;
coinex

4 روش کاربردی برای برندسازی از طریق شبکه های اجتماعی

4 روش کاربردی برای برندسازی از طریق شبکه های اجتماعیحتما می دانید که شبکه های اجتماعی این قدرت را دارند که شما و نام تجاری کسب و کارتان را با مشتریان هدف و مخاطبان بالقوه، اتصال دهند و باعث تعامل بین شما و آنها و در نتیجه برای برندسازی شوند. اما اگر هنوز به این موضوع شک دارید، باید بدانید که آمارهای متعددی نشان می دهند که مصرف کنندگان از شبکه های اجتماعی به صورت گسترده ای استفاده می کنند و اطلاعات شما برای زندگی شخصی و کمپانی آنها، مورد نیاز است. در این میان به صورت فزاینده ی از شبکه های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک استفاده می شود، و شبکه هایی مثل یوتیوب، پینترست، اسنپ چت و اینستاگرام نیز به صورت باورنکردنی در حال رشد هستند.

در ادامه می خواهیم 4 روشی را که به کمک آنها می توانید از طریق شبکه های اجتماعی به برندسازی بپردازید، بررسی کنیم، با تکرا همراه باشید:

1. برای برندسازی از طریق شبکه های اجتماعی محیط کاری خود را به مخاطب نشان دهید

می توانید با ایجاد تصاویر و یا اسلاید شو از مکان واقعی که کسب و کار شما در آن اقامت دارد، محیط کاری خود را به مخاطبان نشان دهید با نشان دادن یک دید کلی و اجمالی از محل دفتر، پرسنل، ارتباط پرسنل و دیگر مسائل این چنینی می توانید حس صمیمانه تری را برای مخاطبان خود ایجاد کنید. تجربه ی تصویری می تواند برند شما را در ذهن مخاطب پر رنگ تر کند. این تصاویر می توانند فرهنگ، اعتقاد سیستم، ارزش ها و ویژگی های کسب و کاری شما را نمایان کند.

2. با مخاطبان خود در تعامل باشید

معمولا رقابت معطوف به جذب مخاطبان است. در شبکه های اجتماعی کسب و کار ها، بیشتر اوقات ارتباط یک طرفه است و تنها به نمایش محصول و سرویس پرداخته می شود. در صورتی که دعوت به تعامل مخاطب، می تواند بسیار سودمند باشد و به نوعی باعث برندسازی شود. باید به طریقی مخاطبان و رقبا را به تعامل و چالش کشید تا ارتباط مستقیم تری با کسب و کار شما داشته باشند. این باعث می شود که مخاطبان احساس کنند که جزئی از یک روند بزرگ هستند و مورد توجه واقع می شوند. برخی مواقع با ایجاد کمپین هایی می توان محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی را از سوی همین مخاطبان بدست آورد. این بهترین نوع بازاریابی محتواست. می توانید سوالات چالش برانگیزی مطرح کنید، چالش های فرهنگی، اقلیمی و جنسیتی ایجاد کنید، از علاقه مندی های ورزشی و هنری استفاده کنید و مشتریان و مخاطبان را به نوعی درگیر فکر کردن به برند تجاری خود نمایید. می توانید مسابقاتی ترتیب دهید و هدیه ای برای برندگان آن در نظر بگیرد این هدیه لزوما نباید چیز بزرگی باشد. به راحتی می توان با این روش ها به تعامل با مخاطب پرداخت. نتیجه ایجاد این نوع سرگرمی ها این می شود که مخاطبان شما احساس می کنند که ارتباط خاصی با کسب و کار شما دارند.

3. یک تاک شو آنلاین ایجاد کنید

پادکست ها یکی از محبوب ترین رسانه هایی هستند که از طریق آن می توانید محصولات خود را به نمایش در آورید. البته این هم یک روش یک طرفه است و یک محیط تعاملی ایجاد نمی شود. با این حال پادکست هایی که شامل مهمان هستند و یا بخش های مختلفی دارند و به صورت تک صدا اجرا نمی شوند بسیار مورد توجه قرار می گیرند. این روش به شما کمک می کند تا با ایجاد یک پلت فرم به روشی زیرکانه به برند سازی کسب و کار خود بپردازید. از طریق پادکست ها می توانید فرمتی برای ارائه ی محتوای متنوع و گسترش اطلاعات نیز ایجاد کنید. با این کار به مخاطبان نشان می دهید که برند شما به دنبال حل مشکلات و ارائه سرویس به آنهاست و صرفا قصد فروش ندارید.

4. میزبان یک شوی تجارتی آنلاین باشید

این ایده شبیه به ایده ی تاک شو است. می توانید یک شوی تجارتی آنلاین با شرکای تجاری خود برپا کنید و طی آن به برگزاری پنل گفت و گو و نمایش محصول بپردازید. در این حالت می توانید برای مخاطبانی که امکان حضور در رویداد ها و کنفرانس ها را ندارند، به صورت آنلاین اطلاعات را نمایش دهید. این شوی تجاری می تواند شامل بخش های مختلفی باشد که در سطح کلان شاید با چند ویدئو کلیپ و سپس صحبت با مهمان های مرتبط که می توانند به سوالات مخاطبانی که از طریق شبکه های اجتماعی شاهد پنل ها هستند، پاسخ دهند، تکمیل شود. مهمان های مرتبط می توانند سخنرانی خاصی داشته باشند و یا در پنل های گروهی به بحث بنشینند. برای ایجاد تعامل استراتژیک با افراد دیگری که در صنعت شما حضور دارند، می توانید نوع همکاری و علاقه ی خود را برای حل بزگترین مشکلات روز مصرف کنندگان که کسب و کارها با آن مواجه هستند، نشان دهید. در این حالت برند شما به عنوان روشی برای ارائه ی راه حل مشکلات، برای یک مسئله ی خاص، در ذهن مخاطب جای خواهد گرفت.

.

منبع: enterprenure

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر