;
coinex

کانسپت بی ام دبلیو X2 در نمایشگاه ماشین پاریس رونمایی شد

کانسپت بی ام دبلیو X2 در نمایشگاه ماشین پاریس رونمایی شد و پیش نمایشی از طراحی ظاهری جسورانه ای را به نمایش گذاشت که تا نیمه ی سال 2018 در خط تولید SUV های جدید این کمپانی به کار گرفته خواهد شد.

کانسپت بی ام دبلیو X2 در نمایشگاه ماشین پاریس رونمایی شد و پیش نمایشی از طراحی ظاهری جسورانه ای را به نمایش گذاشت که تا نیمه ی سال 2018 در خط تولید SUV های جدید این کمپانی به کار گرفته خواهد شد. کانسپت بی ام دبلیو X2 با قیمت اولیه ی 30.000 دلار به فروش خواهد رسید.

این خودروساز بزرگ برای اولین بار و از طریق یک عکس تبلیغاتی به کانسپت خود و نمایش آن در نمایشگاه اتومبیل پاریس اشاره کرد؛ کانسپت بی ام دبلیو X2 در واقع مدل دیگری از نسل دوم بی ام دبلیو X1 است که به تازگی معرفی شده بود. این دو مدل در کارخانه ی رگنسبورگ بی ام دبلیو در کشور آلمان ساخته خواهند شد.

کانسپت بی ام دبلیو X2 که در کمپانی بی ام و با نام رمزی F49 شناخته می شود، ششمین مدل SUV خواهد بود که به خط تولید این کمپانی اضافه خواهد شد؛ علاوه بر این، کانسپت بی ام دبلیو X2 دومین ماشینی است که بر مبنای پلت فرم همه کاره ی UKI کمپانی ساخته می شود. (این پلت فرم در ساخت نسل دوم ماشین های Mini Countryman نیز به کار گرفته خواهد شد.)

کانسپت بی ام دبلیو X2 نسخه ی اسپرت جایگزین  مدل X خواهد بود؛ کمپانی بی ام دبلیو قبلا نیز از همین فرمول استفاده کرده و مدل X4 را به عنوان جایگزین دینامیک برای مدل های X3 و X6 قرار داد؛ علاوه بر این، آپشن های کاربردی بیشتری را نیز به X5 اضافه کرد؛ پیشبرد این روند یا فرمول در گذشته برای کمپانی بی ام دبلیو بسیار موفقیت آمیز بوده است.

طراحی ظاهری کانسپت بی ام دبلیو X2

موقعیت ساخت و قرار گرفتن این کانسپت به خوبی بازتاب دهنده ی ماشین های مدل جدید X است. کریم حبیب، رئیس بخش طراحی بی ام دبلیو از این عبارت برای توصیف طراحی ماشین استفاده کرده است: “ترکیب زبان بدن پر سرعت و تناسب پرتاب کم یک مدل کوپه با ساختار قوی یک مدل X.”

طراحی پر قدرت ماشین های SUV در کانسپت بی ام دبلیو X2 کمی اسپرت شده است؛ همین مساله به این ماشین ظاهری متمایز می بخشد. این ویژگی با تعبیه ی یک سپر بزرگ و سنگین همراه با یک مجرای هوای بزرگ مرکزی و پرده های هوا در لبه های خارجی، به وجود آمده است. در طراحی خارجی کانسپت بی ام دبلیو X2 ، خمیدگی هایی را مشاهده می کنید که از قسمت جلو تا عقب ماشین گسترده شده و نواری از جنس آلومینیوم براق، دور تا دور لبه های ماشین را پوشانده است. چراغ های جلویی زاویه دار با گرافیک پیچیده ای که طراحی سنتی دوقلوی کورونا را نشان می دهد، همراه با طراحی هایلایت های آبی، تاثیری از دقت فنی را در کانسپت بی ام دبلیو X2 به نمایش گذاشته است.

آخرین کانسپت های بی ام دبلیو از پوشش های سقفی سنگین و شیشه جلوی شیب دارتر برخوردار بودند. خط سقف کوتاه تر و درب های عقب زاویه دار تر از مدل X1، نشان می دهد که این کمپانی در طراحی یک ماشین اسپرت در مقایسه با مدل های سری مشابه، موفق تر عمل کرده است.

در گلگیر ها و فضای بزرگ چرخ ها از چرخ های 21 اینچی همراه با لاستیک های سنگین استفاده شده که ظاهر عضلانی تری را به جناحین ماشین می بخشد. در رنگ پردازی کانسپت بی ام دبلیو X2 از سبک جریان های آتشین استفاده شده که با روکش پلاسیک قرمز و خاکستری و آینه های متمایز خارجی تکمیل تر شده است.

فضای شیشه ای کم عمق این بی ام دبلیو جدید، کاملا و به صورت چشمگیری به سمت عقب ماشین، مخروطی شده و با تفسیر مدرن این خودروساز آلمانی در ستون C ماشین، به اتمام رسیده است. در گرافیک شیشه های جانبی نیز همانند بدنه، از آلومینیوم براق استفاده شده است. در قسمت عقب بی ام دبلیو X2 مشاهده می کنید که یک اسپویلر در انتهای درب های عقب قرار گرفته و دنباله های چراغ نیز به شکل منحصر به فردی طراحی شده اند. سپر ماشین نیز بالاتر از حد معمول قرار گرفته و باعث می شود که صندوق عقب شکل غیر معمولی را به خود بگیرد.

انتظار می رود که برخی جرئیات طراحی در کانسپت بی ام دبلیو X2 تا زمان عرضه ی رسمی با تغییراتی روبرو شوند؛ با اینحال المان های کلیدی همچون طراحی های اسپرت و چیدمان پنج دری آن باقی خواهند ماند. این شمایل به خوبی می تواند با ماشین های دیگر مدل SUV از جمله Rover Evoque و آئودی Q4 جدید رقابت کند.

مشخصات فنی کانسپت بی ام دبلیو X2

از نقطه نظر ابعاد کانسپت بی ام دبلیو X2 باید گفت که در اندازه های مدل X1 ساخته شده است؛ این کانسپت با طول 4439 میلی متر، عرض 1821 و ارتفاع 1598 طراحی و تولید شده است. کانسپت بی ام دبلیو X2 نیز همانند ماشین های هم خانواده ی خود با موتور های توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی و دیزلی همراه خواهد بود.

خط تولید کانسپت بی ام دبلیو X2 در زمان راه اندازی از یک نسخه ی بنزینی در فرم X2xDrive20i برخوردار می شود؛ حجم این موتور توربوشارژ، 2.0 لیتر بوده و قدرت اسب بخار ترمز آن، 189bhp خواهد بود. این مجموعه با سه موتور دیزیلی توربوشارژ با حجم 2.0 لیتر همراه خواهد شد: موتور X2 xdrive18d با قدرت اسب بخار ترمز 148bhp، موتور X2 xDrive20d با قدرت اسب بخار ترمز 187bhp و موتور X2 xdrive25d با قدرت اسب بخار ترمز 227bhp.

لازم به ذکر است که یک مدل اسپرت تر با نام M-Performance نیز طراحی شده که نسخه ی تیونینگ شده ی موتور توربوشارژ X2 xDrive20i است؛ موتور چهار سیلندری این مدل با حجم 2.0 لیتر طراحی شده که قدرت اسب بخار ترمز آن 300bhp برآورده شده است.

گزینه های گیرباکس کانسپت بی ام و X2 از یک مدل استاندارد دستی 6 سرعته یا مدل اتوماتیک شش سرعته تشکیل شده که با چهار چرخ متحرک در ترکیب با موتورهای منتخب، همراه خواهند بود.

کریم حبیب، رئیس بخش طراحی کمپانی بی ام دبلیو در گفتگو با وبسیات Autocar گفت: “طراحی که در کانسپت بی ام دبلیو X2 مشاهده می کنید، بیشتر از حد توانایی ها و وعده های ما نیست؛ بلکه نسخه ی نهایی X2 دقیقا به همین شکل خواهد بود. نمای جلویی این کانسپت، یک عنصر کلیدی در به وجود آوردن شمایل اسپرت به شمار می رود. این طراحی نیز در نسخه ی نهایی وجود خواهد داشت.”

.

منبع: autocar.co

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر