;
coinex

هوش مصنوعی و واقعیت افزوده؛ تکنولوژی های اساسی در آینده ی کمپانی اپل

تیم کوک، مدیر عامل کمپانی اپل اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، تکنولوژی های اساسی در آینده ی این کمپانی به شمار می روند.

تیم کوک به خبرنگار واشنگتن پست گفت: “به تکنولوژی های هسته ای که گوشی های هوشمند امروزی را تشکیل داده اند نگاه کنید؛ همچنین، تکنولوژی هایی که هسته ی گوشی های آینده را تشکیل می دهند در نظر داشته باشید؛ برای مثال هوش مصنوعی.” این اظهارات باعث به وجود آمدن سوالاتی درباره ی چشم انداز آینده ی کمپانی اپل شد، به ویژه با در نظر داشتن اینکه دوام این کمپانی به فروش گوشی های آیفون وابسته است. او در ادامه اضافه کرد: “هوش مصنوعی، لزوم در اختیار داشتن این محصولات را بیشتر می کند. همچنین، به دستیاری بهتر از آنچه که امروز شاهد هستیم، تبدیل خواهد شد. امروزه شما تقریبا بدون آنها از خانه خارج نمی شوید؛ اما در آینده به آنها متصل خواهید شد. سطح عملکرد آنها بسیار افزایش خواهد داشت.”

کمپانی اپل به منظور دست یابی به این اهداف، بهبود های تدریجی را به سیری اضافه کرده که از میان آنها می توان به پشتیبانی از توسعه دهندگان شخص سوم اشاره کرد. تیم کوک در حقیقت برای توصیف آن از عبارت “گسترش عظیم سیری” یاد کرد. لازم به ذکر است که دستیاران هوش مصنوعی رقیبانی همچون آمازون و گوگل نیز با توسعه دهندگان شخص سوم سازگار هستند.

این مدیر عامل همچنین خاطر نشان کرد که این کمپانی هزینه ی زیادی را برای واقعیت افزوده صرف خواهد کرد. او اطلاعات دیگری را در این باره منتشر نکرده است؛ بنابراین هنوز مشخص نیست که توسعه ی واقعیت افزوده توسط اپل به طراحی نرم افزار منتهی خواهد شد یا اینکه تولید سخت افزارهایی همچمون گوگل گلس، Magic Leap یا مایکروسافت هولو لنز را نیز در نظر خواهند داشت. تا به حال ، هیچ دستگاه واقعیت افزوده ای در سطح عمده عرضه نشده است؛ حتی گوگل گلس نیز باید از مدل های گران قیمت توسعه دهندگان عبور کند.

تیم کوک همچنین اضافه کرد: “من معتقدم که واقعیت افزوده به شدت جالب است و به نوعی یک تکنولوژی هسته ای به شمار می رود. بنابراین، این همان چیزی است که ما برای آن تلاش می کنیم.”

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: appleinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر