با استفاده از لپ تاپ؟!

هکرهای سارق تنها با استفاده از یک لپ تاپ موفق به سرقت 30 ماشین جیپ و دوج شدند.

در گذشته اگر کسی قصد داشت ماشینی را به سرقت ببرد تنها کافی بود یک آویز لباس یا یک پیچ گوشتی و دانش ابتدایی از سیم کشی داشته باشد. اما این روزها همه چیز پیچیده تر شده، با اینحال این سختی ها سد راه سارقان نمی شود؛ یا حداقل اینکه مشکلی برای دو مردی که 30 ماشین جیب و دوج را تنها با استفاده از یک لپ تاپ به سرقت برده اند، نشده است.

پلیس هوستون به خبرگزاری محلی ABC13 گفته است که بعد از نظارت و بررسی فیلم هایی که پلیس حق برسی آنها را دارد، بالاخره موفق شدند که این دو سارق را دستگیر کنند. ماموران پلیس به ردیابی این دو مرد ادامه داده و در نهایت آنها را در حین ارتکاب به جرم دستگیر کردند. به اعتقاد ماموران پلیس، این دو نفر چندین ماشین را به سرقت برده و احتمالا عضوی از یک گروه بزرگ تر هستند.

در حال حاضر پلیس تلاش می کند که نحوه ی عملکرد آنها را دریابد؛ آنها می دانند که ابزار آنها یک لپ تاپ است. یکی از سخنگوهای فیات کرایسلر به خبرگزاری ABC13 گفته است که احتمالا سارقان از یک پایگاه داده مخصوص استفاده می کنند و لیست کدهایی که با کیفاب سوئیچ ماشین ها جفت می شود را در اختیار دارند. این احتمال وجود دارد که سارقان به این پایگاه داده دسترسی داشته و بعد از کشف شماره ی هویت وسیله ی نقلیه، کیفاب موثر را ایجاد می کنند.

زمانیکه کیفاب یا سوئیچ با وسیله ی نقلیه جفت شود، ماشین قادر به تشخیص تقبی بودن آن نیست. علاوه بر اینکه، این روزها همه به یک کامپیوتر دسترسی دارند. کمپانی فیات نیز تحقیقات خصوصی خود را راه اندازی کرده؛ چرا که این احتمال وجود دارد یکی از کارکنان داخلی دسترسی به پایگاه داده را منتشر کرده باشد. البته لازم به ذکر است که نحوه ی عملکرد آنها هنوز نامشخص باقی مانده است.

افسر جیم وودز از دپارتمان پلیس هوستون به خبرگزاری ABC13 گفته است: “مهم نیست که چه کاری انجام می دهید؛ اما باید بدانید که برخی دانش و توانایی سرقت ماشین های شما را دارند. آنها می توانند از این اطلاعات استفاده کنند و کار زیادی از دست شما برنمی آید.”

شرکت های خودروساز گام های بلندی را در راستای مقابله با مسائل امنیت سایبری انجام داده اند، اما همیشه یک راه فرار کوچک برای سودجویان کفایت می کند. در حقیقت، کمپانی فیات به منظور دریافت کمک از سایر مردم برنامه ی شکار باگ را با همکاری Bugcrowd راه اندازی کرده و برای کسانی که اشکال کار و نقاط ضعف را کشف کنند، جایزه در نظر گرفته است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: cnet


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر