;
coinex

گزارش کامل از اختتامیه لیگ بازی های رایانه ای در برج میلاد

گزارش کامل از اختتامیه لیگ بازی های رایانه ای در برج میلاد

اختتامیه لیگ بازی های رایانه ای شب گذشته، 21 شهریور ماه 1395 از ساعت 20 الی 23 در برج میلاد تهران برگزار شد.

این مراسم در استیج سایت ورزش برج میلاد با پخش ترانه هایی از خوانندگان محبوب کشور آغاز و در همین حین نیز از پنل غول پیکری که بر روی استیج قرار داده شده بود، بازی دو تیم فوتبال در بازی فیفا در حال پخش بود.

.

پس از گذشت حدودا 10 دقیقه و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، تمامی حضار به احترام پخش سرود ملی پر غرور کشورمان، ایستادند و مراسم اختتامیه لیگ بازی های رایانه ای رسما آغاز شد.

تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید

.

محمدرضا احمدی، مجری و گزارشگر ورزشی (فوتبالی) نیز که به عنوان مجری اختتامیه لیگ بازی های رایانه ای به این مراسم آمده بود، به روی سِن آمد. احمدی در ابتدا برای افزایش انرژی حضار، کمی با تیم بحران زده ی استقلال شوخی کرد و به نوعی به پرسپولیسی بودن خود صحه گذاشت.

محمدرضا احمدی، مجری و گزارشگر ورزشی (فوتبالی)

محمدرضا احمدی، مجری و گزارشگر ورزشی (فوتبالی)

.

پس از پخش یک تیزر کوتاه از انواع بازی های رایانه ای که در این دوره از مسابقات حضور داشتند، محمدرضا احمدی، آقای آریا اسرافیلیان، طراح بازی ارتش های فرا زمینی را به روی سن دعوت کرد.

اسرافیلیان که در جمع حضور نداشت باعث شد مجری برنامه به جای او، محمدرضا کشاورزیان، برنده‌ی بازی ارتش های فرا زمینی را به روز سن دعوت کند (کشاورزیان به همراه 4 نفر دیگر در قسمتی از سن مشغول انجام همین بازی جذاب بومی بودند).

محمدرضا کشاورزیان، نفر اول بازی ارتش های فرازمینی

.

محمد رضا احمدی از کشاورزیان سوالاتی درباره کیفیت این بازی پرسید و کشاورزیان در جواب تاکید کرد: “این بازی به عنوان یک بازی داخلی خوب است اما در سطح جهان حرفی برای گفتن نخواهد داشت.” او در ادامه به نقاط ضعف این بازی اشاره کرد که شوتینگ، هیت دیتکشن، گرافیک معمولی، صداگذاری نسبتا ضعیف، ضعف در محتوای بازی از جمله نقاط ضعف این بازی به شمار می رود.

شایان ذکر است که بازی ارتش های فرازمینی یکی بازی کاملا بومی بوده که با ژانر  شوتینگ شخص اول خود، داستانی علمی تخیلی را روایت می کند که در آینده ای دور، بشر بر سر بزرگترین بحران و دغدغه خود یعنی انرژی، در حال جنگ و نزاع با یکدیگرند.

پس از آن، کلیپی کوتاه از مراحل آماده سازی استیج، به حضار نشان داده شد.

آقای کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز که در این مراسم حضور به عمل آورده بود، به دلیل اینکه هرچه سریع تر به مسابقه فینال فیفا پرداخته شود، سخنرانی نکرد و احمدی نیز به جای ایشان، عید قربان را تبریک گفتند.

کاپ قهرمانی مسابقات فیفا

.

پس از پخش کلیپ کوتاهی از مسابقات انتخابی کانتر، قرار بر این شد که محمدرضا احمدی، مجری توانمند کشورمان، با یک نفر از گیمرهایی که مسئولان برگزار کننده این اختتامیه ترتیب آن را داده بودند مشغول بازی فیفا شد.

بنیامین نیرومند که 2 سال سابقه بازی حرفه ای در کارنامه اش دیده می شود، حریف احمدی در این مسابقه بود و داوود رفیعی (یکی از برگزار کنندگان) هم گزارش این مسابقه دوستانه اما جذاب را بر عهده گرفت.

احمدی منچستر سیتی و نیرومند بارسلونا را انتخاب کردند. این بازی که به دلیل طولانی شدن نیمه کاره رها شد، در نهایت با نتیجه 1 بر 1 به پایان رسید.

در همین حین که آقای اسرافیلیان به مراسم آمده بودند، با دعوت مجری به روی سن آمد.

آریا اسرافیلیان، طراح بازی ارتش های فرازمینی

.

اسرافیلیان خاطر نشان کرد که ارتش های فرازمینی اولین محصول آن ها بوده و درباره آینده است و از داستانی فرضی و غیر واقعی بهره می برد. اسرافیلیان تاکید کرد که این بازی در زمانی ساخته شد که دنیای بازی های دیجیتال در حال گذار از نسل هفتم به نسل هشتم بود.

بازیکنان مشغول بازی ارتش های فرازمینی، ساخته‌ی اسرافیلیان

.

در نهایت پس از آنکه انیمیشن مسابقات، ساخته پردیس عزیزی برای حضار پخش شد داوود رفیعی برای گزارش بازی فینال مسابقات فیفا به روی سن آمد. نوید رفیهی از اصفهان که سابقه قهرمانی جهان نیز در کارنامه اش به چشم می خورد، با حریفی از تهران یعنی مهران علیزاده، دو فینالیست مسابقات فیفا را تشکیل می دادند.

این بازی، یک فینال حساس به شمار می رفت که نفر برنده با یک بازی مشخص می شد و در نهایت نیز برای مسابقات پاریس که در آبان ماه سال جاری برگزار می شود، اعزام خواهد شد.

فینالیست ها با تشویق حضار به روی سن آمدند و برای این مسابقه 6 دقیقه ای، هر دو بازیکن قصد داشتند با بایرن مونیخ به مصاف یکدیگر بروند. همه چیز برای این دو فینالیست با انگیزه برابر بود.

بازیکنان در حال مشخص کردن چیدمان بازیکنان تیم

.

بازیکنان بایرن مونیخ با لباس قرمز رنگ را علیزاده و لباس سفید را برهانی هدایت می کردند. این بازی پر هیجان و جذاب که با گزارش زیبا و طنزآمیز رفیعی جذاب تر نیز شده بود، در نهایت با نتیجه 2 بر 0 به نفع نوید برهانی به پایان رسید.

با اینکه بایرن مونیخ قرمز در اکثر دقایق بازی بهتر بازی می کرد، اما بایرن مونیخ سفید با مربی جوان اما با تجربه خود، توانست به بهترین نحو ممکن از موقعیت های به وجود آمده بیشترین استفاده را ببرد و در پایان نیز با نتیجه 2 بر 0، پیروز میدان باشد. نوید برهانی، نفر اول لیگ بازی های رایانه ای ایران در رشته فیفا شد و آبان ماه عازم پاریس، سرسبز ترین پایتخت قاره سبز است.

پس از آن نوبت به مراسم اهدای کاپ قهرمانی رسید و از داوود رفیعی نیز به خاطر گزارش جذابش، تقدیر شد.

برهانی درباره مسابقات جهانی پاریس در حضور تمامی حضار قول قهرمانی داد.

در حالی که آرام آرام به انتهای مراسم نزدیک می شدیم، برندگان مسابقات مختلف نیز به روی سن فراخوانده می شدند و جوایزی به آن ها تقدیم می شد.

نفر اول بازی کانتر، تیم جکس بود و جایزه آن ها نیز، حضور در جام جهانی پاریس در رشته کانتر استرایک است.

کشاورزیان که برنده‌ی بازی ارتش های فرازمینی بود، دوباره به روی سن آمد و جایزه 1 میلیون تومانی خود را دریافت کرد.

امیرحسین اسدی فر و پارسا صادقی، نفرات اول و دوم رشته کلش رویال نیز جایزه خود که حضور در مسابقات جهانی پاریس است را دریافت کردند.

محمد کمالی نیز نفر اول مسابقات PES بود که جایزه 4 میلیون تومانی خود را از دست مسئولان برگزاری لیگ بازی های رایانه ای دریافت کرد.

در انتهای مراسم نیز، احمدی ضمن خداحافظی از حضار، رضا یزدانی خواننده محبوب کشورمان را به روی سن دعوت کرد تا حضار با روحیه ای مضاعف این اختتامیه جذاب را به پایان برسانند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر