;
coinex

جولان تنبل ناز و خوشحال در تاریکی فاضلاب به دنبال لقمه‌ای غذا!!!

تنبل ناز در دستشویی

فکر می کنید تنبل خیلی دوست‌داشتنی است؟ حتی اگر به چاه فاضلاب برود و مدفوع شما را بخورد؟؟؟!!! تنبل‌ها حیواناتی پشمالو و ناز به نظر می‌رسند که با لم دادن روی درخت و خوردن برگ آن‌ها روزهایشان را به تنبلی می‌گذرانند؛ اما این تنبل‌های ناز و بامزه، روی دیگری هم دارند. بعضی از آن‌ها دوست دارند توی چاه فاضلاب شیرجه بروند و در آب فضولات انسانی غوطه‌ور شوند! اولین بار، در ماه نوامبر 2001 این عادت تغذیه‌ای غیرعادی مشاهده شد.

استویان دولار تنبلی رو پیدا کرد که پایین نردۀ چوبی چاه فاضلاب آنها آویزان شده بود و داشت با چنگال ناز خود فضولات نیمه مایع تشکیل شده از ادرار، مدفوع و دستمال توالت را چنگ می‌زد و با اشتهای فراوان می‌خورد! وقتی افراد دیگری هم برای دیدن این صحنه عجیب دور چاه حلقه زدند، تنبل با افتخار تمام از داخل فاضلاب بیرون آمد و روی نزدیک ترین درخت پرید! البته اولین مشاهدۀ تنبل فضولات‌‌خوار به طور رسمی در سال 2007 ثبت شد و پس از آن تعداد تنبل‌هایی که به چاه فاضلاب محصور با توری سیمی رفته و در آنجا دلی از عزا درآورده‌اند به 25 مورد رسید.

این تنبل‌ها به صورت انفرادی یا مادر و فرزندی دیده شده‌اند و هنگام خروج از چاه هم مثل موش آب‌‌کشیده خیس بوده‌اند. همۀ این فضولات‌‌خواری‌‌ها در شب اتفاق افتاده که نشانۀ الگوی فعالیت شبانه تنبل‌هاست. ذهن پژوهشگران معطوف به این قضیه است که چرا این حیوانات مصرف مدفوع فاسد را به برگ سبز تازه درختان ترجیح می‌دهند؟ یعنی به خاطر ویتامین یا نمک بیش‌تر مدفوع است یا پروتئین لاروهایی که در چاه فاضلاب می‌لولند؟ متأسفانه هنوز نتیجه‌ای یافت نشده است. البته این گزارش کوتاه حاصل مشاهده صرف است نه تحقیقی جامع! شاید بهتر باشد برخی از مسائل دنیای رمزآلود تنبل‌ها کشف نشده باقی بماند و انسان‌ها حد و حریم خود را حفظ کنند!

.

منبع: Discover Magazine

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر