;
coinex

آخرین اخبار و شایعات پیرامون سرفیس بوک 2 مایکروسافت

آخرین اخبار و شایعات پیرامون سرفیس بوک 2 مایکروسافت

مایکروسافت در اکتبر 2015 از لپ تاپ 2 در 1 خود یعنی سرفیس بوک که به اصطلاح لپ تاپ هیبریدی نیز به آن می گویند پرده برداری کرد و اسم آن را “لپ تاپ نهایی” معرفی کرد. سرفیس بوک 2 مایکروسافت یک محصول جمع و جور با صفحه نمایش جداشدنی با پشتیبانی از قلم Surface و پردازنده های دو هسته ای Skylake اینتل و دارای ویندوز 10 است و این ها تنها حداقل مشخصات این کالا است.

با پرداخت 200 دلار اضافی علاوه بر 1500 دلار خود سرفیس بوک، مایکروسافت برای شما یک کارت گرافیک انویدیا جدا نیز نصب می کند. علی رغم مشخصات فنی و جذاب سخت افزاری ای که دارد، این لپ تاپ هیبریدی بدون مشکل هم نبود. به عنوان مثال یک سری شکایاتی پیرامون لولای تاشوی آن بود که گپ و فاصله ای موقع بستن لپ تاپ ایجاد می کرد و یا زمانی که در حالت تبلتی از این لپ تاپ هیبریدی استفاده می کنید باتری آن زود تمام می شود و همچنین قیمت بالایی که سرفیس بوک دارد از موارد منفی آن است.

پس شما می توانید بگویید تنها کسی نیستید که تقاضا دارید مایکروسافت وعده های خود را عملی کند.

سوالاتی درباره سرفیس بوک 2

محصولی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم چیست؟ این محصول دومین نسل سرفیس بوک ها خواهد بود.

چه زمانی رونمایی خواهد شد؟ شایعات اخیر همه به اوایل سال 2017 میلادی اشاره دارند.

با چه قیمتی به بازار خواهد آمد؟ با همان قیمت Surface Book های قبلی (اگر کمی به قیمت آن اضافه نکنند).

.

زمان رونمایی از سرفیس بوک 2 مایکروسافت

مایکروسافت کمتر از یک سال پیش بود که قصد داشت زمان رسمی رونمایی سرفیس بوک 2 را اعلام کند اما براحتی می توان حدس زد که در حال عیب یابی و تکمیل و توسعه این محصول بوده و می توانند در کنار محصول Surface Pro 5 از آن رونمایی کنند. همچنین ممکن است در کنار Surface Phone و یا مثلا درکنار کامپیوتر های همه کاره یا All in One سرفیس، از آن رونمایی شود. همه این احتمالات ممکن است در دومین بروزرسانی Redstone یا RS2 که اسم مخفف و کدشده ای برای بروزرسانی سالانه تابستانه مایکروسافت است رخ دهد.

علاوه بر این، با رونمایی از مدل جدید، استفاده از پردازنده های نسل آینده اینتل Kaby Lake برای ما مشخص خواهد شد. معماری 14 نانومتری میکروپروسسرهای اینتل قرار است بصورت خط تولید انبوه در انتهای سال 2016، پشتیبانی از USB 3.1 نوع C و Thunderbolt 3 را علاوه بر 4 هسته ی پیش فرض و بهبود کیفیت ارتباط گرافیک و پردازنده ارائه بدهند.

برای ما روشن نیست که مایکروسافت آیا قصد دارد بر روی برنامه Play Anywhere (که مثلا با خرید هر بازی از هر دستگاهی مثل ایکس باکس همان بازی را روی تبلت و کامپیوتر هم می توانید رایگان بازی کنید) بر روی یکی از محصولات Surface Book جدیدش سرمایه گذاری کند یا خیر. اما بالاخره سال 2017 زمان خوبی خواهد بود تا یک پیکره بندی سخت افزاری و مشخصات کامل و مخصوص بازی دیگری با استفاده از کارت گرافیک Geforce 980m به ما نشان دهد.

مسلما هر چه به زمان رونمایی سرفیس بوک 2 نزدیک تر می شویم اتفاقات و شایعات بیشتری به گوش خواهد رسید.

برای ما روشن نیست که مایکروسافت آیا قصد دارد بر روی برنامه Play Anywhere (که مثلا با خرید هر بازی از هر دستگاهی مثل ایکس باکس همان بازی را روی تبلت و کامپیوتر هم می توانید رایگان بازی کنید) بر روی یکی از محصولات Surface Book جدیدش سرمایه گذاری کند یا خیر. اما بالاخره سال 2017 زمان خوبی خواهد بود تا یک پیکره بندی سخت افزاری و مشخصات کامل و مخصوص بازی دیگری با استفاده از کارت گرافیک Geforce 980m به ما نشان دهد.

.

چه انتظارهایی از Surface 2 می رود؟

اگر مشکلات سیستم عامل را کنار بگذاریم، سرفیس بوک 2 خیلی ما را هیجان زده و شیفته ی خود خواهد کرد اما باز هم با این وجود مانند هر محصول دیگری بعضی از ویژگی های آن نیاز به ارتقا دارد (حتی اگر از بررسی صورت گرفته بر روی آن امتیازات بالایی دریافت کند، باز هم این گونه خواهد بود).

از اندازه و رزولوشن صفحه ی نمایش گرفته تا سخت افزار داخلی، تیم Techradar چند ایده دارد که اگر مایکروسافت از آن ها بهره بگیرد می تواند حتی تبلت ویندوز 10 بهتری بسازد.

.

یک صفحه نمایش بهتر

پردازشگر جدید اینتل با نام Kaby Lake که به زودی روانه بازار خواهد شد، بدون شک نیاز اصلی این نمایشگر بوده که قرار است برای سرفیس بوک 2 به میدان آید. مدل فعلی از یک صفحه ی نمایش 13.5 اینچی با رزولوشن 2000×3000 بهره می برد (با تراکم پیکسلی 267ppi) که با کارت گرافیک Intel HD Graphics 520 عجین شده است.

صفحه نمایش Surface 2 احتمالا هم اندازه ی مدل قبلی خواهد بود اما انتظار می رود که از کیفیت 4K بهره بگیرد: 3840×2160. این شایعه با اطلاعات عرضه شده درباره ی معماری Kaby Lake که گفته می شود از معماری گرافیکی پیشرفته تری برخوردار است و پیش بینی می شود که قابلیت پخش گرافیک های سه بعدی و 4K را داشته باشد، همخوانی دارد.

حال با یک رزولوشن بالاتر، بهتر است راهی جدید برای جدا کردن صفحه نمایش از کیبورد پیدا کرد. یکی از بزرگترین اشکالاتی که از Surface Book گرفته شد، مکانیسم قفل لولایی آن بود که با اسم Muscle Wire یا سیم عضله ای به بازار آمد.

این طرح لولا نه تنها به الکتریسیته برای کار نیاز دارد بلکه برای جداشدن صفحه ی نمایش شما باید کلید مشخصی را فشار داده و نگه دارید تا لولا اجازه دهد صفحه نمایش رها شود. همچنین این سیم عضله ای بر اساس نرم افزار کار می کند که ممکن است کار آن توسط هر باگ نرم افزاری پیش بینی نشده ای مختل شود.

بدین ترتیب، سرفیس بوک 2 بهتر است از مکانیسم قفل لولایی بهره گیرد که توسط آن بتوان صفحه نمایش را در حالت خاموش و روشن نیز بلافاصله جدا کرد.

قلم این دستگاه نیز بهتر است در بعضی موارد بهتر شود.

بدین ترتیب، سرفیس بوک 2 بهتر است از مکانیسم قفل لولایی بهره گیرد که توسط آن بتوان صفحه نمایش را در حالت خاموش و روشن نیز بلافاصله جدا کرد. قلم این دستگاه نیز بهتر است در بعضی موارد بهتر شود.

.

به انرژی بیشتری نیاز داریم

مشخصا، هنگامی که بحث صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر به میان می آید به انرژی بیشتری نیز نیاز است. گفته می شود معماری پردازشگر Kaby Lake از یک پوشش حرارتی با مصرف 95 وات بهره می گیرد که چندان هم بد نیست؛ درواقع باتری غول پیکر پرمصرفی نبوده و مقدار خیلی زیادی باتری مصرف نمی کند.

اما Surface Book 2 در کل به پشتیبانی باتری بهتری نیاز دارد. مدل کنونی در حالت تبلت 4 ساعت و در حالت نصب بر روی پایه تا 8 ساعت باتری دارد، اما مردم بیشتر تمایل دارند تا از حالت تبلتیِ آن استفاده کنند، در حالی ک باتری های کنونی در حال دیدن فیلم های 4K مطمئناً همان چهار ساعت را هم دوام نخواهند آورد.

همچنین یک باتری ارتقا یافته برای شارژر داخلی قلم این دستگاه نیز پیش بینی می شود. دستگاه فعلی دارای یک باتری AAA استاندارد است. یکی از مسئولین اعلام کرده مایکروسافت به دنبال یک قلم با شارژر درونی با باتری قابل شارژ است.

اگر چه این اعلامیه مربوط به مدتی قبل است، اما مایکروسافت می خواهد از این باتری قابل شارژ در سرفیس بوک 2 استفاده کند و این موضوع امکان بهتر کردن پشتیبانی برای قلم سرفیس 2 را به مایکروسافت در ویندوز 10 می دهد. قلم جدید احتمالا از یک نشانگر LED و یک کلید پاور بهره می گیرد.

برق مصرفی بیش تر همچنین برای یک کارت گرافیک به روز شده جداگانه مورد نیاز است. همان طور که پیش از این گفته شد مدل سرفیس بوک بنا به معماری Maxwell  امکانی برای گرافیک های انویدیا در اختیار می گذارد که پوشش حرارتی با مصرف 75 وات را دارد.

اگر مایکروسافت قصد ساخت یک نوت بوک با گرافیک های GTX 980 داشت، توان پردازشی تا 145 وات افزایش می یافت. اما قطعه ضعیف تر GTX 980M به توان کم تری احتیاج دارد (100W) و این در حالیست که هنوز از Direct X 12  بهره می برد. اما این گرافیک از گرافیک استفاده شده در مدل کنونی سرفیس بوک به برق مصرفی بیش تری نیاز دارد.

تکنولوژی که می توانست باعث درخشش سرفیس بوک 2 شود پشتیبانی از VR یا واقعیت مجازی بود. برای این موضوع نیاز به پورت های بیشتری در این دستگاه است که تنها دو پورت USB 3.0 دارد. همچنین یک درگاه کارت خوان کارت های اس دی و یک پورت کوچک DisplayPort نیز نیاز خواهد بود.

تنها قسمتی که در مدل فعلی وجود ندارد یک پورت HDMI 1.3 است که از سرعت 297 MHZ پشتیبانی کرده و توسط معماری Direct Output کار می کند؛ به این معنا که تصاویر خارجی منتقل شده توسط کابل HDMI به کارت گرافیک متصل نمی شوند.

تکنولوژی که می توانست باعث درخشش سرفیس بوک 2 شود پشتیبانی از VR یا واقعیت مجازی بود. برای این موضوع نیاز به پورت های بیشتری در این دستگاه است که تنها دو پورت USB 3.0 دارد. همچنین یک درگاه کارت خوان کارت های اس دی و یک پورت کوچک DisplayPort نیز نیاز خواهد بود. تنها قسمتی که در مدل فعلی وجود ندارد یک پورت HDMI 1.3 است که از سرعت 297 MHZ پشتیبانی کرده و توسط معماری Direct Output کار می کند؛ به این معنا که تصاویر خارجی منتقل شده توسط کابل HDMI به کارت گرافیک متصل نمی شوند.

.

رقابتی برای پشت سر گذاشتن رقیبان؟

جدا از بحث های داغ زمان عرضه ی این محصول و ویژگی های جدید آن، گزارش هایی از گوشه و کنار به گوش می رسد و حاکی از آنند که این دستگاه با Surface Pro 5 در تابستان و همزمان با بروزرسانی سالانه مایکروسافت عرضه خواهد شد.

حال ما شاهد آن هستیم که بروزرسانی سالانه مایکروسافت از راه رسیده اما سرفیس بوک 2 این کمپانی به موقع نتوانسته به بازار راه یابد تا بر محصول اپل مک بوک ایر 2016 و مک بوک پرو 2016 در بازار غلبه کند.

به نظر می رسد که سرفیس بوک و سرفیس پرو 4 جوان تر از آنی هستند که نسخه های بعدی آن ها بتواند به این زودی عرضه شوند. برای این مقاله تا همینجا کافی است. از آنجایی که تمرکز ما بیشتر بر روی مقوله سخت افزاری بود، ممکن است شگفتی های دیگری نیز در مورد نسخه پیش نمایش داخلی ویندوز 10 مخفی شده باشد که ما از آن غافل بوده ایم. مایکروسافت برای بروزرسانی تابستانه Redstone 2 برنامه ریزی های بزرگی کرده است و عرضه ی محصولات جدید دیگر خیلی دور از ذهن نیست.

اما هنوز قوی ترین احتمال برای تاریخ رونمایی سرفیس بوک 2، اوایل سال 2017 میلادی است اما باید نشست و دید انتهای سال 2016 چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر