;
coinex

به روز رسانی بزرگ برای سیستم اتوپایلوت تسلا

مدیر عامل شرکت تسلا ایلان ماسک، در توییتی اعلام کرد، خودروهای الکتریکی شرکت را به روزرسانی خواهد کرد. این به روزرسانی برای سیستم اتوپایلوت تسلا خواهد بود.

مدیر عامل شرکت تسلا ایلان ماسک، در توییتی اعلام کرد، خودروهای الکتریکی شرکت را به روزرسانی خواهد کرد. این به روزرسانی برای سیستم اتوپایلوت تسلا خواهد بود. پیش از این چیزهای بسیاری در مورد اصلاحات اساسی نسخه 8.0 شنیده بودیم. از آنجایی که این به روزرسانی دارای قابلیت های قابل توجهی برای حالت اتوپایلوت نیمه مستقل است، می تواند واکنشی به تصادف مرگبار (سانحه رانندگی که منجر به مرگ راننده خودروی تسلا مدل اس شد) همین تابستان باشد.

با به روز رسانی جدید، سیستم اتوپایلوت تسلا به جای سنسورهایی که دوربین را تغذیه می کنند، بیش از پیش به رادار متکی خواهد بود. رادار در زمانی که دید ضعیف است (همچون رانندگی در مه و یا برف)، بسیار قابل اعتماد تر از دوربین عمل می‌ کند.

البته قابلیت های بیشتری هم در این به روز رسانی گنجانده شده است. به عنوان بخشی از این به روزرسانی جدید، قابلیت های دیگری نیز برای بهبود قابلیت اطمینان رادار به سیستم سابق افزوده شده که به خودرو اجازه می دهد، نقشه محیطی بهتری در اختیار داشته باشد. علاوه بر این، قابلیت جدید اگر تشخیص دهد، راننده به طور مداوم کنترل خودرو را به سیستم واگذار (دست را از فرمان بر می دارد) می کند، سسیستم اتوپایلوت را غیر فعال خواهد کرد. ایلان ماسک معتقد است، این پیشرفت ها می توانست  زندگی صاحب خودروی تسلا را که در سانحه رانندگی کشته شد، نجات دهد.

به روز رسانی نسخه 8.0 به طور کامل بر روی سیستم اتوپایلوت تسلا متمرکز نشده، هر چند تغییرات نسبتا جزئی در داشبورد و برنامه رابط کاربری در به روز رسانی اعمال شده، قابلیت مورد علاقه ماسک ظاهراً گزینه جدیدی برای کنترل همیشگی دمای خودرو است. این قابلیت که ترکیبی از تخلیه اتوماتیک و سیستم خنک کننده خودرو بهره می برد، هیچگاه اجازه نمی دهد دمای کابین خودرو گرم تر از 105 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) شود. همچنین کاربر می تواند حداکثر درجه حرارت نسخه 8.1 را به دلخواه خود تغییر دهد.

منبع: Engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر