;
coinex

فرش قرمز جهان برای استقبال از پرچمداران اپل؛ آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی شدند

فرش قرمز جهان برای استقبال از پرچمداران اپل؛ آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی شدند

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل شب گذشته در خلال رویداد معرفی محصولات این غول تکنولوژی کوپرتینو معرفی شدند. طراحی آیفون های جدید همچون طراحی آیفون 6S سال گذشته این کمپانی (و البته طراحی آیفون ۶ دو سال پیش) بوده و بدنه ای آلومینیومی  دارند، اما نکته برجسته ای که در جدیدترین نسل پرچمداران کمپانی اپل به چشم می خورد، ضد آب بودن آن هاست. بنابراین با استفاده از آیفون های جدید این کمپانی می توانید بدون نگرانی در فضاهای خیس و مرطوب نیز از آن ها استفاده نمایید.

از دیگر ویژگی های جدید آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس می توان به سیستم دوربین دوگانه آن که مدت ها شایعاتی در این خصوص شنیده بودیم و همچنین رنگ جدید مشکی تیره اشاره کرد.

اگر خاطرتان باشد، یکی از شایعات اصلی درباره نسل جدید آیفون ها، حذف جک هدفون ۳.۵ میلی متری بود که اپل نیز شب گذشته با اعلام حذف این جک هدفون، بر شایعات مذکور صحه گذاشت.

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، طراحی آیفون های جدید با سال گذشته تغییر چندانی نکرده است؛ البته به جز نسخه مات تمام فلز آن که از یک طراحی شیشه ای آینه ای بهره می برد. این رنگ جدید مشکی کهربایی (jet black) نامیده می شود که بسیار تیره تر و چگال تر از مشکی فضایی آیفون های قبلی این کمپانی است.

اپل همچنین یک نسخه مشکی استاندارد نیز عرضه کرده که به همراه رنگ های طلایی، نقره ای و رز گلد، گزینه های رنگی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را تشکیل می دهند.

اپل در نسل جدید آیفون هایش، دکمه اصلی نوستالژیک آن ها را نیز باز طراحی کرده و درست همانند ترک پدهای فورس تاچی که در مک بوک های جدیدش استفاده کرده، از دکمه لمسی حساس به فشار استفاده کرده است.

پرچمداران جدید اپل همچنین از سیستم بازخورد لمسی Taptic Engine که در اپل واچ نیز استفاده شده بودند، بهره خواهند برد. که باعث به وجود آمدن بازخوردهای لمسی متفاوت برای آلارم های مختلف می شود.

دوربین مدل های استاندارد آیفون 7 به تثبیت کننده تصویر نوری و یک لنز با دهانه دیافراگم f/1.8 ارتقا یافته اند که به آن اجازه می دهد نسبت به دوربین آیفون 6S که از دهانه دیافراگم f/2.2 بهر می برد، تا 50 درصد تصاویر روشن تری به ثبت برساند.

اپل درباره دوربین 12 مگاپیکسلی پرچمدار سال 2016 خود که با از منظر رزولوشن با پرچمدار سابق این کمپانی برابری می کند، خاطر نشان کرد که سرعت عکس برداری آن 60 درصد افزایش یافته و همچنین 30 درصد نیز کارامدتر شده است. این دوربین با یک تراشه پردازش تصویر جدید و همچنین یک فلش quad-LED همراه شده که باعث افزایش روشنایی تصویر تا 50 درصد می شود.

یکی از مدیران ارشد اپل، فیل شیلر در این خصوص افزود که موتور پردازش تصویر جدیدی که در نسل جدید آیفون ها به کار رفته اند از یادگیری ماشین استفاده کرده و “عملکرد سوپر کامپیوتری” از خود نشان می دهد.

شایان ذکر است که دوربین جلویی آیفون 7 نیز به 7 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده که با پشتیبانی از تثبیت تصویر خودکار خود می تواند عکس های سلفی بهتری برای شما به ارمغان آورد.

اما از جمله برترین امکانات معرفی شده در رویداد دیشب غول تکنولوژی کوپرتینو مربوط به سیستم دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس است. اپل در این خصوص اذعان داشت که سیستم جدید دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس می تواند تا 2 برابر زوم اپتیکال ارائه دهد، بدون آنکه از کیفیت تصویر کاسته شود.

یکی از لنزهای آن 28 میلی متری بوده و برای تصاویر با زاویه دید وسیع استفاده می شود (درست همانند آنچه که در آیفون استاندارد استفاده شده است) در حالی لنز دیگر آن 60 میلی متری بوده و برای زاویه دید بسته استفاده خواهد شد.

جابه جایی بین این دو دوربین نیز به سادگی انجام خواهد شد و تنها کافی است بر روی دکمه های 1x یا 2x تپ کنید و دوربین به صورت خودکار برای شما تنظیم خواهد شد. همچنین شما می توانید تصاویر خود را تا 10 برابر نیز زوم کنید اما باید به خاطر داشته باشد که پس از 2 برابر، بزرگنمایی شما دیجیتالی خواهد بود و در نتیجه از کیفیت عکس شما کاسته خواهد شد.

اپل در صفحه نمایش پرچمدارانش نیز ارتقاهایی انجام داده است. این کمپانی از صفحه نمایشی 25 درصد روشن تر نسبت به نسل قبلی آیفون ها استفاده کرده که گستره رنگی بیشتری نیز ارائه می دهد. همچنین صفحه نمایش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از لمس سه بعدی اپل که در آیفون 6S معرفی شدند نیز پشتیبانی می کند.

اما نکته ای که شاید کمی جای بحث داشته باشد، رزولوشن صفحه نمایش پرچمداران اپل است. اپل در نسل جدید آیفون هایش از همان رزولوشن نسل قبل استفاده کرده و این بدان معناست که رزولوشن آن ها با آیفون 6 سال 2014 این کمپانی برابری می کند (صفحه نمایش آیفون 7 با رزولوشن 750 در 1334 پیکسل و آیفون 7 پلاس با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل عرضه خواهند شد).

همان طور که شایعات فراوان چند ماهه اخیر نیز به ما گوشزد می کردند، جک هدفون 3.5 میلی متری از سری گوشی های آیفون 7 کمپانی اپل حذف شده اند و به جای آن یک اسپیکر دیگر جای گرفته که برای این گوشی صدای استریو به ارمغان آورده است.

البته اپل EarPods هایی طراحی کرده است که به وسیله پورت لایتنینگ می تواند به دستگاه متصل شود (و به همراه این گوشی عرضه خواهند شد). همچنین یک مبدل نیز در درون جعبه پرچمداران اپل قرار گرفته تا کاربران همچنان بتوانند از هدفون های قدیمی خود استفاده کنند.

علاوه بر آن، اپل هدفون های بلوتوثی نیز طراحی کرده که آن ها را AirPods می نامد. این هدفون ها کاملا بدون سیم بوده و حتی هدفون های گوش چپ و راست نیز با سیم به یکدیگر متصل نشده اند.

اپل یک تکنولوژی جدید بی سیم توسعه داده (مبتنی بر تکنولوژی Bluetooth Low Energy) که هم می تواند برای صدا و هم برای ارتباط بی سیم با گوشی یا اپل واچ مورد استفاده قرار گیرد. در این هدفون های بلوتوثی، سنسورهایی تعبیه شده است که می تواند تشخیص دهد روی گوش شما قرار گرفته اند یا خیر. همچنین از شتاب سنج حرکتی برای فعال کردن سیری نیز استفاده می کنند.

اپل درباره AirPods افزود که این هدفون های بلوتوثی، طول عمر باتری 5 ساعته داشته و با قابی عرضه خواهند شد که می تواند تا 24 ساعت مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است AirPods در اواخر اکتبر سال جاری میلادی و با قیمت 159 دلار عرضه خواهند شد. کمپانی وابسته به اپل، Beats نیز هدفون های جدیدی معرفی می کنند که می تواند از این تکنولوژی بی سیم جدید استفاده نماید.

آیفون 7 اپل از لحاظ قدرت پردازشی نیز با ارتقاهای چشمگیری همراه شده است. پرچمدار جدید کمپانی اپل با یک پردازنده جدید A10 Fusion همراه شده که 40 درصد از تراشه نسل قبل سریع تر شده است. در کنار این پردازنده، یک پردازنده گرافیکی جدید نیز قرار گرفته که نسبت به نسل قبلی، با افزایش سرعت 50 درصدی همراه است.

اپل در ادامه افزود که آیفون های جدید “بالاترین طول عمر باتری را در بین تمامی آیفون ها در اختیار دارند” که البته با کمی دقت متوجه می شویم که این افزایش طول عمر باتری رشدی مشابه سال های قبلی داشته است. اپل در همین راستا گفت که آیفون 7 نسبت به آیفون 6S با افزایش 2 ساعتی در طول عمر باتری مواجه شده و این در حالی است که طول عمر باتری آیفون 7 پلاس نیز نسبت به آیفون 6S پلاس، 1 ساعت افزایش داشته است.

اپل در خصوص زمان عرضه نسل جدید آیفون ها اعلام کرد که گوشی های جدید این کمپانی از 16 سپتامبر برای فروش در دسترس خواهند بود و تاریخ پیش فروش آن ها نیز از فردا یعنی 9 سپتامبر (19 شهریور) آغاز خواهد شد.

برچسب قیمتی نسخه پایه آیفون 7 که در این نسل آیفون ها از 16 گیگابایت به 32 گیگابایت افزایش پیدا کرده است، 649 دلار بوده و تا 849 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی آن افزایش خواهد یافت.

گوشی بزرگتر یعنی آیفون 7 پلاس نیز برچسب قیمتی بالاتری برای خود دیده است. قیمت این گوشی از 769 دلار برای نسخه 32 گیگابایتیِ آن آغاز شده و تا 969 دلار برای بالاترین مدل آن (یعنی نسخه 256 گیگابایتی) افزایش می یابد.

.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر