;
coinex

یوگا بوک لنوو ؛ نوع جدیدی از تبلت های هیبریدی

یوگا بوک لنوو ؛ نوع جدیدی از تبلت های هیبریدییوگا بوک لنوو نوع جدیدی از تبلت های هیبریدی دیروز در نمایشگاه ایفا 2016 برلین توسط لنوو، معرفی شد.

تبلت ها معمولا شبیه به هم هستند و به ندرت می توان از دیدن تبلت جدیدی هیجان زده شد. در این میان تبلت های هیبریدی مانند سرفیس بوک و آیپد پرو توجه بازار را به خود جلب کردند ولی اکنون لنوو با نوع جدیدی از تبلت وارد صحنه شده است.  ویژگی جالب یوگا بوک لنوو کیبورد مجازی آن است، در واقع این تبلت از دو بخش نمایشگر 10.1 اینچی فول اچ دی و یک صفحه فوق العاده حساس به عنوان صفحه کلید، تشکیل شده است که به وسیله یک لولا به هم متصل هستند. صفحه ی حساس این تبلت به نوعی مانند صفحه کلید مجازی عمل می کند از طرفی به قدری حساس است که اگر کاغذی روی آن بگذاریم و بر روی کاغذ شروع به نوشتن کنیم، این صفحه قادر به ثبت دیجیتالی نوشته های روی کاغذ است. یوگا بوک لنوو با ساختار فلزی و طراحی باریک و زیبایی که دارد درست مانند یک کتاب به نظر می رسد. این تبلت در دو نسخه ی اندرویدی و ویندوزی عرضه می شود که نسخه ی اندرویدی آن با اندروید 6 مارشمالو همراه است و 499 دلار قیمت دارد و نسخه ی ویندوز 10 آن 549 دلار خواهد بود. ظاهر یوگا بوک لنوو بسیار چشم نواز است ولی همانطور که اشاره کردیم ویژگی قابل توجهی که این تبلت را از دیگر تبلت های هیبریدی کنونی متمایز می کند، صفحه کلید لمسی آن است که شبیه به یک تاچ پد بزرگ و حساس عمل می کند. در واقع هیچ دکمه فیزیکی روی این صفحه کلید وجود ندارد. عدم وجود دکمه ی فیزکی بیشتر حس تبلت معمولی را القاء می کند. به علاوه بدون وجود سطح ناهموار می توانید از نیمه پایین دستگاه به عنوان پایه استفاده کنید. یوگا بوگ لنوو 1.52 پوند وزن دارد و در صورتی که بسیار سبک به نظر می رسد، با این حال سنگین تر از سرفیس 3 مایکروسافت است که بدون کیبورد 1.37 پوند است. البته باید در نظر گرفت که سرفیس 3 بدون کیبورد از یوگا بوک لنوو سبک تر است.

در صفحه کلید لمسی یوگا بوک لنوو قطعه ای تعبیه شده است که لنوو آن را ” Create Pad” می نامد، با وجود این تکنولوژی در صورت نیاز صفحه کلید روی این صفحه لمسی ظاهر می شود و سپس ناپدید شده و یک بوم خالی باقی می ماند، درست مانند یک تبلت دیجیتایزر Wacom می توانید با قلم استایلوس روی آن اشکالی را ترسیم کنید.

با وجود صفحه کلید فوق العاده حساسی که یوگا بوک لنوو به همراه دارد، برای افرادی مانند هنرمندان، طراحان و دانشجویان که ترجیح می دهند که با قلم و کاغذ یادداشت برداری و ترسیم کنند، استفاده از این تبلت بسیار هیجان انگیز خواهد بود. با این حال برای برخی از کاربران، بنا بر عادتی که دارند، عدم وجود کیبورد فیزیکی، آزار دهنده است. از این رو لنوو یک تبلت هیبریدی فوق العاده باریک دیگر به نام یوگا 910 با کیبورد سنتی نیز معرفی کرد است. یوگا 910 یک تبلت 14 اینچی است که دیروز لنوو آن را در طول نمایشگاه ایفا 2016 برلین به صورت رسمی به نمایش گذاشت.

یوگا بوک لنوو یوگا بوک لنوو یوگا بوک لنوو

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر