;
coinex

اسپیس لندر، دوچرخه ای آینده نگرانه در سال 1946

اسپیس لندر، دوچرخه آینده نگرانه در سال 1946

دوچرخه ای که در عکس فوق مشاهده می کنید را شخصی به نام بنیامین باودن، طراحی کرده است. باودن، طراح صنعتی بریتانیایی بود که دوچرخه آینده نگرانه اش را در سال 1946 در نمایشگاهی موسوم به “Britain Can Make It Better” به نمایش گذاشته بود. طراحی اولیه باودن برای اسپیس لندر (Spacelander، به معنی کاوشگر فضایی)، دارای موتوری بود که در مسیرهای دشوار به کمک دوچرخه سواران می آمد.

طراحی ساده باودن، به ظاهر استاندارد دوچرخه های بیست سال آینده تبدیل شد، هر چند این دوچرخه تا سال 1960 در ایالات متحده تولید نشد. در واقع تنها مشکل این بود که هیچ کس تمایلی به خریداری یکی از این دوچرخه ها نداشت. این دوچرخه هم ظاهری فوق مدرن و غیر معمول داشت و هم  اینکه بسیار گران قیمت (90 دلار آن روزها و یا با احتساب نرخ تورم حدود 730 دلار فعلی) بود. به این ترتیب تنها500 دوچرخه از این مدل ساخته شد.

اسپیس لندر، این روزها به یکی از آیتم های مورد علاقه کلکسیونرها تبدیل شده است، اما امروز، نمونه های کمی از این دوچرخه در خارج از موزه وجود دارد. اما مدل های زیادی پیش تولیدی هستند که توسط افراد سود جو به عنوان اسپیس لندر واقعی به کلکسیونرها فروخته می شوند.

باودن در سال 1993، زمانی که 87 سال سن داشت، با به یاد آوردن اسپیس لندر، به مصاحبه گر گفته بود:”فقط با نشستن در دفترم و فکر کردن به آن، به خودم گفتم محصولی را بر می گزینم که پیش از این ساخته نشده است.”

اسپیس لندر، دوچرخه ای آینده نگرانه در سال 1946

باودن در ادامه گفته بود:”به این فکر می کردم که ممکن است، نتوانم با یک دوچرخه متفاوت موفق شوم. پدال دوچرخه های معمولی، دارای دوچرخ است که به لوله های فولادی متصل می شود. بنابراین به عنوان طراحی در صنعت خودرو، تصمیم گرفتم، به چیزی متفاوت فکر کنم که کارکرد آن بسیار متفاوت نباشد، بلکه شما هنوز هم باید پدال را داشته باشید. “

در عکس بالا، باودن به بازدید کنندگان نشان می دهد، دوچرخه آینده نگرانه اش چقدر سبک است. در واقع، اسپیس لندر باودن، دوچرخه ای بود که بیشتر مناسب آینده بود، البته آینده ای که گویی، هیچ وقت از راه نرسید!

.

منبع: gizmodo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر