;
coinex

خودروهای موتور احتراقی تا سال 2030 در آلمان ممنوع می شوند

خودروهای موتور احتراقی تا سال 2030 در آلمان ممنوع می شوند

ممنوعیت خودروهای موتور احتراقی تا سال 2030 در آلمان اعمال می شود.

به نظر می رسد، کشور آلمان نمی تواند برای آغاز دوران خودروهای بدون آلودگی، تنها به مشوق های مالی اتکا داشته باشد. شورای فدرال آلمان، مصوبه ای را مورد تصویب قرار داده که به موجب آن، از سال 2030، خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی (بنزینی) ممنوع خواهند شد. از این تاریخ به بعد، شهروندان این کشور، تنها امکان خریداری خودروهایی با آلایندگی صفر، یعنی خودروهای برقی و یا هیدروژنی را خواهند داشت. اگرچه این طرح، از نظر قانونی الزام آور نیست، اما شورای فدرال آلمان قصد دارد از کمیسیون اتحادیه اروپا درخواست کند که این طرح را در سراسر اروپا به اجرا در بیاورد. لازم به گفتن نیست، هنگامی که کشور آلمان مایل به اعمال نفوذ در سیاست های اتحادیه اروپا داشته باشد، شانس بالایی برای موفقیت دارد.

این شورا همچنین از کمیسیون اروپا می خواهد تا سیاستهای مالیاتی و اثر آنها بر تحریک حمل و نقل پاک را بازبینی کند. البته مشخص نیست، مقامات آلمانی دقیقا به دنبال چه چیزی هستند. شاید این پیشنهاد می تواند، مشوق های مالیاتی قوی تری برای خرید خودروهایی با آلایندگی صفر باشد؛ البته همچنین می تواند، شامل برداشتن معافیت های مالیاتی برای خودروهای موتور احتراقی در کشورهای اتحادیه اروپا باشد. در حال حاضر، شرکت های خودروسازی نگرانند که استانداردهای سختگیرانه تر میزان آلایندگی، منجر به نابودی صنعت خودروهای دیزلی، از میان بر داشتن مالکیت کم هزینه خودرو و همچنین موجب شتاب گرفتن سقوط این صنعت شود.

میزان فروش خودروهای موتور احتراقی از ماه اوت در کشورهای متعددی به شدت کاهش یافته است.

البته مردم هم از این موضوع نگرانند. بنا به گزارش وب سایت فوربس، میزان فروش خودروهای موتور احتراقی که هنوز هم از مهره های اصلی بازار خودروی اروپا محسوب می شوند، از ماه اوت در کشورهای متعددی به شدت کاهش یافته است. این امکان وجود دارد که رسوایی آلایندگی خودروهای فولکس‌واگن، بر روی فروش خودروهای دیزلی تاثیر گذاشته باشد. در جریان این رسوایی، مشخص شد، شرکت در تست تشخیص دهنده آلاینده‌ های بیش از ۱۱ میلیون خودروی فولکس‌واگن و آئودی که در طول سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ فروخته شده بودند، تقلب کرده است.

حال با ترکیب مشوق های بزرگتر برای خودروهایی با آلایندگی صفر و همچنین طرح ممنوعیت خودروهای موتورهای احتراقی ، ممکن است بسیاری از شهروندان اروپایی،در آینده ای نزدیک، تمایل بیشتری به خرید خودروهای برقی و یا هیدروژنی داشته باشند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر