;
coinex

پایان پشتیبانی از برنامه های کروم بر روی ویندوز، مک و لینکوس

پایان پشتیبانی از برنامه های کروم بر روی ویندوز، مک و لینکوسگوگل اعلام کرده است که پشتیبانی از برنامه های کروم بر روی پلت فرم های ویندوز، مک و لینکوس را تا سال 2018 به کلی متوقف خواهد کرد.

یکی از مزایای کروم به طور کلی این است که بر روی سیستم عامل های زیادی از جمله اندروید، ویندوز، مک، لینوکس و کروم او اس، کار می کند. این به این معناست که بسیاری از برنامه ها در حال حاضر به سیستم عامل های مختلف، راه یافته اند. در این میان در حالی که اندروید به خودی خود یک موجودیت مستقل است، باقی پلت فرم هایی که از برنامه های کروم بهره مند می شدند-برنامه هایی که در اصل مبتنی بر وب محسوب می شدند- قابلیت های مرورگر کروم بر روی آنها توسعه یافته است.

با این حال گوگل اعلام کرده است که به زودی پشتیبانی از برنامه های کروم را بر روی این سیستم عامل ها، لغو می کند. برای کسانی که از برنامه های کروم استفاده می کنند، این خبر خوشایندی نیست زیرا این برنامه ها هیچ جایگزینی ندارند.

با این حال تا سال 2018 امکان استفاده از این برنامه ها برای کاربران ویندوز، مک و لینوکس وجود دارد. تا آن زمان پشتیبانی سیستماتیک از نرم افزار کروم وجود خواهد داشت که بعدها در سال جاری یا بعد از آن اگر برنامه ی جدیدی از کروم منتشر شود، برای پلت فرم های اشاره شده، در دسترس نخواهد بود.

دلایل گوگل برای لغو پشتیبانی برنامه های کروم بر روی پلت فرم های ویندوز، مک و لینوکس این است که در وهله اول حدود 1 درصد از کاربران ویندوز، مک و لینوکس از پکیج برنامه های کروم استفاده می کنند- پکیج برنامه های نوعی از برنامه ی کروم است که شبیه ساز برنامه های دسکتاپ است. در مقابل، برنامه های میزبان وجود دارند که به طور کامل مبتنی بر وب هستند- بنا براین تعداد کاربران واقعی نقش عمده ای را در این تصمیم گیری داشته اند. همچنین گوگل توضیح داده است که تجربه ی حال حاضر را نمی توان در وب رائه داد، برخی از کارهای آفلاین، ارسال اطلاعیه ها و ارتباط با سخت افزار، مواردی است که مبتنی بر وب نیستند. مسئله اینجاست که گوگل می خواهد کروم را ساده سازی کند، از این رو برای تکامل آن پلت فرم هایی که از آن پشتیبانی می کنند را محدود می کند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: androidheadlines


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر